کدام چهره های ورزشی ایران و دنیا به ویروس کرونا مبتلا شدند؟

به گزارش میهن دی ال، شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا شرایط سختی را به وجود آورده است و بعضی از چهره های ورزشی به این ویروس مبتلا شدند.

کدام چهره های ورزشی ایران و دنیا به ویروس کرونا مبتلا شدند؟

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، شرایط سختی برای همه مردم جهان به وجود آورده است؛ خیلی از کشورهای قوانین سفت و سختی وضع کردند تا هر چه زودتر سایه منحوس این ویروس از کشورشان رخت ببندد. در ایران هم شرایط به همین صورت است؛ ویروس کرونا ورزشکار و غیر ورزشکار را نمی شناسد و نه تنها در ایران بلکه در کل جهان این ویروس در بین اهالی ورزش جولان می دهد.

در حال حاضر در ورزش ایران و جهان بعضی ورزشکاران به ویروس کرونا مبتلا شدند. شیوع این ویروس ورزش ایران و جهان را فلج نموده است؛ در حال حاضر تمامی مسابقات ورزشی و اردوی ملی پوشان المپیکی لغو شده است و این اتفاق در آستانه المپیک توکیو رقم خورده و این روزها حتی صحبت از تعویق چندماهه المپیک هم به میان آمده است. هرچند که مسئولان کمیته بین المللی المپیک و ستاد برگزاری بازی ها در کشور ژاپن به هیچ عنوان پیروز به تأخیر انداختن المپیک نیستند اما از ظواهر امر چنین بر می آید که این کار صورت بگیرد چرا که کرونا شوخی ندارد و فرقی نمی نماید ورزشکار باشید یا نباشید ممکن است به این ویروس مبتلا شوید. در حال حاضر به مرور چهره های مشهور ورزشی که به ویروس کرونا مبتلا شدند می پردازیم:

مالدینی و پسرش گرفتار کرونا شدند

تست کرونای پائولو مالدینی مدیرفنی باشگاه میلان مثبت اعلام شد. همچنین پسر او دانیل، مهاجم آموزشگاه میلان هم علائم ویروس کرونا را دارد. در حال حاضر حال هر دو نفر آنها خوب است و در قرنطینه کامل به سر می برند.

سرمربی آرسنال و سه بازیکن پورتسموث مبتلایان کرونا

پس از بازی پورتسموث و آرسنال در جام حذفی انگلیس، تست سه بازیکن تیم پورتسموث مثبت اعلام شد. در حال حاضر جیمز بولتون، اندی کانن و شان راگت مبتلا به ویروس کرونا شده اند و این 3 بازیکن هم اکنون در قرنطینه به سر می برند. همچنین تست کرونای میکل آرتتا سرمربی آرسنال هم مثبت اعلام شده است.

ستاره آرژانتینی یوونتوس در جمع مبتلایان به کرونا

ستاره آرژانتینی یوونتوس هم گرفتار کرونا شد؛ پائولو دیبالا در لیست مبتلایان به کرونا نهاده شد؛ البته نامزدش هم مبتلا به کرونا شد و حالا باشگاه یوونتوس نگران های زیادی دارد چرا که ممکن است تست سایر بازیکنانش هم مثبت اعلام گردد و این اتفاق ضربه مهلکی به این تیم وارد می نماید.

لیگ ایتالیا در محاصره کرونا

باشگاه سمپدوریا هم خبر ابتلای مانولو گابیادینی مهاجم خودش به ویروس کرونا را تأیید کرد. داستان برای فوتبال ایتالیا و به خصوص سمپدوریایی ها تلخ شد که نمونه چند بازیکن دیگر هم مثبت اعلام شد.

آلبین اکدال ، مورتن ثورسبی، عمر کولی و آنتونیو لاگومینا دیگر بازیکنان سمپدوریا بودند که تست کرونای آنها مثبت شد. طی دو روز اخیر تست کرونای جرمن پتزلا، پاتریک کوترونه و دوشان ولاهوویچ بازیکنان تیم فیورنتینا نیز مثبت اعلام شد و حالا اعضای این تیم ایتالیایی هم درگیر بیماری هستند.

رئیس سابق رئال در جمع فوتی های کرونا

لورنزو سانس، رئیس سابق باشگاه رئال مادرید به ویروس کرونا مبتلا شد؛ با توجه به سن بالایی که او دارد نتوانست با این بیماری مبارزه کند و در نهایت این مرد اسپانیایی دو روز پیش در اثر ابتلا به کرونا درگذشت. سانز از سال 1995 تا 2000 رئیس باشگاه رئال مادرید بود و در زمان او رئال 2 بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

شیوع کرونا در یوونتوس و چلسی

در سری آ ایتالیا هم ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و باشگاه یوونتوس اعلام نمود دنیله روگانی به کرونا مبتلا شده است.

باشگاه چلسی هم به صورت رسمی اعلام نمود ستاره انگلیسی این تیم به کرونا ویروس مبتلا شده است.تست کرونا ویروس کالوم هادسون اودوی مهاجم 19 ساله این تیم و تیم ملی فوتبال انگلیس مثبت اعلام شده است.

کرونا در هانوفر آلمان

تیمو هوبرس و جیمز هورن دو بازیکنی هستند که در تیم هانوفر بازی می نمایند و به ویروس کرونا مبتلا شدند. این دو بازیکن در بوندسلیگا2 بازی می نمایند اما پای کرونا به بوندسلیگا یک هم باز شده. لوکا کیلیان مدافع 20 ساله آلمانی تیم پادربورن هم یکی از مبتلایان به ویروس کرونا است.

کرونا در لالیگا

ازکیل گارای، مدافع والنسیا رسما اعلام نمود که تست کرونا او مثبت شده است. مدافع والنسیا به عنوان اولین بازیکن لالیگایی شناخته شد که مبتلا به این ویروس شده است.

موج کرونا در بسکتبال NBA

تراژدی غمناک شیوع ویروس کرونا تنها به فوتبال منتهی نشد و در لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا هم شمار مبتلایان به این ویروس شدت گرفت.

کوین دورانت، یکی از امتیازآورترین بازیکنان فعلی لیگ بسکتبال NBA آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده است.

همچنین رودی گوبرت ستاره بسکتبال NBA هم به کرونا مبتلا شده است.

تست کرونای داناوان میشل دیگر بازیکن تیم یوتا جاز نیز مثبت اعلام شده است.

نتیجه آزمایش کرونای کریستین وود، سنتر تیم دیترویت پیستونز در لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا، مثبت اعلام شد.

پای ویروس کرونا علاوه بر فوتبال و بسکتبال به رشته دوچرخه سواری هم باز شد و در حال حاضر در رشته دوچرخه سواری فرناندو گاویریا ملی پوش تیم ملی امارات و دمیتری استراخف (گازپروم-روس ولو) گرفتار ویروس کرونا شدند.

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان نگرانی های زیادی به وجود آورده است. در ایران هم تعدادی از ورزشکاران مبتلا به این ویروس شدند و حتی بعضی از آنها هم جان باختند.

شهرام گوهرچین مربی و داور بین المللی شطرنج ایران به علت ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. احمد آهنگی مدیرعامل سابق سپیدرود رشت از قربانیان مبتلا به ویروس کرونا بود که جان خود را از دست داد.

ابراهیم ابراهیمی پیشکسوت تکواندوی ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آبادان درگذشت.

مجید عبدالحسینی ملی پوش سابق کاراته ایران و دارنده مدال طلای آسیا به ویروس کرونا مبتلا و در بیمارستان کامکار قم بستری شد. مهدی عموزاده هم اولین طلایی کاراته ایران در رقابت های جهانی مبتلا به این ویروس شد که البته هر دو پیروز به شکست کرونا شدند و سلامتی خود را به دست آوردند.

همچنین حمید حق هم یکی دیگر از پیشکسوتان والیبال است که به این ویروس مبتلا شد اما توانست کرونا را شکست دهد و بهبودی خود را به دست بیاورد.

به گفته معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تست هیچ کدام از ورزشکارانی ایرانی تا به امروز مثبت اعلام نشده است و این روزها ورزشکاران در خانه تمرینات خود را انجام می دهند. هر چند ابتلا به ویروس کرونا به معنای مرگ نیست و خیلی از ورزشکاران و مردم عادی پس از ابتلا به ویروس توانستند بهبودی خود را دوباره به دست بیاورند اما این روزها که ویروس کرونا در همه جهان شیوع پیدا نموده است رعایت اصول بهداشتی و حضور در خانه لازم الاجرا است.

انتهای پیغام/4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 208

به "کدام چهره های ورزشی ایران و دنیا به ویروس کرونا مبتلا شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام چهره های ورزشی ایران و دنیا به ویروس کرونا مبتلا شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید