نکاتی که در تزئین سقف باید رعایت کنید

به گزارش میهن دی ال، دکوراسیون سقف یکی از مراحلی است که گاهی اوقات مورد غفلت قرار می گیرد. لوسترهای زیبا ، رنگ سقف و طرح های بافت از ملزومات دکوراسیون سقف هستند. علاوه بر این ، برای انتخاب های تزئینی لازم نیست با افراد حرفه ای کار کنید. اعتماد به سلیقه خود و انتخاب محصولات قابل توجه بزرگترین یاری شما در این زمینه خواهند بود. در این مقاله مطالبی آماده نموده ایم که می توانید با مطالعه آنها یک دکوراسیون سقف شیک برای خانه یا محل کار خود درست کنید. با ما همراه باشید.

نکاتی که در تزئین سقف باید رعایت کنید

علاوه بر نکات معماری ، با استفاده از لوازم جانبی مانند لوستر ، محیط های چشم نوازی در دکوراسیون سقف خلق کنید. بدین ترتیب ظاهری زیبا را در دکوراسیون سقف اتاق نشیمن بگنجانید و با انتخاب های ساده طرح های خاصی را برای اتاق نشیمن و آشپزخانه ایجاد نمایید.

قطعات مختلفی که می توان برای دکوراسیون سقف استفاده کرد

وقتی صحبت از دکوراسیون سقف در منازل و ادارات می گردد ، اولین چیزی که به فکر می رسد نورپردازی است ؛ یعنی لوسترهای آویز. با این حال ، قطعات تزئینی دیگری نیز وجود دارد که می توان از آنها برای سفارشی کردن سقف اتاق استفاده کرد. اکسسوری هایی مانند زنگ های بادگیر قابل نصب بر روی سقف ، برچسب های فسفری ، کاغذ دیواری هایی که در دکوراسیون سقف تفاوت ایجاد می نمایند و بسیاری موارد دیگر برترین انتخاب ها برای کنار هم قرار دادن محیط های شما با زیبایی منحصر به فرد هستند.

این تنها به شما بستگی دارد که از کدام قطعات بهره ببرید. در صورت تمایل از چند لوستر ساده و شیک برای دکوراسیون سقف منزل بهره ببرید. اگر می خواهید ، کاغذ دیواری و برچسب هایی بر روی سقف قرار دهید تا آسمان را در اتاق خواب شما تداعی نمایند. همینطور در اتاق کودک خود می توانید دست به خلاقیت بزنید. سوال اینجاست که برای دکوراسیون سقف چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

نکات لازم برای دکوراسیون سقف

با توجه به چند ترفند برای دکوراسیون سقف اداری یا منزل می توانید بدون دردسر محیط خود را زیبا کنید. بیایید نگاهی دقیق تر به این ترفندها بیندازیم.

برای دکوراسیون سقف اتاق ابتدا باید عمق و میزان فضای خود را در نظر بگیرید. اگر قسمت نشیمن که تزئین می کنید دارای سقف کوتاه است ، باید مراقب ابعاد لوازمی که استفاده می نمایید باشید. برای مثال استفاده از لوستر آویز بلند می تواند فضای خفه نماینده ای را در سقف های کم ارتفاع ایجاد کند. به همین علت ، می توانید لوسترهای پانلی کوتاه تری را برای قسمت سقف کوتاه خود انتخاب نمایید. در فضاهای زندگی خود با سقف های بلند ، آزادید که هر طور که می خواهید عمل کنید.

یکی دیگر از عواملی که در تزئین سقف باید در نظر بگیرید ، طرح های لوازم جانبی است که استفاده می کنید. شما می توانید با انتخاب اکسسوری های سقفی که با رنگ ها و الگوهای حاکم بر محیط شما سازگاری دارند ، یکپارچگی را در دکوراسیون سقف ایجاد نمایید. علاوه بر این ، اگر قصد دارید تفاوتی در طراحی ایجاد نمایید ، رنگ ها و ظواهر را در نظر بگیرید که تضاد بین دکوراسیون محیط و دکوراسیون سقف ایجاد می نماید.

نکته سوم در خصوص نورپردازی است. باید اطمینان حاصل کنید که نورپردازی شما که مهم ترین قسمت دکوراسیون سقف بوده ، متناسب با محیط شما پشتیبانی می گردد. در این مرحله ، انتخاب نور زرد ملایم و نور سفید به عهده شماست. بعلاوه نباید فراموش کنید که با مدل های ریموتی می توانید کنترل نور را در هر زمان داشته باشید.

ایده های جایگزین برای دکوراسیون سقف در اتاق نشیمن

دکوراسیون سقف یکی از موارد بسیار مهم در سالن ها بوده که یکی از پرکاربردترین قسمت های خانه ها محسوب می شوند. این منطقه که در آن از مهمانان خود میزبانی می کنید و زمانی را با خانواده خود می گذرانید ، باید نور کافی داشته باشد. برای این کار باید انتخاب های ظریف و سلیقه ای در دکوراسیون اتاق نشیمن انجام داد. در نمای سقفی که در اتاق نشیمن استفاده خواهید کرد ، ابتدا می توانید ویژگی های طراحی مبلمان خود را در نظر بگیرید. برای مثال می توانید ست مبل ، بوفه و ویترین را با لوسترهای کریستالی چشم نواز ترکیب کنید. حتی فقط لوسترهای کریستالی دکوراسیون سقف شما را منحصر به فرد می نماید.

برای ایجاد یک محیط مدرن می توانید انتخاب های مبتکرانه و مطابق با روند در دکوراسیون سقف داشته باشید. در این مرحله می توانید از مفهوم دکوراسیون صنعتی مدرن بهره مند شوید. لوله های فلزی که از سقف شما عبور می نمایند ، یک لوستر با خطوط هندسی یا نورهای تعبیه شده در سقف برترین انتخاب ها در این مرحله هستند.

یکی دیگر از گزینه های دکوراسیون سقف اتاق نشیمن ، ترکیب عناصر طبیعی با دکوراسیون حرفه ای است. گیاهان سبز زنده در گلدان های آویزان از سقف ، نورپردازی تزئین شده با طناب های نی و سقف رنگ شده با رنگ های ملایم می تواند کلید ایجاد سبک متفاوت شما باشد.

انتخاب های شیک و خلاقانه برای دکوراسیون سقف آشپزخانه

یکی دیگر از زمینه خلاقیت در دکوراسیون سقف را ارائه می دهد ، آشپزخانه است. در این دکوراسیون ، گزینه های هود در آشپزخانه جزیره در درجه اول به چشم می خورد. برخلاف هود ، می توان با مکانیزم خاصی که روی سقف قرار می گیرد ، یک طرح خاص و کاربردی ساخت که در آن وسایل آشپزخانه را آویزان کرد. گزینه های لوستر و نورپردازی جایگاه مهمی در دکوراسیون سقف آشپزخانه دارند ؛ اما انتخاب لوستر آشپزخانه باید ویژگی های متفاوتی نسبت به سایر قسمت های خانه داشته باشد. مهم این است که لوسترهای مورد استفاده در آشپزخانه بتوانند به راحتی تمیز شوند.

در این مرحله انتخاب لوسترهای فلزی ، شیشه ای یا چینی به جای چوب کار شما را بسیار آسان می نماید. یکی دیگر از گزینه های دکوراسیون سقف آشپزخانه ، واحدهای شیک مناسب برای حمل گلدان های گل یا لوازمی است که با زنجیر و طناب به سقف ثابت می شوند. با استفاده از این واحدها می توانید فضایی متفاوت به معمولی ترین محیط ها اضافه کنید. بعلاوه می توانید یک سقف آشپزخانه بافت دار با جزئیات طاقچه و دیوار خشک ایجاد نمایید. الگوها و رنگ های مورد استفاده خود را متناسب با دکوراسیون کلی آشپزخانه خود انتخاب کنید.

جایگزین های شیک برای دکوراسیون سقف اتاق نشیمن

از میان گزینه هایی که برایتان خوشایندتر است ، تزئینات سقف مورد استفاده در اتاق نشیمن را انتخاب کنید. در این مرحله ، مدل های لوستر چند تکه هم از نظر ظاهری و هم از نظر عملکرد جلب توجه می نمایند. گنجاندن لوسترهای بزرگ در اتاق های نشیمن بزرگ ، محیط را غنی تر نشان می دهد. برای یک محیط باریک ، انتخاب های ساده اما شیک در خطوط مینیمال برترین راه چاره است.

یکی دیگر از مواردی که می توان برای دکوراسیون سقف اتاق نشیمن انتخاب کرد ، مدل های قفسه کتاب پهن است که از بالا به پایین امتداد دارند. در مناطقی که مفهوم دکوراسیون قدیمی غالب است ، این کار نتایج بسیار چشمگیری ایجاد می نماید. بعلاوه می توان از زنگ های بادی و طناب های طراحی شده با صدف های دریایی یا تکه های شیشه در محیط هایی با فضای سنتی استفاده کرد. برای دکوراسیون سقف اتاق خواب نیز می توانید طراحی های مشابهی را انتخاب نمایید.

منبع: اتاق
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1570

به "نکاتی که در تزئین سقف باید رعایت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که در تزئین سقف باید رعایت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید