خبر ناراحت کننده برای مالکان گوشی آیفون

به گزارش میهن دی ال، اپل به خاطر قانون نو اتحادیه اروپا باید آیفون را به پورت USB-C مجهز کند و درحالی که بالاخره بعد از سال ها شاهد چنین اتفاقی خواهیم بود، ظاهراً اپل در پی محدودکردن عملکرد این پورت در گوشی های هوشمندش است.

خبر ناراحت کننده برای مالکان گوشی آیفون

به گزارش دیجیاتو، اگر چنین رویکردی برایتان آشنا به نظر می رسد، باید بگوییم که اپل دقیقاً این کار را برای پورت لایتنینگ هم انجام داده است. این فرایند تأیید در پورت لایتنینگ باعث می گردد که با هشدار عدم پشتیبانی از لوازم جانبی روبه رو شوید. این هشدار را زمانی می بینید که لوازم جانبی به وسیله اپل ساخته نشده باشند یا اینکه فاقد مجوز ساخته شده برای آیفون (MFi) باشند. در هر صورت اپل با این IC، برای خودش درآمدزایی می نماید.

استفاده از IC اختصاصی در پورت USB-C برای آیفون ها اگرچه در حد یک شایعه است، اما با توجه به رویکرد اپل در گذشته، می تواند به واقعیت تبدیل گردد. هرچند شاید این IC اختصاصی عملکرد این پورت را محدود نکند.

درحقیقت درحال حاضر نمی دانیم که این مدار مجتمع اختصاصی واقعاً تأثیری روی عملکرد لوازم جانبی ساخته نشده به وسیله اپل یا فاقد مجوز MFi خواهد داشت یا خیر. این احتمال وجود دارد که لوازم جانبی که برای شارژ سریع یا انتقال اطلاعات با سرعت بالا ساخته می شوند، درصورت عدم دریافت مجوز MFi، عملکردشان محدود گردد.

این احتمال هم وجود دارد که درصورت استفاده از IC اختصاصی به وسیله اپل، اتحادیه اروپا به موضوع ورود کند و مانع از انجام چنین کاری گردد. علاوه براین، شایعات می گویند اپل تنها برای مدل های پرو سرعت شارژ و انتقال اطلاعات بالا را در نظر می گیرد و کاربران مدل های استاندارد و پلاس با سرعت USB 2.0 مشابه لایتنینگ روبه رو می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 22 بهمن 1401 بروزرسانی: 22 بهمن 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1513

به "خبر ناراحت کننده برای مالکان گوشی آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر ناراحت کننده برای مالکان گوشی آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید