تور صحرایی هند در بیابان تار؛ تجربه داغ ماجراجویی با شترسواری و صحرانوردی (تور هند ارزان)

به گزارش میهن دی ال، صحرای تار که مساحتی بالغ بر 200 هزار کیلومترمربع در شمال غربی هند و جنوب شرقی پاکستان را در بر گرفته است منطقه ای مملو از تپه های شنی و زمین های خاردار است که روستاهای رنگی و کوچک و نیز قلعه های ماسه سنگی در آن از زمین سر بر آورده است.

تور صحرایی هند در بیابان تار؛ تجربه داغ ماجراجویی با شترسواری و صحرانوردی (تور هند ارزان)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

بیشتر بیایان در قسمت استان هندی راجستان قرار گرفته است که شما به سادگی می توانید از مرکز بین المللی سفر در دهلی به وسیله خودرو، اتوبوس یا قطار به آنجا برسید. چه بخواهید شترسواری را تجربه کنید یا از گردش با یک قطار لوکس لذت ببرید، از یک نیم روز یا چند هفته را می توانید به بیابان گردی در هند اختصاص دهید. شما می توانید توری را انتخاب کنید که بیشتر با شرایط شما و برنامه سفرتان متناسب باشد.

سفرهای روزانه

می توانید درست بعد از رسیدن به هند به وسیله اپراتورها و برگزارنماینده های تور در شهرهای جایسالمر، جادپور و بیکانر یک تور یک روزه با راهنما در بیابان تار رزرو کنید. رانندگی کوتاه مدت با خودروی جیپ شما را از هیاهوی شهر به دل آرام بیابان می برد؛ جایی که می توانید بالاخره بر شتر خود سوار شوید و از تپه های شنی بالا و پایین بروید.

بسیاری از اپراتورها تورهای نیم روزه ارائه می دهند که تا غروب آفتاب طول می کشد. سفرهای کامل یک روزه هم برگزار می گردد که شامل ناهار، بازدید از روستاها و برنامه های فرهنگی است. سفرهای چندروزه نیز بر حسب علاقه شما قابل برنامه ریزی است که در این سفرها بازدید از حیات وحش و تماشای پرندگان نیز در نظر گرفته می گردد.

سافاری های شبانه سوار بر شتر

شما می توانید تورهای دو روزه، سه روزه و بیشتر از آن هم برای شترسواری همراه با راهنما ترتیب دهید و شب ها زیر آسمان پرستاره و به دور از چراغ های پرتلالؤ شهرهای کوچک و بزرگ بخوابید. از مضرات تشعشعات خورشید هم می توانید با کرم ضدآفتاب، کلاه آفتاب گیر لبه دار، لباس نازک و سبک به رنگ های روشن و میزان بسیار زیادی آب دور بمانید. حتماً با برگزارنماینده تور چک کنید که به تعداد کافی پتو همراه داشته باشد زیرا شب هنگام در بیابان، درست بعد از غروب آفتاب، افت شدید دما را تجربه خواهید کرد.

گردش با قطار

اگر کوهان شتر شما را آزار می دهد و دوست ندارید سوار بر پشت قوس دار شتر بیابان گردی کنید، شاید نشستن در یک قطار لوکس همانی باشد که دوست دارید. قطارهای لوکس هند دو قطار هستند که از بیابان تار عبور می نمایند: قطارهای Palace on Wheels و قطار Maharajas Express که هر دو سفر خود را از دهلی شروع می نمایند و در جایپور، جادپور و بیکانر ایستگاه دارند. این قطارها کابین های اختصاصی، واگن های مجهز به رستوران، تهویه مطبوع هوا و حتی وای-فای دارند که تجربه بیابان گردی را برای شما صدچندان می نماید و دیگر لازم نیست روزهای طولانی را زیر نور خورشید داغ سپری کنید. با این حال، این سطح از لوکس بودن و تجمل قیمت خیلی بیشتری نسبت به تورهای بیابانی سازمان دهی شده خواهد داشت.

زمان سفر

آب و هواست که مشخص می نماید شما چه زمانی به مسافرت بروید و در بیابان تار اردو بزنید. بهار و تابستان ممکن است هوا خیلی گرم باشد و در ماه های آوریل تا ژوئن دمای هوا شاید به 45 درجه سانتی گراد و بیشتر هم برسد. باران های موسمی تابستان نیز بیشتر این کشور را از ماه ژوئن تا سپتامبر در برمی گیرد که البته باران زیادی در بیابان تار نمی بارد اما برنامه ریزی سفر به دهلی و منطقه ها دیگر راجستان تحت تأثیر باران های سنگین قرار خواهد گرفت. بهتر است برنامه سفر خود را از ماه اکتبر تا مارس تنظیم کنید اما حواستان باشد که با وجود خوب بودن هوا در روز ممکن است شب های زمستانی و پاییزی در حد انجماد سرد باشند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1422

به "تور صحرایی هند در بیابان تار؛ تجربه داغ ماجراجویی با شترسواری و صحرانوردی (تور هند ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور صحرایی هند در بیابان تار؛ تجربه داغ ماجراجویی با شترسواری و صحرانوردی (تور هند ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید