خبرنگاران بودجه کهگیلویه و بویراحمد در سال1400 حدود56 درصد رشد داشته است

به گزارش میهن دی ال، یاسوج- خبرنگاران- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بودجه استان در سال 99حدود932 میلیارد تومان بود که این عدد در لایحه بودجه سال 1400 با حدود 56 درصد رشد به یک هزار و 451 میلیارد تومان افزایش بافته است.

خبرنگاران بودجه کهگیلویه و بویراحمد در سال1400 حدود56 درصد رشد داشته است

به گزارش خبرنگاران، علی شهابی نسب روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: در این لایحه متوازن استانی از 174 میلیارد تومان در بودجه اعتبارات سال 99 با 93 درصد رشد به 377 میلیارد تومان، متوازن ملی از 196 میلیارد تومان به 379 میلیارد تومان، اعتبارات نفت از 106 به 189 میلیارد تومان، اعتبارات ارزش اضافه کرده از 54 میلیارد تومان به 55 میلیارد ریال رسیده اند.

وی اضافه کرد: بودجه کل کشور در لایحه ای که دولت پیشنهاد داده 20 درصد پیشرفت را نشان می دهد این در حالی است که بودجه کهگیلویه و بویراحمد رشد 56 درصدی داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد شرح داد: در ابتدای سال 99 میزان اعتبارات عمرانی پیش بینی و ابلاغ شده به استان حدود 932 میلیارد تومان بوده است.

شهابی نسب ابراز داشت: این عدد در سرانجام سال 99 به 943 میلیارد تومان رسید و از مجموع 943 میلیارد تومان معادل 46 درصد (436) میلیارد تومان تا به امروز تحقق پیدا کرده است.

وی مطرح کرد: همچنین حدود 494 میلیارد تومان اعتبار طرح های ملی همچون یاسوج بابامیدان، راه آهن، پاتاوه دهدشت، سد تنگ سرخ و ... بوده که این عدد با استان های همجوار مشترک بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعتبارات زلزله سی سخت نیز گفت: 431 میلیارد تومان مجموع مبالغ بوده که 270 میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات و 161 میلیارد تومان اعتبار است.

شهابی نسب گفت: این مبالغ در اختیار بنیاد مسکن استان قرار گرفته است و 161 میلیارد تومان تا به امروز 50 درصد آن تحقق یافته است.

وی با اشاره به کسب مجوز تخصیص اعتبار از ظرفیت های ماده 56 قانون الحاقی بودجه برای طرح مهم سد تنگ سرخ، تاکید کرد: اولین طرحی که از این مجوز در استان بهره مند شده سد تنگ سرخ بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: هنوز بانک عامل برای این مهم مشخص نشده و مقرر شده با رایزنی وزارت کار و وزارت نیرو بانک عامل مشخص شود.

شهابی نسب مطرح کرد: در لایحه سال 1400 حدود 37 میلیارد تومان برای سد تنگ سرخ پیش بینی شده و این سد با پیمانکاری قرارگاه خاتم فعال است و 34 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ابراز داشت: ساخت این سد می تواند نقش بسزایی در توسعه پایدار منطقه، رونق گردشگری و ایجاد اشتغال برای مردم داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دنبال آن هستیم که 2 پروژه دیگر از جمله سد آبریز و امامزاده جعفر نیز از ظرفیت ماده 56 قانون الحاقی بهره مند شوند.

وی همچنین با اشاره به طرح مهم، شریان حیاتی، عظیم و هزینه بر پاتاوه دهدشت، گفت: نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه ای به این طرح داشته است.

شهابی نسب ابراز داشت: طرحی با 136 کیلومتر طول که در کوهستان واقع شده و در چهار سال اخیر اجرای آن سرعت خوبی داشته است و 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای نمونه در سال 95 حدود 150 میلیارد تومان و سال گذشته 300 میلیارد تومان به طرح تزریق شد.

وی مطرح کرد: مقرر شده بود که این طرح در سرانجام سال 99 به بهره برداری برسد اما در دو مکان ریزش وجود داشت و کار را عقب انداخت.

شهابی نسب شرح داد: ساخت جاده ملی پاتاوه به دهدشت در سفر سال 1373رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد که تکمیل آن تحولات شگرف ملی و محلی خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تلاش بر این است در سریع ترین زمان ممکن این طرح مهم نیز به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان متولی راهبری توسعه استان است و توسعه استان را از جنبه های مختلف مسائل فرهنگی، اجتماعی، ...بررسی می کند.

شهابی نسب تاکید کرد: در این راستا این سازمان به عنوان دبیر شورای برنامه ریزی استان، دبیر شورای فنی استان، دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی، دبیر کارگروه امور اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری و کارگروه آموزش و پژوهش و فناوری، شورای راهبری مدیریت توسعه ایفای نقش می کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 909

به "خبرنگاران بودجه کهگیلویه و بویراحمد در سال1400 حدود56 درصد رشد داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بودجه کهگیلویه و بویراحمد در سال1400 حدود56 درصد رشد داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید