تبانی شرکت های بسته بندی با فروشگاه های زنجیره ای

به گزارش میهن دی ال، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: برخی شرکت های تولیدی با فروشگاه ها تبانی می کنند و قیمتی بالاتر از قیمت مصرف کننده را در نظر می گیرند.

تبانی شرکت های بسته بندی با فروشگاه های زنجیره ای

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمدعلی اسفنانی، مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: مصداق دیگر این موضوع، درج دو قیمت متفاوت بر روی یک کالای تولیدی یکسان از یک کارخانه است؛ به این معنا که کالای با قیمت بالاتر را به فروشگاه های طرف قرارداد خود و کالای با قیمت پایین تر را به سوپری ها و سایر مغازه ها می فروشند.

وی دو گروه تولیدکنندگان و فروشگاه های زنجیره ای را در این موضوع مقصر و دخیل دانست و گفت: این دو بخش با هم تبانی می کنند که این کار انجام می شود.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: برخی شرکت های تولیدی با فروشگاه ها تبانی می کنند و قیمتی بالاتر از قیمت مصرف کننده را در نظر می گیرند بطوریکه حتی بعد از تخفیف 10 و 20 درصدی هم قیمت کالا از قیمت واقعی خودش بالاتر است.

اسفنانی بازار جامعه با تأکید بر لزوم مدیریت اقتصاد جامعه افزود: اگر بنا باشد کسی با صداقت فروش و تولید داشته باشد، اما در بازار جایی برای او نباشد و بلکه بازار در اختیار کسانی باشد که تخلف می کنند شایسته اقتصاد اسلامی نیست و به همین دلیل هم تعزیرات به این قضیه ورود کرده است.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران از انجمن ها و اتحادیه های فروشگاه های زنجیره ای درخواست کرد که جلوی این تخلفات را بگیرند.

وی مطرح کرد: ما به صورت مصداقی برخی کارخانه های بسته بندی به ویژه در حوزه حبوبات را بررسی کردیم و رقم ها دقیق موجود است.

به عنوان مثال یک کارخانه بسته بندی، لوبیا چیتی درجه 4 را به عنوان لوبیا چیتی درجه یک بسته بندی و برای هر یک کیلو یا 900 گرم آن هم مبلغ 39 هزار تومان را درج کرده و البته این قیمت مربوط به چند ماه قبل است که لوبیا چیتی ارزانتر بوده است.

وی برخورد قضایی با فروشگاه های متخلف در این حوزه را قطعی دانست و گفت: ما این آمادگی را داریم که اسناد و مدارک این موضوع را منتشر و حتی اسم فروشگاه متخلف و نوع تخلف آن را هم اعلام کنیم، اما خود اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای هم باید در این مورد نظارت و همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفتگو، اسفنانی از مردم درخواست کرد که صرف مشاهده تخفیف در هر جایی اعتماد نکنند و رسانه ها هم از تبلیغ هر نوع کالا و بیان هر نوع تخفیف ها که گاهی اوقات غیرواقعی است، خودداری کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 654

به "تبانی شرکت های بسته بندی با فروشگاه های زنجیره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبانی شرکت های بسته بندی با فروشگاه های زنجیره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید