خبرنگاران سایه بحران و سردرگمی بر صنعت گردشگری انگلیس

به گزارش میهن دی ال، لندن - خبرنگاران - تصمیم ناگهانی و غافلگیرانه دولت انگلیس برای قرنطینه کردن مسافرانی که از اسپانیا وارد کشور می شوند در کنار احتمال افزودن نام چندین کشور اروپایی دیگر به این فهرست، بحران تازه ای را در صنعت گردشگری انگلیس رقم زده است.

خبرنگاران سایه بحران و سردرگمی بر صنعت گردشگری انگلیس

صدها هزار دنیاگرد انگلیسی در پی تصمیم خارج شدن اسپانیا از فهرست کشورهای سبز یا قرنطینه آزاد دولت لندن، برنامه های تفریحی خود به این کشور را لغو کردند. اسپانیا یکی از اصلی ترین مقاصد دنیاگردی انگلیسی ها به شمار می رود و سالانه بیش از 18 میلیون انگلیسی به این کشور سفر می نمایند.

کارشناسان می گویند که تصمیم ناگهانی دولت برای تغییر هشدار مسافرتی به اسپانیا باعث تزلزل در صنعت دنیاگردی شده و سایر دنیاگردان را از انجام سفرهای تفریحی منصرف خواهد نمود. آمارها نیز در این زمینه نشان می دهد که تعداد زیادی از دنیاگردان انگلیسی سفرهای تفریحی خود به سایر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا و یونان را لغو نموده اند.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس دیروز در گفت وگویی خاطرنشان کرد؛ ما تا حد امکان به سرعت این تصمیم را اتخاذ کردیم و دلیلی برای عذرخواهی وجود ندارد. وی اضافه کرد؛ تضمینی وجود ندارد که دیگر کشورها مانند اسپانیا از فهرست کشورهای سبز انگلیس خارج نشوند.

با این حال آژانس های دنیاگردی در انگلیس می گویند که رفتار ناگهانی دولت برای صنعتی که از چهار ماه پیش بر اثر محدودیت های قرنطینه در آستانه ورشکستگی قرار داشت، تیر خلاص بشمار می رود.

براساس داده های آماری بیش از 1.8 میلیون انگلیسی که قصد داشتند در ایام تعطیلات تابستان به اسپانیا سفر نموده و 600 هزار انگلیسی هم که در اسپانیا به سر می برند اینک سرگردان شده اند. در همین حال شرکت های بیمه نیز که از تصمیمات دولت تبعیت نموده، ناگزیر خدمات خود را به مسافران اسپانیا متوقف نموده اند.

هلن وتلی معاون وزیر بهداشت انگلیس می گوید که مسافران باید درک نمایند که ما در شرایط همه گیری قرار داریم و دولت باید تصمیم درست را برای کشور اتخاذ کنیم.

براساس تصمیم دولت که از 19 خرداد به اجرا درآمد، تمام مسافران به انگلیس، موظف هستند تا در مرز، مشخصات، راه های تماس و محل قرنطینه خود به مدت دو هفته را به مرزبانان اعلام نمایند. ترک زودهنگام محل قرنطینه در انگلیس می تواند به جریمه ای تا مبلغ یک هزار پوند یا پیگرد قانونی منجر گردد.

دولت انگلیس سپس 16 تیر فهرستی از کشورهای عمدتا اروپایی ارائه و خاطرنشان کرد که مسافران به این کشورها، از رعایت قرنطینه مستثنی هستند.

با این حال تصمیم روز شنبه دولت برای خارج کردن اسپانیا از این فهرست، حتی وزیر حمل و نقل و معاون وزیر تجارت انگلیس را که در خاک اسپانیا به سر می برند غافلگیر نموده است. همچنین بسیاری از مسافران که طی دو روز گذشته از اسپانیا به انگلیس برگشته خاطرنشان کردند که هنگام سوار شدن به هواپیما از تصمیم دولت مطلع شدند.

رسانه های انگلیسی پیش بینی می نمایند که با خیز دوباره آمار مبتلایان به کرونا در سراسر دنیا، سایر کشورها به تدریج از فهرست مناطق سبز دولت انگلیس خارج می شوند.

گروه خطوط هوایی بین المللی (IAG) که طرح قرنطینه مسافران را در دادگاه به چالش کشیده با صدور بیانیه ای، تقسیم بندی کشورها به مناطق قرنطینه آزاد و غیرآزاد را غیرمنطقی خواند و نسبت به تاثیرات منفی این طرح بر صنایع هوایی انگلیس هشدار داد.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) با عضویت 290 ایرلاین از 120 کشور، در گزارشی که اوایل فروردین ماه امسال منتشر شد پیش بینی کرد، شرکت های هواپیمایی انگلیس امسال حدود 18 میلیارد پوند بر اثر شیوع کرونا متضرر خواهند شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 445

به "خبرنگاران سایه بحران و سردرگمی بر صنعت گردشگری انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سایه بحران و سردرگمی بر صنعت گردشگری انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید