از جشن آب در تایلند چه می دانید؟

به گزارش میهن دی ال، درست مثل ما که ما در آستانه نوروز خانه تکانی می کنیم، تایلندی ها هم در آستانه سال نو خانه هایشان را حسابی تمیز می نمایند و فروشگاه ها و خیابان ها سرشار از تایلندی ها و حتی گردشگرانی اند که برای سال نو خرید می نمایند. غیرممکن است تایلندی ها در خرید سال نوی تفنگ آب پاش یا لوازم آب بازی را از قلم بیندازند..

از جشن آب در تایلند چه می دانید؟

جشن آب تایلند

جشن سال نوی تایلندی از 13 آوریل آغاز می گردد و تا 15 آوریل طول می کشد که سال جاری مطابق با 25 تا 27 فروردین 1395 تقویم ماست. سونکران (Songkran) یا جشن آب از مهم ترین جشن های ملی تایلند است. سونکران در زبان تایی به معنای تغییر و تحول است. تایلندی ها آب را مظهر پاکی و روشنایی می دانند و معتقدند آب بدبختی و ناراحتی را از جامعه دور می نماید و بنا بر همین باور در جشن سال نو به هم آب می پاشند. در این آب بازیِ ملی که در سرتاسر کشور برگزار می گردد، همه مردم از پیر و جوان و کوچک و بزرگ با هر وسیله ای که دست شان برسد به همدیگر آب و برخی هم خمیر رنگی می پاشند و همه چیز رنگ شادی و خنده به خود می گیرد. افرادی را در این جشن می بینید که بشکه های آب را پشت وانت می گذارند و با سطل روی عابران آب می پاشند، برخی ها از جلوی در خانه هایشان با شیلنگ به مردم آب می پاشند و عده زیادی هم با تفنگ های آب پاش رنگارنگ کف خیابان مشغول آب بازی اند. آن چه در این جشن برای گردشگران و به خصوص ما ایرانی ها جلب توجه می نماید، این است که با این حجم شلوغی و جمعیت و ولوله، هیچ کس در این شادیِ سراسری عصبانی نمی گردد و هیچ کس با دیگری با بی احترامی برخورد نمی نماید و خبری از دعوا و کتک کاری نیست.

تایلندی ها حتی وقتی می خواهند به گردشگران خارجی آب بپاشند، اول از آن ها اجازه می گیرند. در ابتدای روز سال نو اعضای خانواده برای احترام روی دست های بزرگ ترها آب معطر می ریزند و به همدیگر هدیه سال نو می دهند. علاوه بر آب بازی، سونکران از لحاظ مذهبی هم برای مردم تایلند مهم است. تایلندی ها در اولین روز سال نو غذا می پزند و به معبدها می برند و به مانک ها (راهبان) بودایی می بخشند. مانک ها نیز معبدها را با گل و تزیینات زیبا آذین می بندند و روی تندیس بودا آب می پاشند.

کدام منطقه ها تایلند در جشن آب محبوب ترند؟

این جشن هرساله گردشگران زیادی را به بانکوک می کشاند. معروف ترین جشن آب تایلند در استان چیانگ مای برگزار می گردد. اما از ما می شنوید، بانکوک و باقی شهرهای توریستی هم جشن های هیجان انگیز و پرشوری دارند. اگر شما هم به زودی راهی سفر تایلند می شوید و می خواهید در این جشن هیجان انگیز شرکت کنید، در ادامه منطقه های را معرفی می کنیم که در آن ها جشن آب با شور و هیجان بیشتری برگزار می گردد.

اگر نمی توانید یا نمی خواهید از بانکوک خارج شوید، پارک Nagaraphirom در کرانه غربی رود Chao Phraya برترین انتخاب است. می توانید قبل یا بعد از جشن کمی هم از انواع غذاهای تایلندی که در این پارک فروخته می گردد، امتحان کنید.

  1. اگر خیلی اهل هیجان و سرگرمی هستید ، به شما خیابان Khao San Road و پارک Santi Chaiprakan را پیشنهاد می کنیم. غیرممکن است کسی در این مکان ها حضور داشته باشد یا از آن ها رد گردد و هدف با تفنگ های آب پاش و خمیرهای رنگی قرار نگیرد.
  2. اگر با بچه هایتان سفر می کنید، در روز جشن آب دست شان را بگیرید و به میدان سیام (siam square) بروید که در آن نسخه آرام تری از جشن خیابان Khao san Road برگزار می گردد.
  3. اگر راهی پاتایا هم هستید، این را بدانید که اهالی پاتایا جشن آب را یک هفته دیرتر برگزار می نمایند. مردم پاتایا 20 آوریل جاده ساحلی این شهر را برای برگزاری مراسم ویژه بودا می بندند و بعد از برگزاری مراسم بودایی، جشن آب بازی آغاز می گردد.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1415

به "از جشن آب در تایلند چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از جشن آب در تایلند چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید