تعداد سفرهای برون شهری همچنان بالاست

به گزارش میهن دی ال، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام نمود: تهران قرنطینه نیست و راه های مواصلاتی پایتخت باز است اما از مردم می خواهیم سفرهای غیر ضروری خود را لغو نمایند.

تعداد سفرهای برون شهری همچنان بالاست

به گزارش خبرنگاران، عبدالهاشم حسن نیا در مصاحبه با ایسنا اظهار کرد: آخرین شرایط و ارزیابی ترددهای برون شهری نشان می دهد که تردد انواع خودروها در محورهای مواصلاتی در هفته گذشته نسبت به هفته مشابه ماه قبل حدود 15 تا 20 درصد کاهش داشته است اما این میزان به هیچ وجه راضی نماینده نیست و مردم باید سفرهای خود را تا اطلاع ثانوی و برای کنترل این ویروس لغو نمایند.

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا این است که مردم حتی المقدور از هرگونه سفرهای برون شهری و درون شهری خودداری نمایند و راه های ارتباطی دیگر مانند شبکه های مجازی را برای برقراری ارتباط با خانواده و اطرافیان خود انتخاب نمایند.

حسن نیا اضافه نمود: بر اساس آمارهای موجود روزانه حدود یک میلیون و 200 هزار تردد خودرو در کشور انجام می گردد که البته این تعداد در روزهای اوج به دو میلیون تردد هم می رسد اما با حساب همین آمار می توان گفت که تقریبا روزانه 300 هزار تردد انواع وسایل حمل و نقل عمومی و باری در کشور انجام می گردد که به نوعی قابل توجیه است. از این آمار، روزانه حدود 200 هزار تردد کامیون در کشور و راههای مواصلاتی به صورت رفت و برگشت انجام می گردد و میزان تردد اتوبوسها و جابه جایی مسافران به حدود 15 هزار تردد و میزان تردد سواری های کرایه پلاک عمومی به حدود 50 هزار خودرو می رسد.

وی ادامه داد: 75 درصد این ترددها مربوط به خودروهای سواری است که عمدتاً هدفشان از سفر، مالی یا ضروری نیست و تنها برای تفریح کردن سفر می فرایند؛ بنابراین از مردم می خواهیم این میزان ترددها را به صفر برسانند.

*عکس تزیینی است

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 185

به "تعداد سفرهای برون شهری همچنان بالاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد سفرهای برون شهری همچنان بالاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید