پوران درخشنده: به محدودیت های اعمال شده احترام بگذاریم

به گزارش میهن دی ال، تهران (پانا)- پوران درخشنده، کارگردان سینمای کشورمان، محدودیت های اعمال شده از سوی ستاد ملی کرونا را یک امر واجب برای شرایط کنونی کشور دانست و تاکید نمود با این کار، جان سالمندان و اعضای خانواده را که بی گناه وارد فرایند بیماری می شوند، حفظ خواهیم کرد.

پوران درخشنده: به محدودیت های اعمال شده احترام بگذاریم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محدودیت های دو هفته ای برای مقابله با کرونا، مورد استقبال بسیاری از مردم از جمله هنرمندان قرار گرفته است.

در همین زمینه، پوران درخشنده، کارگردان سرشناس کشورمان که بیشتر در حوزه اجتماعی فیلم می سازد، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در ارتباط با کرونا را باید از دو سو نگاه کرد؛ در وهله اول خودمان را ایمن نگه می داریم و از سوی دیگر یاری می کنیم به اطرافیان مان که که مبتلا نشوند. وقتی خانواده و یا افراد سالمند را نگاه می کنیم، خیلی بی گناه وارد فرایند بیماری کرونا می شوند که هیچ کاری نمی گردد برای آن ها کرد؛ به دلیل این که بعضی از آن ها دارای بیماری های زمینه ای هم هستند.

وی اضافه نمود: در حال حاضر، ستاد ملی کرونا، محدودیت هایی را برای دو هفته در کشور تبیین نموده است. به نظرم این اقدام بسیار درست و شایسته است. تا زمانی که کرونا در کشورمان تاخت و تاز می نماید، باید این محدودیت ها هم با جدیت تمام دنبال گردد.

این کارگردان ادامه داد: حتی بلندمدت بودن این طرح و اجرای آن تا خاتمه شیوع کرونا در کشور و با لحاظ استخراج میانگین هفتگی شرایط شهرها از سوی وزارت بهداشت و اعمال محدودیت ها در هر شهر بر این اساس و اهمیت اجرای این طرح برای کنترل میزان مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا در کشور یک امر ضروری و واجب است.

درخشنده با اشاره به این که لزوم تغییر رفتار و به کارگیری سبک زندگی کرونایی در جامعه و همچنین مدیریت انتظارات در زمینه فراوری دارو، واکسن کرونا مورد تاکید باید قرار بگیرد، گفت: ما یک زندگی اجتماعی داریم و نمی توانیم در جامعه به صورت تک بعدی حضور داشته باشیم، پس باید به آن چه که زندگی اجتماعی حکم می نماید، احترام بگذاریم. در حال حاضر، رعایت تک تک مواردی که از سوی متخصصین حوزه تاکید می گردد، امری ضروری و حیاتی است.

این هنرمند با بیان این که با توجه به نسبت مستقیم میزان رعایت پروتکل های بهداشتی، کاهش سفر و کاهش تجمعات خانوادگی با میزان مرگ و میر ناشی از کرونا ار تباط مستقیم دارد، مطرح نمود: در حال حاضر محدودیت هایی از سوی ستاد ملی کرونا اعمال شده است که امری واجب برای شرایط کنونی کشور است. اقدامات انجام شده در مواجهه با کرونا از جمله اجرای این طرح به عنوان طرح ملی و تنها راه چاره ممکن در جهت کاهش تلفات ناشی از کرونا با توجه به وجود موج فضای تجمعات و عادی شدن در مواجهه با کرونا توسط مردم است. این محدودیت ها در صورت لزوم باید تمدید و با جدیت بیشتری دنبال گردد.

وی تاکید نمود: رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به مواردی که از سوی متخصصین حوزه به آن تاکید می گردد، در شرایط کنونی امری واجب است. نباید زدن ماسک را فقط تنها راه مبارزه با کرونا بدانیم بلکه تمامی مواردی که تاکید می گردد باید رعایت گردد و در جامعه، یک نگاه فراکلی داشته باشیم تا هر چه زودتر میزان شیوع کمتر گردد.

درخشنده در خاتمه گفت: هنر، امری حیاتی برای جامعه است. از زمان شیوع کرونا، هنرمندان و فعالان عرضه هنر در تمامی زمینه ها با مسائل جدی رو به رو شده اند و احتیاج است که روح تازه ای بر جان جامعه دمیده گردد و این موضوع ممکن نمی گردد مگر با هنر. پس برای بازگشت هنر به جامعه و زندگی عادی به محدودیت های اعمال شده احترام بگذاریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 638

به "پوران درخشنده: به محدودیت های اعمال شده احترام بگذاریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوران درخشنده: به محدودیت های اعمال شده احترام بگذاریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید