تاکید بر لزوم حفظ اصالت و استاندارد پخت شیرینی قرابیه تبریز

به گزارش میهن دی ال، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، تاکید بر لزوم حفظ اصالت و استاندارد پخت شیرینی قرابیه تبریز صورت پذیرفت.

تاکید بر لزوم حفظ اصالت و استاندارد پخت شیرینی قرابیه تبریز

احمد حمزه زاده گفت: چهارمین نشست هماهنگی جشنواره شیرینی سنتی قرابیه و رونمایی از پوستر جشنواره با حضور نمایندگان اداره صنعت، معدن و تجارت تبریز، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، اتحادیه قنادان و فرماندهی نیروی انتظامی تبریز برگزار گردید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، ادامه داد: پیرو هماهنگی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته، جشنواره شیرینی سنتی قرابیه تبریز اواسط تیر 1401 با هدف پاسداشت این میراث ناملموس ارزشمند برگزار خواهد شد، با توجه به اینکه مهارت پخت سنتی قرابیه در لیست آثار ملی ثبت شده، لذا در این جشنواره کارگاه آموزشی نحوه پخت استاندارد این شیرینی لذیذ برگزار خواهد شد.

حمزه زاده با تاکید به اینکه اصالت و استاندارد پخت شیرینی قرابیه در تمامی استانها باید رعایت گردد، اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره و کارگاه آموزشی، استاندارسازی ملی پخت شیرینی قرابیه است، ضروری است در این راستا اتحادیه قنادان استان برنامه ریزی لازم را برای اعطای مدرک تخصصی به قنادانی که اقدام به پخت این شیرینی می نمایند، انجام دهد تا از این پس شاهد پخت استاندارد این شیرینی اصیل باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1389

به "تاکید بر لزوم حفظ اصالت و استاندارد پخت شیرینی قرابیه تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر لزوم حفظ اصالت و استاندارد پخت شیرینی قرابیه تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید