قنبرزاده: تا روز پنجشنبه تصمیمات نهایی برای 2 دیدار جنجالی گرفته می شود، باشگاه ها از افراد متخلف کورکورانه دفاع نکنند

به گزارش میهن دی ال، منصور قنبرزاده سرپرست دبیرکلی فدراسیون از باشگاه ها خواست از بازیکنان و مربیان متخلف کورکورانه دفاع نکنند.

قنبرزاده: تا روز پنجشنبه تصمیمات نهایی برای 2 دیدار جنجالی گرفته می شود، باشگاه ها از افراد متخلف کورکورانه دفاع نکنند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، منصور قنبرزاده سرپرست دبیرکلی فدراسیون با توجه به اتفاقات رخ داده در دو دیدار سپاهان - پرسپولیس و پرسپولیس - استقلال و درباره لزوم برخورد قاطعانه ارکان قضایی فدراسیون گفت: جلسه ویژه ای را روز گذشته با حضور رئیس فدراسیون و رؤسای کمیته های انضباطی، اخلاق و داوران برگزار کردیم. در واقع یک بررسی مجدد و آسیب شناسی کردیم که چند نتایج داشت.

وی ادامه داد: در سال های گذشته دو یا حداکثر سه بازی پایانی لیگ برتر فوتبال در برگزاری شرایطی ویژه داشت. کنندگان و ناظران ویژه ای از کمیته های اخلاق و انضباطی در این مسابقات حضور پیدا می کردند. در این نشست مقرر شد بعد از مسابقات انتخابی جام جهانی و آغاز مجدد مسابقات لیگ برتر، کارگروه نظارت ویژه برای برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال تشکیل شود. اعضای این کارگروه رؤسای کمیته های انضباطی، اخلاق، دو نفر از کنندگان تام الاختیار سازمان لیگ و رئیس حراست هستند و زیر نظر سرپرست دبیرکلی، نظارت ویژه روی تمام اتفاقات و مسابقات خواهند داشت. حتی مسائل بیرون از مسابقات را این اعضا رصد و پیگیری خواهند کرد.

قنبرزاده که با رادیو ورزش گفت وگو می کرد، اضافه کرد: مقرر شد تا روز پنجشنبه تصمیمات نهایی برای این دو دیدار گرفته شد. رؤسای ارکان قضایی فدراسیون (کمیته های انضباطی، اخلاق و استیناف) از افراد بسیار باتجربه هستند و سوابقی که از این عزیزان داریم انصافاً هم به لحاظ ورزشی و هم به لحاظ قضایی بسیار مناسب است. طبق آیین نامه برای هر تخلفی جرایمی مشخص است که تشخیص آن با ارکان قضایی است. آنچه مسلم است این کمیته ها کاملاً مستقل هستند و دخالتی در تصمیمات این ارکان قضایی نداریم. در واقع به دور از هرگونه هیجانات تصمیمات به تناسب جرم و سوابق قبلی اعمال می شود. از باشگاه ها درخواست دارم از آدم متخلف خیلی دفاع نکرده و کورکورانه از بازیکن یا کادر که بی انضباطی دارند دفاع نکنند و خودشان برخورد لازم را داشته باشند.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون گفت: اتفاقاً در یک فضای دیگر جلسه ای با این عزیزان داشتیم و مقرر شد در افزایش جرایم بازیکن، کادر فنی و... یک موضوع معقولی باشد و به تناسب این افزایش خشونت، جرایم هم افزایش پیدا کند. همچنین از باشگاه ها درخواست کنیم به لحاظ قانونی جرایمی که صورت می گیرد از الزاماتی باشد که باید از دستمزد بازیکن کسر شود. 70 تا 80 درصد جرایم بازیکنان را باشگاه ها می دهند، اما اگر با افزایش جرایم مالی، مبلغ از قرارداد بازیکن متخلف کسر شود، مطمئناً بازدارنده خواهد بود.

وی همچنین بیان کرد: به کنندگی از فدراسیون فوتبال بابت این اتفاقات رخ داده، عذرخواهی می کنم. نباید با این سعه صدری که ما داریم باعث تکدر خاطر مردم خوب مان شویم و قول می دهیم که این مسائل را به شدت پیگیری کنیم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون در بخش پایانی صحبت های خود درباره انتخاب کامرانی فر به عنوان سرپرست دپارتمان داوری توضیح داد و گفت: حسن کامرانی فر به عنوان رئیس دپارتمان داوری مشغول به کار شده است. او از داوران باتجربه کشور است و تحصیلات عالیه دارد. قرار شد در این تعطیلات لیگ ارزیابی از کل مسابقات و تعداد داورانی که در این رقابت ها قضاوت کردند داشته باشد و اطلاعات جامعی را در این زمینه ارائه کنند. البته بناست در این هفت هفته باقیمانده از مسابقات از داوران بسیار مجرب و باتجربه استفاده شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 952

به "قنبرزاده: تا روز پنجشنبه تصمیمات نهایی برای 2 دیدار جنجالی گرفته می شود، باشگاه ها از افراد متخلف کورکورانه دفاع نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قنبرزاده: تا روز پنجشنبه تصمیمات نهایی برای 2 دیدار جنجالی گرفته می شود، باشگاه ها از افراد متخلف کورکورانه دفاع نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید