معبد وات چالونگ؛ شاهکار معماری در تایلند! (تور تایلند)

به گزارش میهن دی ال، مسافرت به کشور تایلند و شهر پوکت بدون بازدید از معبد وات چالونگ هرگز یک مسافرت کامل نمی باشد. معرفی معبد وات چالونگ برای آن دسته از افرادی که علاقه زیادی به بناهای زیبا و شگفت انگیز دارند اهمیت زیادی دارد. معبد وات چالونگ تنها یکی از شاهکارهای معماری در کشور تایلند است اما به تنهایی قادر است تا با تمام بناهای زیبا و شگفت انگیز این کشور رقابت کند.

معبد وات چالونگ؛ شاهکار معماری در تایلند! (تور تایلند)

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

باید این بنای زیبا و شگفت انگیز را از نزدیک ببینید تا به راز و رمزها و ظرافت کاری های زیادی که در آن بکار رفته است پی ببرید. ما نیز در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا به معرفی معبد وات چالونگ پرداخته و اطلاعات لازم را در مورد سفر به تایلند و بازدید از معبد وات چالونگ تایلند در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد می دهیم با مطالعه این مقاله ما را همراهی کنید.

برای خرید مقرون به صرفه ترین تور تایلند از خبرنگاران بر روی تصویر کلیک کنید.

معبد وات چالونگ کجاست؟

شهر پوکت در کشور تایلند یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری در این کشور به شمار میرود. در این شهر زیبا می توانید از معبد وات چالونگ بازدید کنید. البته این معبد در مرکز شهر قرار ندارد و تقریبا 8 کیلومتر با شهر پوکت فاصله دارد با این حال به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تایلند به شمار میرود. اگر هم علاقه زیادی به بازدید از بناهای تاریخی دارید می توانید از 29 بنای دیگر که در شهر پوکت ساخته شده اند و عبادتگاه بوداییان هستند بازدید کنید. ضروری است بدانید که معبد وات چالونگ تقریبا یک قرن سابقه دارد و از این حیث به عنوان یکی از جدیدترین شاهکارهای معماری در این کشور که سبک خاصی دارد شناخته می گردد.

تاریخچه معبد وات چالونگ

این معبد به پاس قدردانی از دو راهب گران قدر به نام های لوانگ پو چام و لوانگ پو چانگ در قرن 19 میلادی ساخته شده است. وات در زبان تایلندی به معنای معبد است و چالونگ نیز به معنای بخشی از تاریخ بودائیان است که در زمان شورش های کول بران چینی آن منطقه، روحانیون آن را به عنوان محلی امن برای مردم بودایی می دانستند. به همین دلیل است که معبد چالونگ پوکت برای مردم پوکت بسیار مقدس است و امروزه یکی از مهمترین معابد تایلند برای پیروان بودا شناخته می گردد و علاوه بر ارزش معنوی دارای ارزش فرهنگی و تاریخی نیز می باشد.

معماری معبد وات چالـونگ

در مباحث قبل در مورد خاص بودن معماری معبد وات چالونگ تایلند صحبت کردیم اما می خواهیم در این مبحث به صورت تفصیلی تر به این مقوله بپردازیم. این معبد شامل هزاران قطعه کوچک و بزرگ شیشه ای و چندین مجسمه فوق العاده زیبا است. دیوارها و سقف این معبد با نقاشی های حماسی تزئین شده و تندیس هایی از جنس طلا و طرح بودا و سایر بزرگان بودایی در آن وجود دارد.

گنبد 60 متری معبد وات چالونگ بلندترین ساختمان این مجموعه به شمار میرود. این معبد در سه طبقه ساخته شده است و هر طبقه پر از مجسمه های بزرگ طلایی می باشد که جلوه فوق العاده زیبایی را در سراسر معبد ایجاد نموده اند. در تراس طبقه آخر معبد نیز می توانید منظرهی زیبا از محیط اطراف را ببینید و به دلیل همین منظره زیباست که به عنوان قلب تپنده این منطقه شناخته می گردد.

بخش های مختلف معبد وات چالونگ

پو تان جو وات نام یکی از مجسمه های مهم این معبد است که در سالن قدیمی و در کنار دو مجسمه دیگر به نام های تا خی لک و نونسی قرار گرفته است. به دیوارهای این معبد که نگاه می کنید پر از نقاشی های زندگی بودا و بعلاوه تصاویر مختلفی از بودای بزرگ است. شگفت انگیز است اما تکه ای از استخوان بودای بزرگ نیز در این معبد وجود دارد و بر همین اساس نیز نقاشی های روی دیوار بازگو کننده داستان زندگی بودا هستند. علاوه بر این چندین مجسمه دیگر از بودای بزرگ در این بخش از معبد وات چالونگ گذاشته شده است.

عصای جادویی معروف Luang Poh Cham نیز در این معبد و در محل راهب بزرگ فعلی نگهداری می گردد. در قسمتی از معبد Wat Chalong نیز چندین مغازه کوچک برای فروش انواع سوغاتی به گردشگران وجود دارد و شما می توانید سوغاتی های زیبا و خاطره انگیز خود را در همین مغازه ها تهیه کنید هرچند هیچ چیزی جای عکس و تصویربرداری از این معبد زیبا را برای شما نمی گیرد.

قوانین ورود به معبـد وات چالـونگ

در همه آیین ها و مذاهب دنیا شاهد مقررات و قوانین مختلفی هستیم که باید در زمان ورود به مکان های مذهبی همان آیین ها رعایت گردد. در میان بودائیان نیز قوانین خاصی برای ورود به معابد بودایی وجود دارد که شامل معبد وات چالونگ نیز می گردد. بنابراین بهتر است این قواعد را رعایت کنید و در مقابل مجسمه بودا نایستند.

قرار نگرفتن در مقابل مجسمه تنها یکی از قوانین این معبد است و شما باید حتما هنگام مراجعه و بازدید از این معبد لباس های پوشیده و مناسب به تن داشته باشید و بدون کفش داخل شوید. درمقابل درب ورودی سیلی از کفش ها مشاهده می گردد که هرکدام متعلق به یک نفر است بنابر این یک جفت کفش ساده بپوشید و راهی معبد شوید.

نحوه دسترسی به وات چالونگ

همانطور که گفتیم معبد Wat Chalong حدودا در 8 کیلومتری جنوب شهر پوکت قرار گرفته است. شما می توانید در امتداد خیابان چائو فا Chao Fah Nok و از کنار مرکز خرید سنترال فستیوال Central Festival حرکت کنید و در سمت چپ خیابان معبد را ببینید. بنابراین اگر در شهر پوکت هستید دردسر چندانی برای دسترسی به این معبد نخواهید داشت.

ساعت و هزینه بازدید از معبد چالونگ

معبد وات چالونگ همه روزه از ساعت 8 صبح تا 5 عصر باز است و بازدید نیز برای عموم آزاد می باشد بنابراین تفاوتی ندارد مسلمان هستید یا مسیحی یا حتی یهود و بدون دین! در هر صورت شما می توانید در صورت رعایت قواعد و قوانین بازدید از معابد بودایی از این معبد نیز بازدید کنید. جالب است بدانید که بازدید از این جاذبه گردشگری رایگان است و تنها یک الی دو ساعت برای بازدید از تمام طبقات معبد کفایت می نماید.

جاذبه های دیدنی اطراف معبد وات چالونگ

شما می توانید در صورت بازدید از معبد وات چالونگ از جاذبه های ذیل که در نزدیکی معبد قرار دارند بازدید کنید. نام جاذبه ها به همراه مسافت آن ها در پایین درج شده است.

  • مجسمه بزرگ بودا: 7 کیلومتر
  • شهر قدیمی پوکت: 9 کیلومتر
  • باغ وحش ببرها: 13کیلومتر
  • ساحل پوکت: 20 کیلومتر
  • معبد وات فرا تونگ: 26 کیلومتر

رستوران های نزدیک به معبد

اگر می خواهید یک ناهار دل چسب یا شام خوشمزه را با خوراکی های حلال در اطراف معبد سرو کنید رستوران های ذیل را پیشنهاد می دهیم.

  • رستوران حلال: 2.8 کیلومتر
  • رستـوران دا: 3.3 کیلومتر
  • رستوران بانی: 3.6 کیلومتر
  • رستـوران موکدا: 3.7 کیلومتر
  • رستوران بان نوی: 3.7 کیلومتر
  • رستوران سه میمون: 5.7 کیلومتر

هتل های نزدیک به معبد

شما می توانید در یکی از هتل های اطراف معبد یا نزدیک به معبد وات چالونگ اقامت داشته باشید. در این خصوص می توانید یکی از معابد ذیل را انتخاب کنید:

  • هتل دریاچه چالونگ: 450 متر
  • هتـل معجزه چالونگ: 1.8کیلومتر
  • هتل کوکو پوکت: 2.4 کیلومتر
  • هتـل بان فو چالونگ: 2.4 کیلومتر
  • هتل سیکس پک: 3 کیلومتر
  • هتل مدرن تای: 4 کیلومتر
منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1435

به "معبد وات چالونگ؛ شاهکار معماری در تایلند! (تور تایلند)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد وات چالونگ؛ شاهکار معماری در تایلند! (تور تایلند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید