گزارش، از رکورد مبتلایان به کرونا در توکیو تا درخواست پرستاران برای مزایای بیشتر

به گزارش میهن دی ال، پایتخت ژاپن درحالی با افزایش روز افزون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا روبرو است که شرایط برای مردم و حتی کادر درمانی در این کشور هر روز سخت تر شده و شهروندان این کشور خواهان حمایت بیشتر دولت شینزو آبه هستند.

گزارش، از رکورد مبتلایان به کرونا در توکیو تا درخواست پرستاران برای مزایای بیشتر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت کلانشهر توکیو روز آدینه ابتلای 201 نفر به ویروس کویید 19 را گزارش کرد. این رکورد درحالی ثبت شده که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در روز قبل از آن 148 مورد گزارش شده بود. بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس مرگبار در پایتخت ژاپن به 2794 مورد افزایش یافته است.

افزایش در آمار مبتلایان درحالی دیده می گردد که دولت ژاپن شرایط اضطراری ویروس کرونا را به سراسر کشور گسترش داده است. این شرایط تا ششم ماه مه ادامه خواهد داشت.

کارگروه دولت برای مقابله با ویروس کرونا اواخر روز پنجشنبه در دفتر نخست وزیر تشکیل جلسه داد. شینزو گفت که شدت گسترش این ویروس در شش استانِ هوکایدو، ایباراکی، ایشیکاوا، گیفو، آیچی و کیوتو نیز به همان میزان هفت استانی بوده که از ابتدا در آنها شرایط اضطراری اعلام شده بود. هفت استان اولیه عبارتند از توکیو، کاناگاوا، سایتاما، چیبا، اوساکا، هیوگو و فوکوئوکا.

آبه گفت که موارد آلودگی نه تنها در این 13 استان بلکه در سایر مناطق نیز رو به افزایش بوده است. او گفت با رفتن مردم از مراکز شهری به این مناطق آلودگی های خوشه ای در آنها نیز رخ داده است. نخست وزیر ژاپن گفت که دولت تصمیم گرفت برای مهار شیوع این ویروس در مناطق محلی و به حداقل رساندن خروج مردم از شهرها بخصوص در تعطیلات پیش رو که از اواخر آوریل تا اوایل مه ادامه دارد، این شرایط اضطراری را به کل کشور بسط دهد.

تعداد موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن تا روز پنجشنبه از 9000 نفر فراتر رفته بود. از طرفی، با احتساب 712 مورد ابتلا در کشتی تفریحی دیاموند پرنسس و آمار مربوط به روز آدینه شمار کلی مبتلایان به کرونا در ژاپن از 10 هزار نفر عبور نموده است.

از سوی دیگر حدود 20 گروه که برای یاری به نیازمندان در ژاپن کار می نمایند از دولت این کشور خواسته اند از تعداد روزافزون کسانی که در بحبوحه شیوع ویروس کرونا با دشواری روبرو شده اند، حمایت کند. این گروه ها از دولت می خواهند که به افراد نیازمند در خصوص سیستم تامین رفاه اطلاع داده و شرایط دریافت مزایا را تسهیل کند. آنها همچنین از دولت می خواهند که بودجه برای اسکان دادن افرادی که خانه هایشان را از دست داده اند را نیز تامین کند.

شیوع این ویروس شرایط کار برای کارمندان بیمارستانی در این کشور را نیز سخت تر از قبل نموده است. به همین دلیل انجمن پرستاران ژاپن از دولت خواسته است که به خاطر خطراتی که پرستاران در کار مراقبت از بیماران ویروس کرونا با آن روبرو هستند، حقوق و مزایای ویژه ای به آنها پرداخت کند.

در نامه ای که این انجمن برای وزیر بهداشت ژاپن ارسال نموده گفته شده که پرستارانی که با بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ارتباطند در معرض تبعیض و تهمت های بی اساس قرار دارند. تاکسی ها پرستاران هنگام برگشت به منزل سوار نمی نمایند و مراکز نگهداری از بچه ها هم از پذیرش فرزندان خردسال آنها امتناع می نمایند. این انجمن می گوید پرستارانی که به بیماران مبتلا به ویروس کرونا یا افراد مشکوک رسیدگی می نمایند باید از مزایای سختی کار برخوردار شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 278

به "گزارش، از رکورد مبتلایان به کرونا در توکیو تا درخواست پرستاران برای مزایای بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش، از رکورد مبتلایان به کرونا در توکیو تا درخواست پرستاران برای مزایای بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید