همکاری سازمان های استاندارد ایران و هند در حوزه دانش بنیان (تور هند)

به گزارش میهن دی ال، سازمان های استاندارد ایران و هند در حوزه فناوری های نوآورانه و دانش بنیان همکاری می نمایند.

همکاری سازمان های استاندارد ایران و هند در حوزه دانش بنیان (تور هند)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

آقای مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در یک ملاقات از پیش برنامه ریزی شده در ابوظبی با رئیس استاندارد هند ملاقات و در مورد همکاری های دوجانبه گفتگو کردند.

در این ملاقات اسلام پناه با تبریک به همتای هندی خود برای عضویت در هیات مدیره فنی ایزو در دوره 2023 تا 2025، بر افزایش همکاری های سازمان های استاندارد دو کشور تاکید نمود.

بازنگری تفاهم نامه بین دو سازمان استاندارد مورد توجه روسای آن نهاده شد تا در نسخه تازه تفاهم نامه، ارتقای فناوری های نوین و دانش بنیان به عنوان هدفی ارزشمند در نظر گرفته گردد.

حمایت برای برطرف چالش ها در پروژه های تدوین استاندارد های بین المللی با موضوع جمهوری اسلامی ایران، استفاده از تجربیات کشور هند در اصلاح فرآیند های کاری مرتبط با استاندارد سازی، تشکیل کارگروه های کوچک در قالب کمیته های فنی - فرعی با سایر کشور ها در زمینه های خاص و دارای اولویت کاری مشترک، به عنوان راه حل کاربردی در جهت دستیابی به اجماع نظر و تسهیل فرآیند ها مورد بحث و گفتگو نهاده شدند.

بعلاوه ضرورت اجماع نظر در تسهیل فرآیند ها در مناسبات تجاری و صادرات کالا های ایرانی به آن کشور از دیگر محور های مذاکراتی روسای استاندارد دو کشور ایران و هند بود.

ملاقات روسای دو نهاد ملی استاندارد سازی امروز در حاشیه اجلاس سالانه سازمان بین المللی استاندارد برگزار گردید.

خبرنگاران مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 شهریور 1401 بروزرسانی: 29 شهریور 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1445

به "همکاری سازمان های استاندارد ایران و هند در حوزه دانش بنیان (تور هند)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری سازمان های استاندارد ایران و هند در حوزه دانش بنیان (تور هند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید