خبرنگاران ابداع تونل ضد عفونی با گاز ازن در تبریز

به گزارش میهن دی ال، تبریز- خبرنگاران- سامانه ضدعفونی با ازن، برای نخستین بار در کشور توسط یکی از کارمندان شهرداری تبریز ابداع و در اختیار عوامل آتش نشانی نهاده شد.

خبرنگاران ابداع تونل ضد عفونی با گاز ازن در تبریز

به گزارش سه شنبه خبرنگاران، این سامانه ضدعفونی ازن به صورت مکانیزه بدون احتیاج به مواد ضدعفونی کار و ویروس را در لحظه نابود می نماید و 3200 برابر سریعتر و 60 برابر قویتر از محلول های ضدعفونی عمل می نماید.

قائم مقام شهردار تبریز گفت: تونل ضدعفونی با سامانه ازن، آسیب کمتری به افراد، خودروها و محیط زیست وارد می نماید.

رسول موسایی بیان کرد: از این نوع تونل ضدعفونی خودرو، در چند نقطه از سطح شهر ایجاد می کنیم که همشهریان می توانند از آن برای ضدعفونی خودروهای خود استفاده نمایند.

وی، ماموریت اصلی شهرداری را یاری به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا معرفی کرد و گفت: در این ارتباط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و اداره کل سلامت شهرداری تبریز متولی است و همچنان ضدعفونی معابر و مبلمان سطح شهر ادامه دارد.

موسایی همچنین گفت: گندزدایی تجهیزات و تاسیساتی که در سطح شهر به مردم ارائه خدمت می نمایند، از جمله سیستم حمل و نقل، مترو، اتوبوسرانی و پایانه مسافری همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بعضی از سازمان ها و شرکت های شهرداری که به ویژه منبع درآمد برای تأمین اعتبار پروژه های عمرانی بود، تعطیل یا نیمه تعطیل است، ادامه داد: به جهت اینکه سلامتی شهروندان برای ما در اولویت واقع شده است، جزو اولین شهرهایی بودیم که تصمیم گرفتیم بعضی خدمات همچون مترو، اتوبوسرانی و پایانه مسافربری را متوقف کنیم.

موسایی به اقدامات شهرداری برای تأمین امنیت همکاران آتش نشانی و خدمات شهری اشاره و تأکید کرد: سلامت و امنیت آتش نشانان برای ما مهم است و قطعا تجهیزات مورد احتیاج آتش نشانان، عوامل خدمات اجرائی و شهری به طور کامل تامین و همچنین برای چند ماه آینده مواد ضدعفونی نماینده سطوح به میزان کافی تهیه شده است.

وی گفت: این تونل ضد عفونی دو منظوره با سیستم ازن، روزانه از ساعت 11 تا 13 و 17تا 19 در محل ایستگاه شماره 22 آتش شنانی تبریز در اختیار شهروندان است.

طبق اعلام محمد حسین کوه کمری سازنده این سامانه ضدعفونی، کشورهای آسیای شرقی همچون کره، ژاپن و چین از این سیستم استفاده نموده اند و و مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است که برای اولین بار در کشور، این دستگاه در تبریز نصب شده است.

وی گفت: این دستگاه کاملا بومی بوده و هیچگونه قطعه و یا مواد خارجی ندارد و انتظار می رود در تمامی ادارات پرتردد و معابر پرازدحام شهر نیز نصب گردد.

ازن (O3) یا آلوتیپ سه اتمی اکسیژن، یک گاز ناپایدار است که به طور وسیع به منظور ضدعفونی و اکسیداسیون مورد استفاده قرار گرفته است. ازن، قدرت حلالیت نسبتا خوبی در آب دارد، به طوریکه در مقایسه با اکسیژن در حدود 20 برابر قابلیت حلالیت بیشتری دارد.

گاز ازن می تواند کپک ها، باکتری ها و ویروس ها را تخریب کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 269

به "خبرنگاران ابداع تونل ضد عفونی با گاز ازن در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابداع تونل ضد عفونی با گاز ازن در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید