هواشناسی ایران 1400، 01، 3؛ آسمان کشور بارانی می گردد

به گزارش میهن دی ال، طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، در بعضی نقاط از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می گردد، امروز با ورود سامانه بارشی در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، رگبار باران و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

هواشناسی ایران 1400، 01، 3؛ آسمان کشور بارانی می گردد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در استان های زنجان، لرستان و ارتفاعات غربی البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

فردا با تقویت بارش در استان های زنجان، لرستان و کردستان، بارش ها استان های ایلام، همدان، البرز، قزوین، تهران، مرکزی، شمال خوزستان و شمال چهارمحال و بختیاری را نیز در بر می گیرد و بارش پراکنده برای شمال شرق کشور هم انتظار می رود.

پنجشنبه سامانه بارشی در بخش هایی از شمال غرب، دامنه های البرز مرکزی، دامنه های زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور فعال خواهد بود، فعالیت سامانه بارشی روز آدینه در شمال سمنان، ارتفاعات تهران و شمال شرق کشور است و پیامد این سامانه، بارش باران گاهی رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد شدید خواهد بود.

همچنین در روز های سه شنبه و چهارشنبه برای استان های واقع در سواحل دریای خزر و روز چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور افزایش محسوس دما بین 10 تا 15 درجه پیش بینی می گردد.

در این مدت توجه به افزایش قابل ملاحظه دما و امکان ذوب برف و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه های فصلی و همچنین احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات شمال غرب امتداد رشته کوه البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد. در روز های پنجشنبه و آدینه سواحل دریای خزر و روز آدینه شمال شرق کشور با افت دمای 6 تا 10 درجه روبرو خواهند شد.

در روز های چهارشنبه، پنجشنبه و آدینه در اغلب مناطق کشور به ویژه در شمال غرب، جنوب غرب و مرکز دامنه های البرز و وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 848

به "هواشناسی ایران 1400، 01، 3؛ آسمان کشور بارانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی ایران 1400، 01، 3؛ آسمان کشور بارانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید