سادگی، برگ همواره برنده طراحی غرفه در نمایشگاه کتاب

به گزارش میهن دی ال، خبرنگاران - امیرمحسن حاتمی نیا: معمولاً نشرهای کوچک تر با توجه سهم کمترشان از متراژ غرفه های نمایشگاه کتاب تهران، به فکر غرفه سازی و طراحی محیطی خود نیستند. چه بسا غرفه هایی که از امکانات حداقلی برگزار نماینده نمایشگاه نیز به نحو احسن استفاده نمی نمایند؛ اما در این میان هستند ناشران کمتر شناخته شده ای که ایده های مجذوب کننده و زیبا را در همان غرفه کوچک خود به نمایش می گذارند و نظر هر مخاطبی را جلب می نمایند.

سادگی، برگ همواره برنده طراحی غرفه در نمایشگاه کتاب

نشر مون در این دوره نمایشگاه از این دست ناشران بود. با اینکه فضای غرفه بسیار کوچک این نشر در نگاه اول هیچ فضای جالبی برای طراحی نداشت، اما طراح و مجری دکور با ذکاوت و با استفاده از ساماندهی محیطی و بعلاوه با نورپردازی بسیار دقیق، قفسه سازی نمایشگاهی با ابعاد متناسب، ساخت قاب پوستر در معرض دید و از همه مهم تر طراحی گرافیگی و هویت بصری بجا و متمرکز و در عین حال یکپارچه توانسته یک غرفه متحد و دارای نشان ایجاد کند.

بدون درنظرگرفتن آثار و محتوای عرضه شده از سوی ناشر، این غرفه قادر بود نسبت به رقبای هم میزان خود، علاوه بر ساماندهی مخاطب تجاری و خریداران، ویژند یا برند مناسبی نیز از خود در فکر مخاطب ثبت کند؛ طوری که بتواند به راحتی بدون چندین بیلبورد تبلیغات محیطی، در حافظه مخاطبان ماندگار گردد.

از محاسن اصلی این غرفه به صورت خلاصه می توان به ایجاد قاب بصری زیبا از هویت این نشر در ابعاد مناسب و در انتهای دیواره غرفه، نورپردازی غیرزائد و مکفی با راهنمایی نرم و فراهم کردن دید کافی به همه اجزای کتاب ها در قفسه ها و استفاده از گرافیک مناسب در کتیبه بالای قفسه ها اشاره نمود. بعلاوه مینیمال بودن طراحی های گرافیکی، طراحی قفسه های به میزان و با ابعاد سازگار با نشر و بعلاوه طراحی مکان مناسب برای قاب پوستر در ورودی غرفه نیز به مزیت بصری آن افزوده بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 خرداد 1402 بروزرسانی: 17 خرداد 1402 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1558

به "سادگی، برگ همواره برنده طراحی غرفه در نمایشگاه کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سادگی، برگ همواره برنده طراحی غرفه در نمایشگاه کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید