معبد بوروبودور ؛ بزرگترین معبد بودای دنیا در اندونزی، تصاویر

به گزارش میهن دی ال، در قرن نوزدهم اشغالگران هلندی معبد ویران شده بسیار بزرگ و کهنی را در اعماق جنگل جاوا در اندونزی یافتند. آنچه که آنها یافتند ساختار غول پیکری است که بیش از 55000 متر مکعب سنگ در آن بکار رفته است. این معبد نزدیک به 2700 تخته سنگ حجاری برجسته و 504 مجسمه بودا دارد.

معبد بوروبودور ؛ بزرگترین معبد بودای دنیا در اندونزی، تصاویر

این معبد، بزرگترین معبد بودای دنیا محسوب می گردد و در تاریخ 750 تا 842 میلادی ساخته شده است. معبد بوروبودور 1460 نقش حجاری شده دارد. مضمون بیشتر این حجاری ها زندگی انسانی است که در قید شهوت و هوس اسیر گشته.

در سراسر این معبد تپه هایی به چشم می خورند که استوپا نام دارند. درون هر یک از این ها، یک مجسمه بودا قرار گرفته است و هر کدام یک معبد محسوب می شوند. مردم اندونزی باور دارند که در بوروبودور 1000 معبد وجود دارد که همگی در یک شب، آن هم توسط جن ها ساخته شده اند. ورودی معبد از چهار جهت است و از هر جهتی که وارد شویم مجسمه های بودا را می بینیم که ژست دست ها و آرنج هایش متفاوت است.

معبد بوروبودور (Borobudur) در فهرست میراث دنیای به ثبت رسیده و تا به امروز دو مرتبه در سال های 1911- 1907 و 1983-1973 بازسازی شده است.نام بوروبودور از دو بخش BORO به معنی معبد و BUDUR به معنی بالای تپه تشکیل شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 796

به "معبد بوروبودور ؛ بزرگترین معبد بودای دنیا در اندونزی، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد بوروبودور ؛ بزرگترین معبد بودای دنیا در اندونزی، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید