برترین فرنچایزهای اکشن با شخصیت اصلی زن

به گزارش میهن دی ال، در سال های اخیر، شخصیت های زن متعددی به عنوان شخصیت اصلی آثار اکشن به تصویر کشیده شده اند و بعضی از این آثار نیز به فرنچایزهای بسیار بزرگی تبدیل شدند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین فرنچایزهای اکشن با شخصیت های اصلی زن بپردازیم.

برترین فرنچایزهای اکشن با شخصیت اصلی زن

فیلم های بیگانه

Alien

مجموعه فیلم های بیگانه (Alien) یکی از کلاسیک ترین فرنچایزهای اکشن و علمی تخیلی تاریخ به شمار می رود که اولین قسمت از آن در سال 1979 میلادی به روی پرده سینماها عایدی. در این فیلم، سیگورنی ویور نقش شخصیت اصلی را به تصویر می کشید و این در حالی بود که بیشتر آثار اکشن آن موقع با حضور شخصیت های اصلی مرد بودند.

سیگورنی ویور در این فیلم نقش الن رایپلی را بازی می نماید که یکی از مجذوب نماینده ترین نقش های اکشن وی به شمار می رود و به خوبی قابل قیاس با ستاره های اکشن مرد است. مطمئنا یکی از نقاط قوت و دلایل پیروزیت فیلم بیگانه حضور سیگورنی ویور در این فرنچایز بوده است.

فیلم های لارا کرافت

Lara Croft

فیلم های لارا کرافت (Lara Croft) اقتباسی از مجموعه بازی های ویدیویی ای به همین نام هستند. این بازی ها از معروفیت خوبی برخوردار بودند و فیلم های اقتباسی از آن نیز توانستند به پیروزیت قابل قبولی دست پیدا نمایند. در دو فیلم ابتدایی این فرنچایز آنجلینا جولی نقش اصلی را بازی می نماید و در این در حالی است که در سومین فیلم این فرنچایز، آلیشیا ویکاندر عهده دار این نقش بوده است. باید گفت که پیروزیت فیلم مهاجم مقبره محصول سال 2018 میلادی راه را برای ساخت اقتباس های بیشتر بر اساس بازی های ویدیویی و حول شخصیت های زن باز کرد.

فیلم های رزیدنت اویل

Resident Evil

مجموعه بازی های رزیدنت اویل (Resident Evil) بسیار محبوب و پیروز بودند و در سال 2002 میلادی اقتباسی سینمایی از آن ها ساخته شد که شروعی بر فرنچایزی بزرگ و پیروز بود. در شش فیلم ابتدایی ساخته شده در این مجموعه فیلم، میلا یوکوویچ نقش شخصیتی به نام آلیس را بازی می نماید.

مجموعه فیلم های رزیدنت اویل در زمانی به عنوان پر فروش ترین فیلم های ساخته شده از بازی های ویدیویی شناخته می شدند و علاوه بر میلا یوکوویچ، بازیگران مکمل زن این مجموعه همانند میشل رودریگز، سینا گویلوری و الی لارتر نیز توانستند نقش آفرینی های درخشانی از خودشان ارائه بدهند. در سال 2021 میلادی فیلمی تازه در این مجموعه به روی پرده آمد و در پی آن نیز در سال 2022 سریالی نیز فراوری شد که پس از پخش یک فصل کنسل شد.

فیلم های فرشتگان چارلی

Charlies Angels

فیلم های فرشتگان چارلی (Charlies Angels) فرنچایزی مجذوب نماینده و تماشایی به شمار می رود و داستان سه زن با استعداد و دانش بسیار زیاد را روایت می نماید که به عنوان جاسوس های برتر قرار است فعالیت نمایند. تا به امروز بازیگران مختلفی برای ایفای این نقش ها به خدمت گرفته شده اند. اولین بازیگران در میانه دهه هفتاد میلادی و در سریالی این نقش ها را بازی کردند.

در حدود دو دهه پس از آن و در اوایل دهه 2000، کامرون دیاز، درو بریمور و لوسی لیو در دو فیلم این نقش ها را به تصویر بکشند. در سال 2019 میلادی نیز یک بازسازی از این فیلم ها با بازی کریستین استوارت، الا بالینسکا و نائومی اسکات به روی پرده سینماها آمد.

فیلم های حماسه گرگ ومیش

The Twilight Saga

مجموعه فیلم های حماسه گرگ ومیش (The Twilight Saga) به پیروزیت بسیار زیادی دست پیدا کرد و این پیروزیت در طی این سال ها از بین نرفت. بخشی از پیروزیت نیز به علت شخصیت اصلی داستان یعنی بلا سوان با بازی کریستین استوارت بوده است.

یکی از نکات جالب در خصوص مجموعه فیلم های حماسه گرگ ومیش آن است که شخصیت اصلی یعنی بلا سوان تا فیلم نهایی این مجموعه در هیچ سکانس اکشنی حضوری فعال نداشته است و همین نیز باعث شده تا این فرنچایز با دیگر آثار این مطلب متفاوت باشد.

فیلم های دنیا زیرین

Underworld

مجموعه فیلم های دنیا زیرین (Underworld) با نقش آفرینی کیت بکینسل در نقش اصلی است. او در این فرنچایز نقش آدمکشی برجسته به نام سلین را ایفا می نماید که بسیار مورد توجه بیننده ها و به خصوص علاقه مندان به فیلم های خون آشامی نهاده شد. این فرنچایز چندان مورد پسند منتقدان واقع نشد اما فروش فیلم ها در گیشه همگی نشان از علاقه بیننده ها نسبت به این مجموعه فیلم ها بوده است. در طی 13 سال، پنج فیلم در این فرنچایز ساخته شده است.

فیلم های بازی های گرسنگی

The Hunger Games

با وجود اینکه در گذشته فیلم های اکشن متعدد بر موضوع شخصیت های زن ساخته شده بودند اما در اوایل دهه 2010 میلادی، ساخت فیلمی اکشن بر موضوع شخصیت زن بسیار ریسکی بود. با این حال، فرنچایز بازی های گرسنگی (The Hunger Games) توانست به خوبی توجه بیننده ها را جلب کند و به پیروزیت برسد.

در فیلم های بازی های گرسنگی علاوه بر شخصیت کتنیس با بازی جنیفر لارنس، دیگر شخصیت های زن نیز معرفی شدند و همین نیز یکی از دلایل پیروزیت این فرنچایز به شمار می رود. پیش عایدیی برای این فرنچایز قرار است در سال 2023 میلادی تحت عنوان تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها (The Ballad of Songbirds and Snakes) اکران گردد.

فیلم های سنت شکن

Divergent

میانه دهه 2010 میلادی، اقتباس های بسیار زیادی بر اساس مجموعه کتاب های ژانر بزرگسال جوان ساخته می شد و یکی از همین موارد نیز سه گانه سنت شکن (Divergent) بود. در این فیلم ها، شیلین وودلی نقش شخصیت اصلی داستان به نام تریس را بازی می نماید که به خوبی در جامعه طبقه بندی خودش جای نمی گیرد و فردی بی همتا است.

با وجود اینکه از لحاظ داستان سرایی و دنیا سازی می توان شباهت هایی را بین این فرنچایز و مجموعه فیلم های بازی های گرسنگی مشاهده کرد اما باید گفت که این اثر با وجود جنبه آخرالزمانی و علمی تخیلی خودش توانسته پیغام های خود را به خوبی منتقل کند.

فیلم های واندر وومن

Wonder Woman

لیندا کارتر برای اولین بار نقش واندر وومن (Wonder Woman) را در دنیای سینما به تصویر کشید اما در سال های اخیر، این نقش در اختیار گل گدوت بود که توانست به خوبی از عهده این نقش بربیاید و آن را به سمت پیروزیت سوق بدهد. با این حال، به نظر می رسد که گل گدوت نیز به سرانجام راه خود با این نقش رسیده است.

تا به امروز دو فیلم سینمایی در این فرنچایز ساخته شده و شخصیت واندر وومن در فیلم های دیگر دنیای سینمایی دی سی همانند لیگ عدالت (Justice League) حضور داشته است. اما جیمز گان به عنوان رئیس استودیو دی سی اظهار داشته که فیلم واندر وومن 3 ساخته نخواهد شد.

منبع: فوت و فن / collider.com
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1503

به "برترین فرنچایزهای اکشن با شخصیت اصلی زن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فرنچایزهای اکشن با شخصیت اصلی زن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید