خبرنگاران ششمین برنامه راهبردی اصفهان به مشارکت و فهم عمومی توجه دارد

به گزارش میهن دی ال، اصفهان- خبرنگاران- استاندار اصفهان گفت: در ششمین برنامه راهبردی اصفهان به مشارکت و فهم عمومی توجه شده و استفاده از خرد جمعی از ویژگی های مهم انست.

خبرنگاران ششمین برنامه راهبردی اصفهان به مشارکت و فهم عمومی توجه دارد

به گزارش خبرنگاران؛ عباس رضایی شامگاه روز چهارشنبه در آئین رونمایی از ششمین برنامه راهبردی اصفهان در موزه هنرهای معاصر اضافه نمود: با انسجام و وفاق شورای شهر و شهرداری با ارگان ها، سازمان ها و بخش خصوصی و دولتی خدمات خوبی طی چهار سال گذشته صورت گرفته است.

وی ادامه داد: داشتن برنامه برای کارها حایز اهمیت است ولو اینکه برنامه ایراد و خطاهایی داشته باشد.

استاندار اصفهان توضیح داد: پیشنهاد می کنم ششمین برنامه راهبردی اصفهان در سایت شهرداری و در معرض دید عموم قرار بگیرد و اجازه دهیم مردم این برنامه را نقد نمایند تا آسیب های احتمالی آن رفع گردد.

رضایی اضافه نمود: در هر برنامه یک اهداف بلندمدت و نقد پذیری هایی وجود دارد که باعث می گردد آسیب های آن از بین برود.

وی یکی از مطالبات جدی مردم استان را مسأله آب دانست و بیان نمود: امیدواریم در ششمین برنامه راهبردی اصفهان مصرف بهینه آب در زمینه توسعه فضای سبز دیده شده باشد تا در شرایط بی آبی امسال فضای سبز را حفظ و فرهنگ مصرف بهینه را بار دیگر احصا کنیم.

پیاده سازی برنامه های سنجش پذیر شرایط کنونی اصفهان را رقم زد

شهردار اصفهان در این آئین گفت: از ابتدای روی کارآمدن مدیریت شهری فعلی برنامه های سنجش پذیری برای اولین بار در مدیریت شهری شکل گرفت.

قدرت الله نوروزی افزود: اگر امروز همه کسانی که شهر را دوست دارند و به مردم علاقمند هستند و خواهان پیشرفت و توسعه شهر و آسایش و آرامش هستند عنوان می نمایند اصفهان در شرایط خوبی قرار گرفته است نتیجه آن دارا بودن برنامه و سنجش پذیری بوده است.

وی بیان نمود: افتتاح مترو، حلقه حفاظتی، افتتاح سالن تخت فولاد و گلستان شهدا، محور فرهنگی چهارباغ به دلیل برنامه بوده است زیرا جهت پر از سنگلاخ بدون برنامه نتیجه ای جز گمراهی و سردرگمی و عدم شفافیت ندارد.

شهردار اصفهان اعلام نمود: شهرداری اصفهان از سال 75 برنامه اصفهان به علاوه 22 را تدوین نموده و از سال 90 با نگاه راهبردی برنامه ها را پیش برده است.

وی گفت: اولین بودجه ای که در امسال براساس برنامه 1405 تدوین شده جهت را به روی شکوفایی باز نموده است.

نوروزی گفت: روزانه 10 تا بیست مترمکعب شیرآبه از هزار تن زباله به زمین نفوذ می نماید که شهرداری با نگاه محیط زیستی، شهر را در مقابل همه مسائل تاب آور نموده است.

ششمین برنامه راهبردی اصفهان رونمایی شد

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: برنامه اصفهان 1405 ششمین برنامه راهبردی اصفهان بوده و شعار این برنامه اصفهان شهری زیست پذیر و رقابت پذیر است.

علیرضا صادقیان ادامه داد: رویکرد تنظیم ششمین برنامه راهبردی اصفهان استفاده از نقطه نظرات و نگاه ذینفعان این شهر بوده است.

وی گفت: در تدوین و تنظیم برنامه چهار هزار و 700 نفر ساعت زمان گذاشته شده است و طی 2 سال تدوین آن به طول انجامیده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان بیان نمود: آنچه این برنامه را با دیگر برنامه ها متفاوت نموده سنجش پذیری، نتیجه محوری و شاخص مشارکت حداکثری ذینفعان است.

وی اظهار کرد: کاهش آلاینده ها با تمرکز برآلودگی هوا، گردشگری فرهنگ و هنر و بهره وری از اهداف کلان برنامه اصفهان 1405 است که شامل برنامه های عملیاتی و پروژه های متعدد است.

صادقیان ادامه داد: تا انتها 1405 بالغ بر 73 هزار میلیارد تومان برنامه و پروژه پیش بینی شده که امیدواریم عملیاتی گردد.

برنامه راهبردی اصفهان 1405 با استفاده از روش هایی علمی نوین و خلاقانه تدوین شده و نتیجه محوری، سنجش پذیری و مشارکت حداکثری ذینفعان از ویژگی های این برنامه است.

رعایت حقوق شهروندی، اعتمادسازی، شجاعت، قانون مداری و عدالرتد محوری از ارزش های برنامه راهبردی اصفهان 1405 است و از جمله اهداف خرد و راهبردهای مرتبط با هریک از اهداف کلان می توان به افزایش مطلوبیت حمل و نقل غیرموتوری و همگانی نسبت به وسایل نقلیه شخصی، کاهش آلودگی ناشی از تردد ناوگان بار در داخل رینگ چهارم ترافیکی، حفظ سرانه فضای سبز اکولوژیک با تاکید بر عدم فشار به منابع آب زیرزمینی و کاهش آثار نامطلوب دفع پسماند اشاره نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 968

به "خبرنگاران ششمین برنامه راهبردی اصفهان به مشارکت و فهم عمومی توجه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ششمین برنامه راهبردی اصفهان به مشارکت و فهم عمومی توجه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید