رژیم غذایی کم پتاسیم و سالم برای پایین آوردن پتاسیم خون

به گزارش میهن دی ال، برنامه غذایی کم پتاسیم برای آنهایی خوب است که از بیماری هایپرکالِمی رنج می برند.

رژیم غذایی کم پتاسیم و سالم برای پایین آوردن پتاسیم خون

افرادی که به بیماری هایپرکالمی (hyperkalemia) مبتلا هستند پتاسیم زیادی در خون خود دارند. یک رژیم متعادل 4 هزار میلی گرم پتاسیم دارد اما رژیم غذایی کم پتاسیم حاوی 2 هزار تا 3 هزار میلی گرم پتاسیم است.

اگر پتاسیم در خون شما زیاد است، پیروی از برنامه غذایی کم پتاسیم را به شما پیشنهاد می کنیم. در ادامه، می توانید فهرستی از مواد غذایی که در این رژیم برای شما مفید است را مشاهده کنید.

میوه

میوه هایی که پتاسیم اندکی دارند شامل سیب، لیمو، نارنگی، تمشک، شاتوت، توت فرنگی، انگور، هلو، گلابی و انبه می شوند. محصولاتی نیز که از این میوه ها تهیه می شوند، چه آب میوه باشند و چه سُس، پتاسیم کمی دارند. از این میوه های خوشمزه به عنوان بخشی از برنامه غذایی کم پتاسیم خود بهره ببرید.

سبزیجات

سبزیجات کم پتاسیم شامل جوانه ها، چغندر قند، کلم، هویج، گل کلم، ذرت، خیار، کاسنی فرنگی، بادمجان، لوبیا سبز، کاهو، قارچ، پیاز و تربچه می گردد. این سبزیجات را می توان خام خورد، طبخ کرد یا آب آن را گرفت و در رژیم غذایی کم پتاسیم ترکیب کرد.

پروتئین

گوشت قرمز پتاسیم زیادی دارد. اگر می خواهید رژیم غذایی کم پتاسیم را پیش بگیرید، گوشت لخم کم چرب، تخم مرغ و حبوبات بخورید. ماهی های آب های سرد نیز منبع خوبی از پروتئین هستند که پتاسیم اندکی دارند. پنیرهای چدار، موزارلا، فتا و پنیرهای امریکایی نیز نسبتاً پتاسیم کمی دارند.

غلات

غلات کامل، البته به جز بلغور جوی دو سر، پروتئین و پتاسیم زیادی دارند. غلات فرآوری شده در محصولاتی مانند پاستا، نان، شیرینی و برگه غلات صبحانه پتاسیم کم تری دارند و جایگزینی مناسب برای رژیم غذایی کم پتاسیم به شمار می فرایند. از خوردن غذاهای فرآوری شده مانند بیسکوییت و کیک که چربی های ترانس دارند خودداری کنید.

منبع: فوت و فن / healthfully.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1420

به "رژیم غذایی کم پتاسیم و سالم برای پایین آوردن پتاسیم خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم غذایی کم پتاسیم و سالم برای پایین آوردن پتاسیم خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید