پیشتازی سرخپوست از لشکر سلبریتی های ما همه باهم هستیم

به گزارش میهن دی ال، برخی فیلم ها در سال 98 از فروش مجموع مناسبی برخوردار بودند که همان طور که پیش بینی می شد، سهم فیلم های کمدی در میان 10 فیلم پرفروش سال قابل توجه است.

پیشتازی سرخپوست از لشکر سلبریتی های ما همه باهم هستیم

گروه فرهنگ وهنر خبرنگاران: عباس اسماعیل گل

گیشه سینمای ایران در سال 98 روزهای پرفرازو نشینی را پشت سر گذاشت که از این میان می توان به موج قاچاق نسخه باکیفیت فیلم های روی پرده سینماها و همچنین تعطیلی سالن های سینماها در اسفندماه جاری به علت شیوع ویروس کرونا اشاره کرد که بدون شک این دو اتفاق تاثیر بسکمک بر افت فروش فیلم های روی پرده داشته است اما با این حال برخی فیلم ها در سال 98 از فروش مجموع مناسبی برخوردار بودند که همان طور که پیش بینی می شد، سهم فیلم های کمدی در میان 10 فیلم پرفروش سال قابل توجه است به طوری که 70 درصد فیلم های پرفروش سال به فیلم های طنز اختصاص یافته است. در ادامه به 10 فیلم پرفروش سینمای ایران در سال 98 نگاهی داشته ایم.

در بخش نخست گزارش به پنج فیلم اول پرفروش سال پرداخته شد که این گزارش را می توانید در این لینک مشاهده کنید.

6 - سرخ پوست

سرخ پوست؛ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی که در سی وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران شد و با نامزدی در 8 رشته این جشنواره توانست سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیأت داوران را به خود اختصاص دهد و اسم خود را بر سر زبان ها بیندازد. این فیلم که از حال و هوای متفاوتی نسبت به فیلم های روز سینمای ایران برخوردار بود همان طور که پیش بینی می شد توانست نمره قبولی از مخاطبان سینما ها بگیرد و با فروش 15 میلیاردی خود شمشمین فیلم پرفروش سال لقب گرفت. داستان فیلم در سال 1346 می گذرد؛ جایی که یک زندان قدیمی در جنوب به دلیل مجاورت با فرودگاه در حال توسعه شهر در حال تخلیه است و رئیس زندان، به همراه مأمورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدید هستند که متوجه می شوند یکی از زندانیان به نام احمد سرخ پوست همراه دیگر زندانیان نیست. تحقیقات بعدی، جاهد(رئیس زندان) را مطمئن می کند سرخ پوست در زندان است و در جایی پنهان شده است...

بازیگران: پریناز ایزدیار و نوید محمدزاده

7- چشم و گوش بسته

فرزاد مؤتمن که چند سال پیش با فیلم کمدی پوپک و مش ماشاءالله به موفقیت خوبی در گیشه دست یافته بود، به دنبال ادامه این موفقیت با فیلم جدید چشم و گوش بسته در سال 98 بود و در نهایت هم به خاطر حضور بازیگرانی چون امین حیایی و بهرام افشاری توانست با فروش 12 میلیاردی به عنوان هفتمین فیلم پرفروش سال شناخته گردد. در خلاصه این فیلم آمده است: مردی توسط یک زن تبهکار کشته می گردد و 2 غریبه را به جرم قتل بازداشت می کنند. یکی صحنه قتل را ندیده چون نابیناست، آن یکی هم فقط صحنه را دیده چون ناشنواست! آنها یک صبح تا غروب فرصت دارند از این مهلکه جان سالم به در برند.

بازیگران: امین حیایی، بهرام افشاری، لیندا کیانی و آناهیتا درگاهی

8 - چهار انگشت

فیلم کمدی چهارانگشت به کارگردانی و نویسندگی حامد محمدی در کشورهای کامبوج، تایلند و ایران فیلمبرداری شده است. این فیلم با حال و هوای طنز مسائل مختلفی را درباره تفاوت فرهنگی کشورها به چالش می کشد که برای مخاطبان تازگی دارد و حضور جواد عزتی و امیر جعفری به عنوان 2 بازیگر طناز سینمای ایران کمک بسکمک به دیده شدن بیشتر فیلم کرده است. در نهایت چهار انگشت با فروش بیش از 10 میلیارد تومانی هشتمین فیلم پرفروش سال لقب گرفت. چهار انگشت داستان مردی به نام احد فاتحی است که به کمک مدیر برنامه خود نادر ایستاده به بهانه سفر به مکه راهی کامبوج و تایلند شده و در آنجا درگیر مشکلاتی می گردد.

بازیگران: جواد عزتی و امیر جعفری

9 - ما همه با هم هستیم

فیلم ما همه با هم هستیم در ژانر کمدی سیاه به کارگردانی کمال تبریزی و نویسندگی پدرام پورامیری، امیر دوماری و محمد داوودی با حضور جمع کثیری از بازیگران مطرح سینمای ایران و با سر و صدای فراوان ساخته شد و اغلب کارشناسان و منتقدان انتظار تولید فیلمی خاص و مخاطب پسند را داشتند اما ماجرا آنطور که پیش بینی می شد جلو نرفت و این فیلم با حضور چهره های متعدد در نهایت با فروش 10 میلیارد تومانی به عنوانی بهتر از نهم در جدول فروش فیلم های سال 98 دست نیافت. داستان فیلم در بستری کمدی روایت می گردد و قصه یک شرکت هواپیمایی است که در حال ورشکست شدن است. رئیس شرکت پیشنهاد می دهد یک هواپیمای خراب از شرکت با چند مسافر را به داخل خلیج فارس بیندازند تا بتوانند پس از کشته شدن مسافران، از بیمه دیه و خسارت آنها را بگیرند.

بازیگران: مهران مدیری، محمدرضا گلزار، جواد عزتی و لیلا حاتمی

10- زیر نظر

مجید صالحی در نخستین تجربه کارگردانی خود در سینمای ایران همان طور که پیش بینی می شد سراغ اثری طنز رفت و سعی کرد به دنبال موفقیت مادی در گیشه باشد که در نهایت این فیلم توانست با فروش بیش از 8 میلیارد تومانی خود به عنوان دهمین فیلم پرفروش سینمای ایران در سال 98 معرفی گردد. در فیلم می بینیم که محسن پس از خرید به خانه بازمی گردد و متوجه می گردد مبلی که امید روی آن نشسته است سوراخ شده و امید را مقصر می داند. مهشید همسر محسن به این مبل بسیار علاقه دارد و او در حال برگشتن از سفر است. محسن و امید تمام تلاش خود را می کنند تا این مشکل را حل کنند...

بازیگران: رضا عطاران، امیر جعفری، مهران احمدی و آزاده صمدی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 193

به "پیشتازی سرخپوست از لشکر سلبریتی های ما همه باهم هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشتازی سرخپوست از لشکر سلبریتی های ما همه باهم هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید