تور ارزان گرجستان: چطور از فرودگاه تفلیس به مرکز شهر برویم؟

به گزارش میهن دی ال، حمل و نقل فرودگاه تفلیس

گرجستان و شهر زیبای تفلیس در سال های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای ایرانی ها تبدیل شده است. لغو ویزای گرجستان برای ایرانی ها و هزینه های نسبتا پایین سفر باعث شده گردشگران زیادی برای سفر، تفلیس را انتخاب نمایند. مسافرانی که به صورت شخصی به گرجستان سفر می نمایند و بلیط خود را به مقصد فرودگاه تفلیس رزرو نموده اند ممکن است در خصوص حمل و نقل فرودگاه تفلیس سوالاتی داشته باشند. اینکه بتوانیم راحت و مقرون به صرفه خود را از فرودگاه تفلیس به هتل و مرکز شهر برسانیم کار چندان سختی نیست. در این مطلب خبرنگاران می خواهیم تمام اطلاعات لازم در خصوص حمل و نقل فرودگاه تفلیس را با شما در میان بگذاریم تا اگر گذرتان به این فرودگاه افتاد بدون هیچ مسئله ای بتوانید خود را به مرکز شهر برسانید. با ما همراه باشید.

تور ارزان گرجستان: چطور از فرودگاه تفلیس به مرکز شهر برویم؟

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

گزینه های حمل و نقل فرودگاه

در سال های گذشته با رشد ورود گردشگران به تفلیس، امکانات رفاهی و حمل و نقل این فرودگاه نیز بهبود پیدا نموده است. هنگامی که از گیت عبور می کنید و وارد سالن اصلی فرودگاه می شوید هرچیزی که در سفر به تفلیس احتیاج دارید را پیدا می کنید. تعداد زیادی دستگاه ATM و دفتر صرافی وجود دارد که کار تبدیل ارز و خدمات اقتصادی را برای مسافران انجام می دهد. بنابراین بهتر است حداقل برای حمل و نقل کمی از پولتان را در این جا چنج کنید؛ چون کرایه حمل و نقل عمومی را باید با لاری (واحد پول گرجستان) بپردازید. بعلاوه فروشگاه های فروش سیم کارت و رستوران و کافه نیز در این فرودگاه وجود دارد.

اگر برای اولین بار به تفلیس سفر می کنید ممکن است برایتان جالب باشید که افراد زیادی به شما پیشنهاد می دهند شما را به هتل و مرکز شهر برسانند. بعضی از این افراد راننده تاکسی هستند، اما بسیاری از آن ها صرفا راننده هایی هستند که سعی دارند پولی به جیب بزنند و جهانگرد ها را تلکه نمایند. پس مراقب باشید و از قبل آدرس هتل و نحوه دسترسی به آن را پرس و جو کنید. بعلاوه به ساعات کاری وسایل حمل و نقل عمومی نیز توجه کنید تا در هنگام رسیدن دچار مشکل نشوید. در ادامه گزینه های حمل و نقل فرودگاه تفلیس را با هم مرور می کنیم. (قیمت ها و ساعات کاری مطابق با تاریخ انتشار این مطلب است و ممکن در آینده کمی تغییر نمایند.)

  • اتوبوس شهری

همان طور که می توان حدس زد اتوبوس مقرون به صرفه ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه تفلیس به شمار می رود. البته این اتوبوس ها کوچک هستند و بیشتر شبیه مینی بوس هستند و با رنگ زردشان کاملا مشخصند. اگر بار و بنه کمی دارید این گزینه برای شما ایده آل است اما از آنجا که این مینی بوس ها فضای زیادی ندارند برای مسافرانی که بار و چمدان زیادی دارند شاید چندان مناسب نباشند. مینی بوس های زرد رنگ (راستا 37) بیرون محوطه فرودگاه توقف می نمایند و از ساعت 7 صبح تا 11 شب فعال هستند. یکی از خوبی های این مینی بوس ها این است که بنا به درخواست مسافر در هر جایی توقف می نمایند. بنابراین می توانید دقیقه مقابل هتل یا نزدیک مقصدتان از مینی بوس پیاده شوید. فرودگاه تفلیس تا ایستگاه روستاولی یا میدان آزادی حدود 45 دقیقه طول می کشد. هزینه مینی بوس حدود 50 تتری است (هر 100 تتری معادل یک لاری گرجستان است).

  • اتوبوس شاتل فرودگاه

مسافرانی که به فرودگاه تفلیس می رسند می توانند از سرویس شاتل فرودگاه استفاده نمایند. اتوبوس شاتل از فرودگاه حرکت می نماید و در نزدیکی مکان های تاریخی و گردشگری تفلیس توقف می نماید. اگر با جزئیات بیشتری بخواهیم شرح دهیم باید بگوئیم که این اتوبوس ها در 3 ایستگاه توقف می نمایند: میدان آزادی، میدان قهرمانان و ایستگاه نهایی، میدان 26 می. این اتوبوس ها به صورت 24 ساعته فعال هستند و بابت هر مسافر 10 لاری گرجستان دریافت می نمایند.

  • تاکسی

وقتی به فرودگاه تفلیس می رسیدید با جمعیت زیاد راننده های تاکسی روبرو می شوید که در پی مسافر هستند. این راننده ها ممکن است دورتان جمع شوند و هرکدام قیمتی پایین تر را به شما پیشنهاد دهد. ممکن است در این شلوغی نتوانید تشخیص دهید کدام تاکسی مخصوص فرودگاه و دارای مجوز است. بنابراین اگر حواستان را جمع نکنید ممکن است کرایه ای بیشتر بپردازید و سرتان کلاه برود. ایستگاه تاکسی ها در بیرون ساختمان ترمینال قرار گرفته است و به صورت 24 ساعته به مسافرات خدمات رسانی می نمایند. تاکسی های فرودگاه تفلیس دستگاه تاکسی متر ندارند و قبل از سوار شدن باید با راننده به توافق برسید. اگر می خواهید از فرودگاه به مرکز شهر تفلیس (حوالی خیابان روستاولی یا شهر قدیم) بروید انتظار داشته باشید که حدود 25 دلار بپردازید. تاکسی راستا فرودگاه تفلیس تا مرکز شهر را در مدت زمان 20-30 دقیقه طی می نماید و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه تفلیس به شمار می فرایند.

  • قطار

اگر بخواهیم مقرون به صرفه ترین و در عین حال راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه تفلیس را نام ببریم باید به قطار و سیستم ریلی اشاره کنیم. این قطارها فرودگاه تفلیس را به ایستگاه قطار مرکزی تفلیس در مرکز شهر متصل می نمایند. ایستگاه قطار در بیرون محوطه فرودگاه و در فاصله 70 متری قرار گرفته است. ساختمان مدرن و تازه این ایستگاه را می توان به راحتی تشخیص داد؛ یک نیمکره سفید با پنجره های طلایی. هر کدام از این قطارها 100 نفر ظرفیت دارند و با تجهیز و مدرن سازی شبکه قطار تفلیس، در حال حاضر این قطارها در مدت زمان 20 دقیقه از فرودگاه به مرکز شهر تفلیس می رسند. بلیط قطار حدود 50 تتری هزینه دارد و از ساعت 8:45 دقیقه صبح تا 6:05 دقیقه بعدازظهر فعال هستند. ساعات کاری عجیب این قطار به این علت است که اساسا برای جابجایی کارکنان فرودگاه استفاده می گردد!

  • ترانسفر هتل

اگر دوست ندارید در هیاهوی راننده ها به سر ببرید و سر قیمت با آن ها چانه بزنید می توانید از ترانسفر هتل بهره ببرید. بسیاری از هتل های تفلیس خدمات ترانسفر فرودگاهی را ارائه می نمایند و با دریافت هزینه جداگانه این سرویس را برای شما فراهم می نمایند. تنها ضروری است قبل از رسیدن و به صورت آنلاین با آن ها هماهنگ کنید و ماشین رزرو کنید. اینطوری لازم نیست در فرودگاه معطل شوید و از قبل هزینه و کرایه تاکسی را می دانید.

منبع: tbilisiairport.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1273

به "تور ارزان گرجستان: چطور از فرودگاه تفلیس به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: چطور از فرودگاه تفلیس به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید