وقوع یکی از بدترین شرایط اپیدمی کرونا در کشور، 80 درصد تخت های بیمارستانی اشغال شده اند

به گزارش میهن دی ال، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرایط بد کشور ناشی از تناقض های رفتاری و مسافرت های نا به هنگام است.

وقوع یکی از بدترین شرایط اپیدمی کرونا در کشور، 80 درصد تخت های بیمارستانی اشغال شده اند

به گزارش خبرنگاران، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به آخرین شرایط بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: در حال حاضر کشور از نظر اندازه ابتلا، بستری و مرگ و میر های ناشی از بیماری کرونا یکی از بدترین شرایط را کشور از زمان شیوع این بیماری در ایران تجربه می نماید.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی راه اصلی برطرف این اوضاع، انجام واکسیناسیون در کشور است که خوشبختانه امروزه تزریق واکسن به آمار 599 هزار نفر رسیده است. از مردم درخواست دارم که دستورالعمل های بهداشتی را مانند زدن ماسک هنگام خروج از منزل تا رسیدن به نامه، پرهیز از برگزاری دورهمی و مهمانی ها و عدم تردد های غیر ضروری در کشور رعایت نمایند.

حریرچی بیان نمود: عدم اقدام مناسب دستگاه های اجرایی محیطی، ندانستن عواقب بیماری کرونا به وسیله مردم، تناقض های رفتاری، میایل معیشتی و ترجیحات فردی مانند انجام مسافرت تا باعث بروز چنین شرایطی بدی در کشور شده است من از مردم درخواست دارم با همکاری خوب شان این مدت را تحمل نموده تا کشور به یک شرایط پایدار در این پیک پنجم برسد.

معاون کل وزارت بهداشت بیان نمود: واکسیناسیون با سرعت بالایی در کشور در حال اجرا است و شرایط مناسب در کشور با رعایت شیوه نامه ها به وسیله مردم ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین شرایط تخت های بیمارستانی گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش تعدادبستری بیماران کرونایی و بیشتر شدن اندازه ابتلا، پذیرش بیماران و مراجعه نمایندگان با مشکلاتی انجام می گردد. میران اشغال تخت های بیمارستانی اصلی در حدود 80 درصد بود که با توجه به افزایش بیماران بستری، مبتلا و ظرفیت بیمارستان ها رسیدگی به بیماران غیر کرونایی هم دچار مسائلی شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1062

به "وقوع یکی از بدترین شرایط اپیدمی کرونا در کشور، 80 درصد تخت های بیمارستانی اشغال شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع یکی از بدترین شرایط اپیدمی کرونا در کشور، 80 درصد تخت های بیمارستانی اشغال شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید