ژاپن برای تقابل با جنگنده های چینی لایه های دفاعی و گشتهای هوایی برقرار نموده است

به گزارش میهن دی ال، منابع مطلع از پروازهای گشتزنی روزانه نیروی هوایی ژاپن برای تقابل با جنگنده های چینی در خطوط مرزی خبر دادند.

ژاپن برای تقابل با جنگنده های چینی لایه های دفاعی و گشتهای هوایی برقرار نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع آگاه از پروازهای اضطراری جنگنده هایاف-15 ژاپن جهت شناسایی و رهگیری جنگنده های چینی مستقر در پایگاه هوایی فوجیان در شرق چین خبر دادند.

به نوشته روزنامه ژاپن تایمز منابع آگاه گفته اند که نیروی هوایی ژاپن روزانه پروازهای گشتزنی بر فراز دریای چین شرقی از طلوع تا غروب خورشید انجام داده تا اوضاع را به طور کامل رصد کند. این در حالی است که ژاپن پیشتر تنها از پروازهای اضطراری علیه جنگنده های چینی استفاده می کرد.

به نوشته این نشریه، اختلاف چین و ژاپن بر سر جزایر سنکاکو است و اخیرا چین جنگنده های خود را به منطقه ای نزدیکتر به این جزایر انتقال داده است. این فاصله اینک حدود 380 کیلومتر است که برای یک جنگنده جی -11 چین 11 دقیقه زمان میبرد.

منابع آگاه همچنین فاش ساختند که ژاپن لایه های دفاعی برای مواجهه محتمل با جنگنده های چینی در عرض جغرافیایی 27 درجه شمالی تشکیل داده است. وزارت دفاع ژاپن مدعی است در سال 2019، 675 دفعه جنگنده های چینی را رهگیری نموده است.

بودجه دفاعی 2020 و 2021 ژاپن حدود 51 میلیارد دلار است و تمرکز آن بر خرید جنگنده و سامانه های موشکی جهت مواجهه با تهدیدهای محتمل کره شمالی و چین است. ژاپن سال 2018 یک برنامه پنج ساله دفاعی را تصویب کرد که بر اساس آن برای نخستین بار پس از پایان جنگ جهانی دوم، دو فروند ناو هواپیمابر به زرادخانه اش ملحق می گردد.

چندی قبل دولت آمریکا با فروش 105 فروند جنگنده اف-35 به ژاپن به ارزش 23.11 میلیارد دلار موافقت کرد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 430

به "ژاپن برای تقابل با جنگنده های چینی لایه های دفاعی و گشتهای هوایی برقرار نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن برای تقابل با جنگنده های چینی لایه های دفاعی و گشتهای هوایی برقرار نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید