آلمان از دموکرات ها هم ناامید شد؛ برلین واشنگتن را طلاق می دهد؟!

به گزارش میهن دی ال، فارس نوشت: وزیر امور خارجه آلمان گفت، دوران روابط خوب کشورهای اروپایی با آمریکا به سر رسیده است و حتی بر سر کار آمدن یک رئیس جمهور دموکرات در آمریکا موجب بهبود این روابط نخواهد شد.

آلمان از دموکرات ها هم ناامید شد؛ برلین واشنگتن را طلاق می دهد؟!

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه گفت، دوران روابط خوب کشورهای اروپایی با آمریکا به سر رسیده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی، ماس در مصاحبه ای گفت: هرکس باور دارد که روابط بین دو سوی اقیانوس اطلس با روی کار آمدن یک رئیس جمهور دموکرات به حالت سابق بازمی گردد، تغییرات ساختاری را دست کم گرفته است.

وی تأکید کردحتی اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا دیگر بر سر کار نباشد، هرگز روابط برلین و واشنگتن مانند سابق نخواهد بود.

با این وجود وزیر امور خارجه آلمان گفت، برلین در حال حاضر آمادگی این را ندارد که اتحاد دیرپای خود با واشنگتن را کاملاً کنار بگذارد.

ماس اضافه کرد: روابط فراسوی اقیانوس اطلس بسیار مهم هستند. این روابط مهم باقی خواهند ماند و کوشش می کنیم اطمینان حاصل کنیم که [این روابط] آینده ای خواهند داشت.

روابط میان متحدان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از زمان روی کار آمدن ترامپ رو به تیرگی گذاشته است.

واشنگتن تأکید دارد که آلمان باید دو درصد از درآمد ناخالص داخلی خود را صرف بودجه امنیتی کند و ترامپ تصمیم گرفته است تا زمانی که برلین بدهی هایش به ناتو را پرداخت نکرده باشد 10 هزار نیروی آمریکایی را از این کشور خارج کند.

از سوی دیگر واشنگتن با حمایت آلمان از پروژه گاز رسانی نورد استریم 2 روسیه مخالف است و میخواهد این پروژه را به هر قیمتی که شده به زمین بزند.

پیش از ماس، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز در مصاحبه ای از کشورهای اروپایی خواست زمانی که بحث نفوذ جهانی آمریکا مطرح می گردد به یک حقیقت جدید بیاندیشند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 365

به "آلمان از دموکرات ها هم ناامید شد؛ برلین واشنگتن را طلاق می دهد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان از دموکرات ها هم ناامید شد؛ برلین واشنگتن را طلاق می دهد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید