آبراهه تاریخی سرآسیاب قیر مرمت شد

به گزارش میهن دی ال، مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قیر و کارزین از مرمت و آواربرداری از سایر قسمت های آبراهه تاریخی دوران اسلامی سرآسیاب این شهرستان اطلاع داد.

آبراهه تاریخی سرآسیاب قیر مرمت شد

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان در تهران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، محمدجعفر ابراهیمی با بیان این خبر گفت: طی عملیات انتقال آب مصرفی شهری از سد سلمان فارسی قیر و کارزین به شهر قیر، به قسمتی از آبراهه تاریخی سرآسیاب قیر که مربوط به دوران اسلامی است آسیب جزئی وارد شد که با پیگیری های به عمل آمده و با هماهنگی اداره کل استان، پیمانکار شرکت آبرسانی متعهد شد که قسمت های آسیب دیده و همچنین سایر قسمت هایی که طی سالیان گذشته دچار آسیب و تخریب شده بود مرمت کند.

او ادامه داد: قسمت های آسیب دیده طی سالیان دور به طول 25 متر است و همچنین آواربرداری از سایر نقاط این آبراهه انجام شده است.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قیر و کارزین افزود: این عملیات بعد از کارشناسی اجرا شده توسط کارشناسان استان فارس با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال آغاز شده و پس از 12 روز به اتمام رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 235

به "آبراهه تاریخی سرآسیاب قیر مرمت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبراهه تاریخی سرآسیاب قیر مرمت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید