گرگ ها به راستی چقدر بزرگ اند؟، عکس

به گزارش میهن دی ال، طول میانه گرگ ها، از نوک بینی تا نوک دم، بالغ بر 2 متر است. گونه های بالغ نر آن ها نیز حتی بزرگتر می شوند. میانگین قد یک گرگ خاکستری 81 سانتی متر است.

گرگ ها به راستی چقدر بزرگ اند؟، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، گرگ خاکستری یک گونه از پستانداران گوشت خوار است که متعلق به خانواده سگان است. گرگ ها بومی نیم کره شمالی زمین شامل گستره وسیعی از اوراسیا و آمریکای شمالی است و بیشترین پراکندگی جغرافیایی را در بین تمام سگ سانان دیگر دارد.

  • یک سوال؛ چرا برج پیزا کج شد؟

این جانور نیای وحشی سگ است؛ یعنی سگ ها از نسل نوعی گرگ هستند که بین 18 تا 32 هزار سال پیش اهلی شدند. تا به امروز 38 زیرگونه معاصر از گرگ شناسایی شده که از جمله آن ها سگ اهلی، دینگو، گرگ قرمز و گرگ ایرانی هستند. گرگ شمال غرب آمریکای شمالی بزرگ ترین زیرگونه گرگ ها در دنیا است.

بیشتر گرگ ها به رنگ خاکستری با لکه هایی از رنگ های دیگر هستند اما رنگ های سفید، سرخ، قهوه ای و سیاه نیز در آن ها دیده می گردد. میزان و وزن گرگ ها در نقاط مختلف بسیار فرق دارد. به این صورت که عموماً در عرض های جغرافیایی بالاتر (منطقه ها شمالی) گرگ ها جثه بزرگ تری دارند.

گرگ سرددشت از بزرگ ترین انواع گرگ است. گرگ ها در مقایسه با خویشاوندان نزدیک خود همانند شغال زرد و کایوت بیشتر برای شکار جانوران بزرگ تخصص یافته اند. علاقه بیشتری به زندگی اجتماعی دارند و از زبان رفتاری غنی و پیچیده ای بهره مند هستند.

  • نوع برخورد ژاپنی و آمریکایی با پدیده شگفت انگیزی که ابراهیم رییسی برایش شورای عالی تشکیل داد!

  • چرا ناسا جرات نمی کند در این ظرف را باز کند؟

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 آذر 1402 بروزرسانی: 29 آذر 1402 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1607

به "گرگ ها به راستی چقدر بزرگ اند؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرگ ها به راستی چقدر بزرگ اند؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید