شرکت اپل 2 میلیون دلار جریمه شد خبرنگاران

به گزارش میهن دی ال، سازمان حمایت از مصرف کنندگان در برزیل شرکت اپل آمریکا را به خاطر قرار ندادن شارژر در بسته های آیفون 12، 2 میلیون دلار جریمه کرد.

شرکت اپل 2 میلیون دلار جریمه شد خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران و به نقل از اسپوتنیک، سازمان حمایت از مصرف نمایندگان در برزیل به خاطر عدم قرار دادن شارژر در بسته های فروش آیفون 12 شرکت آمریکایی را به پرداخت 2 میلیون دلار جریمه مجبور نموده است.

البته اپل می تواند به این حکم دادگاه اعتراض کند بعید است در این زمینه گام بردارد.

بر اساس گزارش رسانه های برزیل، به خاطر گمراه کردن مشتریان در تبلیغات، فروش گوشی بدون شارژر و اقدامات غیرعادلانه اپل را جریمه نموده است.

سازمان حمایت از مصرف نمایندگان در برزیل همچنین گفته که شرکت اپل به درخواست این سازمان برای قیمت گذاری گوشی های آیفون و پایین آوردن قیمت آنها در صورتی که شارژر در قوطی های فروش این گوشی ها نباشد پاسخ نداده است.

شرکت اپل سال گذشته آیفون 12 را به بازار عرضه کرد و اعلام نمود که نمی خواد ایرپاد و شارژر را از بسته های فروش آنها حذف کند.البته بعداً اپل به بهانه حفاظت از محیط زیست به وسیله کاهش استفاده از مواد معدنی و همچنین فراوری دی اکسیدکربن شارژر را از بسته های فروش گوشی های خود حذف کرد و اعلام نمود مشتریان می توانند به صورت مجزا شارژرها را خریداری نمایند.

لیزا جکسون، معاون محیط زیست، سیاست ها و فعالیت های اجتماعی اپل سال گذشته گفته بود که در صورتی که شارژر از بسته های فروش گوشی حذف گردد در هر پالت 70 درصد گوشی بیشتر جا خواهد گرفت و از این طریق شرکت اپل می تواند سالانه از فراوری 2 میلیون تن دی اکسیدکربن جلوگیری کند.

فرناندو کاپز، دبیر سازمان حمایت از مصرف نمایندگان برزیل می گوید شرکت آمریکایی باید بفهمد که در برزیل قوانین سفت و سختی برای حمایت از مصرف نمایندگان و شرکت ها وجود دارد و اپل باید به این قوانین احترام بگذارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 853

به "شرکت اپل 2 میلیون دلار جریمه شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت اپل 2 میلیون دلار جریمه شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید