تعطیلی 73 مسجد در فرانسه به بهانه مقابله با اسلام افراطی

به گزارش میهن دی ال، خبرنگاران : وزارت کشور فرانسه تا کنون 73 مسجد و مدارس خصوصی اسلامی در سرتاسر فرانسه را به بهانه مقابله با اسلام افراطی گفت که از ژانویه (دی) بسته است.

تعطیلی 73 مسجد در فرانسه به بهانه مقابله با اسلام افراطی

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، جرالد دارمانان وزیر کشور فرانسه در یک نشست مطبوعاتی تایید کرد که یک مسجد و یک مدرسه خصوصی در منطقه هرالت ماه گذشته همراه با یک سازمان (اسلامی) و 9 مغازه در مناطق دیگر بسته شده است.

وزیر کشور فرانسه همچنین خواهان اخراج صدها تبعه خارجی از این کشور شد.

دارمانان اضافه نمود: ما باید 231 خارجی از جمله 180 نفر در زندان را از خاک فرانسه اخراج کنیم که به طور غیرقانونی اقامت دارند و به اتهام افراط گرایی تحت تعقیب هستند.

سخنان وزیر کشور فرانسه در حالی مطرح می گردد به تازگی تنش های میان فرانسه با جوامع مسلمان افزایش یافته است.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه هفته گذشته اسلام را به عنوان یک دین در بحران در سراسر دنیا توصیف کرد و گفت که دولت در دسامبر (آذر) لایحه ای را برای تقویت قانونی مربوط به سال 1905 ارائه می نماید که کلیسا و دولت فرانسه را به طور رسمی از هم جدا می نماید.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز سه شنبه با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس جمهوری فرانسه درباره اسلام گفت: سخنان امانوئل مکرون بی احترامی به مسلمانان است.

اردوغان گفت: سخنان مکرون در شهری که اکثریت آن مسلمانان هستند فراتر از بی احترامی و یک تحریک آشکار است.

رئیس جمهوری ترکیه اضافه نمود: بسیاری از کشورهای اروپایی به حامیان نژاد پرستی و اسلام ستیزی تبدیل شدند.

وی افزود: حمله به مسلمان به یکی از مهم ترین ابزارهایی بدل شده که سیاستمداران اروپایی برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی های خود از آن استفاده می نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 498

به "تعطیلی 73 مسجد در فرانسه به بهانه مقابله با اسلام افراطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی 73 مسجد در فرانسه به بهانه مقابله با اسلام افراطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید