راجع به پاکسازی پوست چه میدانید؟

به گزارش میهن دی ال، پوست سالم، بدون جوش ، آکنه ولکه های تیره است ودرخشنده و شفاف به نظر می آید. اما امروزه به دلایل مختلف از جمله رژیم غذایی ، آلودگی ها و مسائل هورمونی و داخلی، پوست بسیاری از ما شفافیت و درخشندگی طبیعی را ندارد و احتیاج است که به آن رسیدگی بیشتری گردد.

راجع به پاکسازی پوست چه میدانید؟

پاکسازی پوست! چه وقت، چگونه؟

اگرچه استفاده از انواع کرم ها و توصیه های مختلف پزشکی و زیبایی می تواند به شادابی پوست یاری کند اما آنچه در این باره کمی مغفول مانده بی توجهی به پاکسازی پوست است.

در واقع تجمع انواع آلاینده های فیزیولوژیکی و محیطی پوست را مستعد بروز جوش، آکنه، تیرگی و… می نماید که اگر اصول تمیز کردن پوست به خوبی رعایت گردد، شادابی و سلامت آن حفظ می گردد.

با اینکه برخی افراد تصور می نمایند شستشوی پوست برای برطرف این آلودگی ها کافی است، باید توجه داشت روش شستشو بسیار مهم است تا از بروز خشکی و تحریک پوست پیشگیری گردد. از طرفی هر فردی باید به ساختار و ویژگی های پوست توجه داشته باشد و برترین حالت را در نظر بگیرد.

اصول شستشوی درست پوست
قبل از استفاده از محلول پاک نماینده، صورت را با آب ولرم فراوان کاملا مرطوب کنید. این کار باعث می گردد احتیاج کمتری به صابون برای شستشوی پوست داشته باشید. البته نباید از صابون دست یا بدن استفاده کرد زیرا پوست صورت حساس تر است و چنین صابونهایی سبب خشکی و تحریک پوست می شوند.

و پس از شستشو، به مقدار یک فندق از محلول پاک نماینده مناسب با ساختار پوست را روی صورت بزنید و 30 تا 60 ثانیه پوست را به حالت چرخشی ماساژ دهید. اگر صورت آرایش دارد، باید از ماده پاک نماینده آرایش به خصوص برای اطراف چشم ها بهره ببرید.

روغن نارگیل یک پاک نماینده عالی برای مواد آرایشی است
با تمیز شدن اولیه پوست، باید یک لایه برداری ساده اما موثر انجام دهید. مقداری از یک محصول لایه بردار را به حالت چرخشی روی پوست به خصوص خشک و چرب صورت بکشید، البته به آرامی. این کار موجب حذف آلودگی ها و سلولهای مرده پوست می گردد و از طرفی مانع انسداد منافذ پوستی و درنتیجه شفافیت و طراوت پوست خواهدشد. سپس با یک حوله تمیز صورت را پاک کنید تا اثری از مواد روی پوست باقی نماند.

و در نهایت صورت را با کرم مرطوب نماینده ماساژ دهید و اگر قصد بیرون رفتن از منزل را دارید کرم ضد آفتاب را نیز از قلم نیاندازید.

پوست خشک را باید کمتر شست؛ روزی یک بار کافی است
شستشوی بیش از یک بار در روز، پوست خشک را مستعد پوسته شدن می نماید. این کار باید شب ها انجام گردد و صبح ها فقط آبکشی با آب ولرم یا استفاده از دستمال خیس کافی است.

استفاده از کرم مرطوب نماینده نیز هرگز نباید فراموش گردد. محلول های پاک نماینده و لایه بردار باید متناسب با این حالت پوست انتخاب گردد. افراد با پوست خشک می توانند پس از مرطوب کردن پوست مقداری روغن نارگیل، زیتون و … را روی پوست ماساژ دهند سپس صورت را با آب ولرم بشویند.

شستشو با آب گرم برای این پوست ها توصیه نمی گردد زیرا خشکی را تشدید می نماید. هنگام خشک کردن نیز حوله نرم را به آرامی روی صورت بکشید و سپس پوست را با کرم با قدرت مرطوب نمایندگی بالا ماساژ دهید.

پاکسازی پوست تنها مختص استفاده از مواد آرایشی نیست
برخی خانم ها تصور می نمایند اگر از لوازم آرایشی استفاده ننمایند، احتیاجی به انجام پاکسازی پوست نیست. این باور کامل اشتباه است زیرا پوست دائم با گردوغبار و آلایندگی های جوی در تماس است که پاک نشدن آنها از روی صورت موجب مسدود شدن منافذ پوست، بروز جوش و تیرگی می گردد.

بعلاوه پاکسازی در شب به تنهایی کافی نیست و صبح ها نیز باید انجام گردد. این توصیه به این علت است که پوست در طول شب نفس می کشد و سموم و دیگر آلودگی های فیزیولوژیک را دفع می نماید و آلودگی های رختخواب و ترشحات گوش نیز روی پوست جمع می شوند.

از همین رو، شستشوی درست و پاکسازی پوست اولین اقدام زیبایی پس از بیدار شدن از خواب خواهد بود.

توصیه هایی که از قلم نیاندازید
هرگز محلول پاک نماینده آرایش را بدون پاک کردن مواد آرایشی روی صورت نکشید. دستمال یا حوله ای که پوست را تمیز نموده اید قبل از شستشو مجدد استفاده نکنید. و صورت را بیش از حد معمول نشویید زیرا چربی طبیعی پوست از بین می رود.

افرادی که پوست حساسی دارند قبل از مصرف هر نوع محصول زیبایی، کمی از آن را روی پوست دست امتحان نمایند و در صورتی که پوست دچار قرمزی و تحریک نشد از آن استفاده نمایند.

سخن پایانی
شستشو و پاکسازی پوست موجب اکسیژن رسانی به پوست می گردد. بعلاوه بروز چین و چروک را به تاخیر می اندازد و به بهبود جوش، آکنه و برطرف دانه های سیاه یاری می نماید. رعایت این اصل زیبایی، شادابی و شفافیت پوست را در پی دارد و تاثیر مواد آرایشی را بهبود می بخشد.

از ماسک سیاه، ماسک های خانگی، بعلاوه ماسک های گیاهی و میوه ای هم می توانید بهره ببرید .

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1184

به "راجع به پاکسازی پوست چه میدانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راجع به پاکسازی پوست چه میدانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید