کاهش حجم معاملات اوراق به نصف میانگین روزانه

به گزارش میهن دی ال، خبرنگاران:امروز 10 دی ماه 1399 حجم معاملات اوراق بدهی دولتی نصف میانگین حجم معاملات روزانه کاهش یافت.

کاهش حجم معاملات اوراق به نصف میانگین روزانه

به گزارش خبرنگاران حجم معاملات اوراق بدهی نسبت به روز گذشته 37 درصد کاهش یافت و به 110 میلیارد تومان رسید. روز گذشته نیز معاملات 40 درصد کاهش یافته بود که باعث شد امروز حجم معاملات نسبت به میانگین معاملات روزانه 50 درصد کمتر باشد.

تازه ترین خبرها و تحلیل های مالی را در اینستاگرام خبرنگاران مشاهده کنید

امروز نرخ های بازده در اغلب سررسیدها افزایش یافت. نرخ بازده اوراق با سررسید یکسال با 6 دهم افزایش به 19.12 درصد رسید.نرخ بازده اوراق با سررسید دو سال در سطح 20.38 درصد بدون تغییر بود. نرخ بازده اوراق میان مدت با بازده تا سررسید سه سال نیم درصد کاهش یافت و به 21.36 درصد رسید.

در همین زمینه

منحنی بازدهی اوراق بدهی دولتی چیست؟

امروز منحنی بازده اوراق آینده در بعضی سررسیدها روندی نزولی داشت. بازدهی اوراق با سررسید 400 روز بدون تغییر درحدود 20 درصد باقی ماند، اما این نرخ در سررسید 600 با یک درصد کاهش نسبت به دیروز به 22درصد رسید. نرخ بازده در اوراق با سررسید 800 روز نیم با یک و نیم درصد کاهش به 23 درصد رسید.

نرخ بازده نقدی و آینده

در بازار اوراق بدهی دولتی، نرخ های بازده اوراق در سررسیدهای زمانی مختلف به وسیله عرضه و تقاضا کشف می گردد. نرخ کشف شده بر اساس این سازوکار متوسط بازده نقدی نگهداری اوراق تا سررسید را نشان می دهد. همچنین از تفاوت نرخ های بازده نقدی در سررسیدهای مختلف، می توان برای استخراج بازده آینده مورد انتظار سرمایه گذاران استفاده کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 726

به "کاهش حجم معاملات اوراق به نصف میانگین روزانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش حجم معاملات اوراق به نصف میانگین روزانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید