تولید قاشق هوشمند برای بیماران پارکینسونی به همت دانشجوی سمنانی

به گزارش میهن دی ال، مخترع دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان از تولید قاشق هوشمندی برای بیماران پارکینسونی و کسانی که دچار مسائل عصبی هستند، خبر داد.

تولید قاشق هوشمند برای بیماران پارکینسونی به همت دانشجوی سمنانی

رضا نوری، مخترع دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در خصوص قاشق هوشمندی که ابداع کرده، گفت: این قاشق نه تنها مخصوص بیماران پارکینسونی است بلکه کسانی که دچار لغزش و مسائل عصبی هستند نیز می توانند از آن استفاده کنند تا هنگام غذا خوردن مسئله ای نداشته باشند.

نوری افزود: طراحی این قاشق به این صورت است که با لرزش دست عکس العملی معکوس نشان می دهد و نمی گذارد محتوای درون قاشق به بیرون بریزد و تعادل شخص را حفظ می کند. این اختراع می تواند با اقداماتی، به تولید انبوه برسد.

این دانشجوی مخترع در ادامه گفت: با تخمین تمامی هزینه ها چیزی حدود 500 هزار تومان برای ساخت این وسیله صرف کرده ام و در حال حاضر به ثبت رسیده است.

وی گفت: به غیر از ایران، دو کشور دیگر آمریکا و چین هم توانستند چنین محصولی تولید کنند که قیمت این نمونه های مشابه در بازار حدود 5 میلیون تومان است. طبیعتا ساخت کالای داخلی با همان کیفیت می تواند با هزینه کمتری به دست مصرف کننده برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 218

به "تولید قاشق هوشمند برای بیماران پارکینسونی به همت دانشجوی سمنانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید قاشق هوشمند برای بیماران پارکینسونی به همت دانشجوی سمنانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید