تور ارزان بلغارستان: بلوگراچیک، شهر صخره های سفید در بلغارستان

به گزارش میهن دی ال، شهر بلوگراچیک در بلغارستان | Belogradchik

یکی از شهرهای مهم در قسمت غربی بلغارستان، شهر بلوگراچیک است. این شهر بلغاری که به احتمال زیاد نامش را کمتر شنیده باشید یکی از تاریخی ترین نقاط در کشور بلغارستان است که هنوز هم درصد قابل توجهی شکل و بافت قدیمی خود را حفظ نموده است. شهر بلوگراچیک در بلغارستان که به آن شهر صخره ای هم می گویند، یکی از برترین نمونه های همکاری بشر نه تنها در دنیا بلکه در بلغارستان نیز هست. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، شهر بلوگراچیک را که در تور بلغارستان می توانید ببینید را مورد آنالیز قرار دهیم.

تور ارزان بلغارستان: بلوگراچیک، شهر صخره های سفید در بلغارستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

همه چیز درباره شهر بلوگراچیک در بلغارستان، شهر تاریخی صخره های سفید

در قسمت غربی کشور بلغارستان و در همسایگی این کشور با شرقی ترین قسمت مرزی با صربستان، یکی از جالب ترین و البته تاریخی ترین شهرهای بلغارستان واقع شده است که به آن شهر بلوگراچیک یا صخره های سفید می گویند. نام این شهر را به زبان بلغاری، Белоградчик می نویسند. این شهر نه تنها تاریخی بسیار غنی دارد بلکه در زمینه امور فرهنگی نیز در بلغارستان بسیار پیشرو می باشد. با این که عمده جذابیت این شهر به خاطر جاذبه های طبیعی و صخره های سفید آن است اما، از دیگر دیدنی های این شهر همانند رصدخانه و موزه هایش نباید به این سادگی ها گذشت.

به جز این ها، رستوران های این شهر صخره ای سفید و کوچک نیز بسیار معروف هستند و ارزش یک دل سیر غذای سنتی بلغارستانی خوردن را دارد! این شهر که حتی از سمت جنوبی با رود معروف دانوب نیز هم راستا است، یکی از معروف ترین شهرهای صخره ای در سراسر دنیا است که توانسته تا به الان تا حد خوبی فرم و حالت اولیه ای که داشته است را حفظ نماید. مهم ترین خصوصیتی که باعث معروف شدن بلوگراچیک شده است، صخره ای بودن و سفید بودن آن است.

در این شهر بلغارستانی، انواع و اقسام مختلف صخره ها را که تعداد زیادی از آن ها دستخوش تغییرات به دست انسان ها شده اند را می توان دید. البته به همان نسبت هم صخره های سفید در این شهر وجود دارند که هنوز هم طبیعی هستند. اصلا نام شهر بلوگراچیک در بلغارستان به معنای شهر صخره های سفید است. به نظرتان علت این نام گذاری چه عاملی می تواند باشد؟ در محدوده شهر بلوگراچیک در بلغارستان پر است از صخره های مختلف که همه آن ها دارای قدمتی تاریخی هستند و با فاصله های کم و زیاد در اطراف این شهر تاریخی قرار گرفته اند.

در بلوگراچیک هر کدام از صخره های سفید برای خود نامی جداگانه و مجزا دارند که به آن معروفیت پیدا نموده اند. از معروف ترین این صخره ها می توانیم به صخره آدم و حوا، صخره اسب سوار، صخره قلعه و بسیاری از اسامی دیگری اشاره نماییم. درباره صخره های شهر بلوگراچیک در بلغارستان این را بد نیست بدانید که به مجموع آن ها به اصطلاح ارکوپوریا بوریچ می گویند. البته شکل قرار گیری صخره ها در این شهر به این صورت است که گروهی گروهی هستند.

BELOGRADCHIK WEATHER

این صخره های مشهور و زیبا کم کم در حدود 200 میلیون سال در این منطقه قدمت دارند. این صخره ها در فواصل 4 تا 40 کیلومتری این شهر ادامه دارند. گروهی از صخره های 4 کیلومتری از این شهر، در مجاورت غار لپیسکا و در منطقه لاتین کال قرار گرفته اند. دورترین صخره ها نسبت به این شهر نیز که در فاصله 40 کیلومتری آن قرار گرفته اند در فاصله ای تقریبا نزدیک به روستای بلوتینستی و روستای گیوریچ قرار گرفته اند. حالا که علت نام گذاری این شهر را متوجه شدید باید درباره بلوگراچیک بگوییم که این شهر کوچک و تاریخی، بیشترین عامل معروفیتش در دنیا به خاطر همین سیستم صخره ای بودنش است. معمولا صخره های این شهر دارای عرض نهایت 7 کیلومتری هستند و ارتفاعشان بیش از 200 متر نمی رسد.

این شهر تاریخی که به شهر صخره های کوچک سفید مشهور است، با توجه به سرشماری که در سال 2009 میلادی از آن صورت گرفت، بیش از 5 هزار نفر در خود جمعیت دارد و در نزدیکی مرکز این کشور یعنی بلغارستان قرار گرفته است. شهر بلوگراچیک در بلغارستان معمولا شهری مناسب و دلخواه برای کسانی است که طبیعت گرد هستند و یا علاقه به کشف ناشناخته های طبیعی دارند، مقصدی بسیار ایده آل و مناسب است. یکی از نکات جالبی که درباره شهر بلوگراچیک در بلغارستان وجود دارد این است که این شهر حتی در دوره های تاریخی مختلف نیز محلی برای سرگرمی بوده است و از نقاط اطراف به آن می آمده اند تا در آن استراحت نمایند. حتی الان هم خیلی ها این شهر را به عنوان یکی از مقصدهای مسافرتی خود می شناسند و برای استراحت و یا گردشی در طبیعت، به آن سفر می نمایند.

جاذبه های شهر بلوگراچیک در بلغارستان

  • قلعه بلوگراچیک در بلغارستان

درباره صخره های سفید این شهر زیبا و کوچک برای شما گفتیم و حالا نوبت دیگر جاذبه های این شهر است. بعد از صخره های سفید، دیدنی ترین جاذبه این شهر؛ قلعه بلوگراچیک است. دژ یا همان قلعه بلوگراچیک در بین صخره های این شهر ساخته شده است. این قلعه تاریخی در زمانی که این شهر برای امپراتوری روم بوده است، ساخته شده. تعامل این قلعه و صخره های بلند شهر به این صورت است که گویی همین صخره ها وظیفه مراقبت از دژ را بر عهده دارند. این قلعه برای بار دیگر در زمان تزار ویدین یکی از مهم ترین دژهای بلغارستان بود که البته پس از فتح این کشور به وسیله عثمانی ها به تصرف در آمد. آخرین باری که از این دژ کاربری نظامی شد در سال 1885 میلادی بود.

  • غار مگورا

در این شهر تنها جاذبه های موجود، صخره هایش نیستند. یکی از دیدنی های این شهر که حاصل همکاری انسان و طبیعت است، غار مگورا در این شهر است. بر روی دیواره های این غار، نقاشی های دیدنی و جالبی وجود دارد که به گفته کارشناسان مربوط به دوران ماقبل تاریخ است. به جز مگورا یک غار دیگر هم وجود دارد که نزدیکی شهر بلوگراچیک بلغارستان قرار گرفته باشد و حاوی نقاشی هایی بر روی دیواره هایش از دوران ماقبل تاریخ باشد. غار باباویدا حاوی تصاویری است که دانشمندان با آنالیز های بسیار توانسته اند کشف نمایند که یک تقویم است که بر روی دیواره های این غار نقاشی شده است.

  • موزه پانورا

در داخل شهرموزه تاریخی این شهر قرار گرفته است که در سال 1810 میلادی ساخته شده است. در این موزه آثاری که نشان دهنده تاریخ و نوع فرهنگ این شهر و کشور بلغارستان است به نمایش درآمده است.

  • رصدخانه نجومی بلوگراچیک

در فاصله ای نزدیک به 100 متر از شهر بلوگراچیک، آموزشگاه علوم ستاره شناسی این شهر یک رصدخانه بنا نموده که با قرار دادن 3 تلسکوپ در آن، بیشتر مراجعانی که مخصوصا پس از غروب آفتاب به آن می آیند، می توانند تا شب را با استفاده از این تجهیزات مشاهده نمایند. البته این به این معنا نیست که رصدخانه نجومی تنها شب ها باز است بلکه، در نوبت روز هم تجهیزات ستاره شناسی برای بازدید عموم در نمایشگاه موزه قرار گرفته است.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1259

به "تور ارزان بلغارستان: بلوگراچیک، شهر صخره های سفید در بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان بلغارستان: بلوگراچیک، شهر صخره های سفید در بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید