مدیرعامل الکترونیک آرتز: Dragon Age نو باید سرویس محور ساخته می شد
به گزارش میهن دی ال، بازی Dragon Age: The Veilguard آغاز قوی ای داشت و نقدهای خوبی دریافت کرد، اما در نهایت به طرز قابل توجهی نتوانست تا انتظارات فروش شرکت الکترونیک آرتز را برآورده کند که این به کاهش گسترده تیم استودیوی بایوور (BioWare) منجر شد. همان طور که انتظار می رفت، این شرکت در گزارش مالی اخیر خود، به آنالیز دلایلی که منجر به این نتیجه شده، پرداخته و به نظر می رسد اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیرعامل شرکت، معتقد است که حذف عناصر سرویس محور (Live Service) از بازی دراگون ایج: ویلگارد اشتباه بوده است.

ویلسون در این گزارش مالی گفت:
لازم به ذکر است که ویلگارد در ابتدا قرار بود یک بخش بزرگ از عناصر سرویس محور داشته باشد که تعهد شرکت الکترونیک آرتز به بازی های سرویس محور را نشان می داد. اما پس از شکست Anthem، توسعه بازی به تجربه ای کاملاً تک نفره تغییر یافت. صحبت ویلسون درباره اینکه بازیکنان در پی ویژگی های دنیا مشترک و درگیری عمیق تر هستند، به وضوح نشان می دهد که شرکت الکترونیک آرتز نبود ویژگی های سرویس محور و نه ضعف خاصی در خود بازی را مشکل اصلی می داند.
استوارت کنفیلد (Stuart Canfield)، مدیر مالی شرکت الکترونیک آرتز نیز در سخنان خود درباره ویلگارد، دیدگاه ویلسون را تکرار کرد و گفت:
عایدی بالای EA از آثار سرویس محور
برای جلوگیری از هرگونه تردید، ویلسون اشاره نمود که آثار سرویس محور 74 درصد از تجارت الکترونیک آرتز را تشکیل می دهند. به طور خاص، این شرکت در سال 2024 میلادی 7.347 میلیارد دلار عایدی داشته و از این میزان، 5.449 میلیارد دلار از آثار سرویس محور بدست آمده است. این یک رقم بزرگ است که نمی توان آن را از فروش بازی هایی که فقط یک بار خریداری می شوند، بدست آورد و به نظر می رسد این چیزی است که کنفیلد وقتی درباره فرصت هایی با بیشترین اهمیت و بیشترین پتانسیل صحبت می نماید، به آن اشاره دارد، به ویژه از آنجا که او از داستان گویی عمیق به عنوان چیزی مربوط به گذشته یاد می نماید.
خواندنی ها
تمام نکاتی که باید پیش از تجربه Dragon Age: The Veilguard بدانید
به نظر می رسد کار دراگون ایج ویلگارد فعلاً تمام شده است، اما این بازبینی احتمالی ارزش بازی های تک نفره، ممکن است بر نسخه بعدی مس افکت تأثیر بگذارد. با وجود اینکه این بازی رسماً در سال 2020 معرفی شده بود، هنوز یک تیم اصلی از آنچه از بایوور به جای مانده است، روی آن کار می نماید و مایکل گمبل (Michael Gamble)، مسئول این سری، در ایکس گفت که توسعه این بازی هنوز در مرحله پیش فراوری است. گفته می گردد ویلگارد نیز در مراحل اولیه فراوری بود که تصمیم به حذف ویژگی های سرویس محور گرفته شد. بنابراین با توجه به اینکه این تصمیم چگونه عمل کرد، شاید در نسخه بعدی مس افکت شاهد بازگشت این ویژگی ها باشیم.
خواندنی ها
گرافیک مس افکت 5 واقع گرایانه تر از Dragon Age: The Veilguard خواهد بود
منبع: PCGamer
منبع: دیجیکالا مگ