پخش ویژه برنامه عیدانه چراغانی از شبکه سه

به گزارش میهن دی ال، مجید عباسی، تهیه کننده چراغانی درباره ویژگی های این برنامه مناسبتی که پخش آن از دو شب پیش از شبکه سه آغاز شده توضیح داد.

پخش ویژه برنامه عیدانه چراغانی از شبکه سه

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، مجید عباسی تهیه کننده برنامه چراغانی درباره این برنامه گفت: امسال وارد سومین سال تولید چراغانی شدیم. این برنامه غدیر سه سال پیش آغاز شد و غدیر امسال سه ساله می شود. رویکرد برنامه عمدتاً مناسبتی بوده است و بنایمان این است که مخاطب را در اعیاد مهمان کنیم.

عباسی درباره لوکیشن این برنامه هم شرح داد: فضای لوکیشن در خانه موزه شهید مدرس است و سعی کردیم به نوعی خاطره بازی باشد چون همه ما در دوران کودکی در چنین فضاهایی زندگی کرده ایم یا مهمان شده ایم که به دور از آلایش و تشریفات برگزار می شد. چراغانی تداعی گر آن روزهاست و مهمانان مختلفی داریم که از حوزه فرهنگ و هنر به برنامه می آیند.

از اجرای نجم الدین شریعتی تا مصاحبههای ادبی

وی درباره مجریان برنامه نیز گفت: این برنامه مجریان مختلفی داشته است و در این فصل سیدجواد هاشمی به عنوان مجری اصلی برنامه آن را اجرا می کند و هر میز مجریان خودش را دارد. این برنامه مجری ثابت ندارد و جشنواره مجری هاست که بنا به تخصصی که دارند با مهمان مصاحبه می کنند. به طور مثال حسین رفیعی، نجم الدین شریعتی، حسن سلطانی از جمله مجریان میزهای ما هستند و یا رضا رفیع و رشید کاکاوند در بخش هایی با هم مصاحبه می کنند.

این تهیه کننده با اشاره به فضای مناسبتی برنامه شرح داد: چراغانی برنامه ای است که در اعیاد مذهبی پخش می شود و کاری از گروه معارف است با این حال فضای مذهبی را به قشری خاص محدود نمی کنیم و چهره های مختلفی از حوزه های هنری، موسیقایی و ورزش در برنامه حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: چراغانی علاوه بر فضای مذهبی، متاثر از موضوعات روز هم هست و به طور مثال به کرونا یا مسائل این چنینی هم در قالب این برنامه پرداخته ایم.

برخورد هنرمندان با برنامه های مناسبتی

عباسی درباره اینکه چقدر چهره های هنری ممکن است برای حضور در برنامه های مناسبتی گارد داشته باشند، مطرح نمود: اوایل که برنامه را آغاز کردیم وقتی اسم برنامه مناسبتی را مطرح می کردیم نوعی گارد داشتند ولی وقتی پخش شد خود همان افراد پیام می دادند که دوست دارند در برنامه حضور داشته باشند.

وی با اشاره به یک آسیب شناسی برخی از برنامه های مناسبتی شرح داد: ما مستقیم گویی نمی کنیم و هنرمندان هم وقتی می بینند گل درشت کار نمی کنیم خوشبختانه استقبال هم می کنند.

عباسی در خاتمه درباره ضبط و تولید برنامه در شرایط کرونایی مطرح نمود: ما همه پروتکل ها را رعایت می کنیم و همین کار را سخت کرده است با این حال امیدوارم در این شرایط کرونایی برنامه بتواند سهمی در شاد کردن مردم داشته باشد.

چراغانی که پخش آن از 14 مرداد در شبکه سه سیما آغاز شده است تا یک روز پس از عید غدیر ادامه دارد و هر شب بعد از اذان مغرب روی آنتن می رود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 456

به "پخش ویژه برنامه عیدانه چراغانی از شبکه سه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخش ویژه برنامه عیدانه چراغانی از شبکه سه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید