کارنامه الکترونیک شورای انضباطی دانشگاه های علوم پزشکی صادر شد

به گزارش میهن دی ال، دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت گفت: برای اولین بار کارنامه الکترونیک ارزیابی دبیرخانه های شورای انضباطی دانشگاه های علوم پزشکی کشور صادر شد.

کارنامه الکترونیک شورای انضباطی دانشگاه های علوم پزشکی صادر شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، وحید صرامی با اعلام این خبر اضافه کرد: کارنامه الکترونیک ارزیابی دبیرخانه های شورای انضباطی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به وسیله سامانه شمشاد صادر شده است.

وی گفت: سال جاری در نهمین دوره ارزیابی فعالیت های دبیرخانه شورا های انضباطی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور که با هدف ارتقا سطح فعالیت ها، کاهش اشکالات در رسیدگی به پرونده ها و تشویق دبیرخانه های انضباطی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اجرا می گردد.

صرامی اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار، کارشناسان دبیرخانه شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت به صورت ویژه اقدام به ارزیابی پرونده های انضباطی منطقه ها تحت نظر خود می نمایند و یک به یک پرونده های انضباطی دانشجویان را که در طول سال در شورا های دانشگاه ها شکل گرفته مطالعه نموده و نظرات اصلاحی خود را در فرآیند رسیدگی به پرونده ها ثبت می نمایند.

صرامی گفت: پس از آن با توجه به بارگزاری مستندات به وسیله دبیرخانه های شورا های انضباطی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، ارزیابی پرونده ها در پنج بخش اصلی که شامل: تشکیلات، امکانات، آموزش و پژوهش، کوشش و تعامل و دادرسی عادلانه و عالمانه است شروع می گردد که در هر بخش با توجه به چک فهرست های محتوایی نسبت به درج نمرات اقدام می نمایند.

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت در شرح تعداد شاخص های هر بخش نظام ارزیابی شورا های انضباطی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی گفت: در بخش تشکیلات 10 نشانگر، در بخش امکانات 2 نشانگر، در بخش آموزش و پژوهش 6 نشانگر، در بخش کوشش و تعامل چهار نشانگر و در بخش دادرسی عادلانه و عالمانه 2 نشانگر جهت ارزیابی وجود دارد.

وی با اعلام اینکه اجرای فرآیند نظام ارزیابی و رتبه بندی توانسته است ضمن کاهش خطا های حقوقی، حرکتی جهشی را در دبیرخانه های شورا های انضباطی دانشجویان ایجاد کند، اضافه کرد: ارزیابی و رتبه بندی فعلی معطوف به فعالیت دبیرخانه های شورا های انضباطی دانشجویان علوم پزشکی کشور در سال 1399 است.

صرامی اضافه کرد: در حال حاضر با صدور پرونده الکترونیکی، دانشگاه ها می توانند با مطالعه کارنامه صادر شده از شرایط سال گذشته خود مطلع شوند و احیانا اگر اعتراضی وجود دارد، اعلام نمایند. پس از آنالیز اعتراضات احتمالی، نتایج نهایی ارزیابی سال 1399 اعلام می گردد.

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان علوم پزشکی کشور، گفت: مجموع امتیازات ارزیابی 1000 امتیاز است که دانشگاه هایی که در حد فاصل امتیاز 900 تا 1000 را کسب نمایند حائز رتبه عالی، حد فاصل بین 800 تا 899 امتیاز خوب، 600 تا 799 امتیاز مبه وسیله، 500 تا 599 امتیاز ضعیف و نمرات زیر 500 رتبه غیرقابل قبول را کسب می نمایند.

وی اعلام نمود: در ارزیابی سال 98 تعداد 7 دانشگاه رتبه عالی، 26 دانشگاه رتبه خوب، 22 دانشگاه رتبه مبه وسیله، 4 دانشگاه رتبه ضعیف و یک دانشگاه رتبه غیرقابل قبول را کسب کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1027

به "کارنامه الکترونیک شورای انضباطی دانشگاه های علوم پزشکی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارنامه الکترونیک شورای انضباطی دانشگاه های علوم پزشکی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید