برگزاری دومین جشنواره آیین های موسیقایی نواحی ایران

به گزارش میهن دی ال، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، برگزاری دومین جشنواره آیین های موسیقایی نواحی ایران صورت می پذیرد.

برگزاری دومین جشنواره آیین های موسیقایی نواحی ایران

در این دوره از جشنواره که به همت موسسه فرهنگی هنری آوای هنر ایل قشقایی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و شهرداری شیراز برگزار می گردد، گروههای موسیقی نواحی از سراسر کشور با موضوع اجرای موسیقی و آیین های منطقه ای خود به روی صحنه می فرایند.

این دوره از جشنواره کوشش دارد اصیل ترین و ناب ترین گونه های موسیقی و آیین های موسیقایی اقوام ایرانی را با اولویت حفظ اصالت ها و ترویج فرهنگ غنی ایرانی جهت مخاطبان تخصصی و عام به برترین شکل ممکن معرفی و به نمایش بگذارد.

بر این اساس، گروههای موسیقی نواحی و راویان آیین های بومی از منطقه های همانند لرستان، سیستان و بلوچستان، شیراز، آذربایجان، ترکمن صحرا، ایل بختیاری، ایل قشقایی، کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، گیلان، کرمان، کیش، کردستان، مازندران، بوشهر و تربت جام در دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین های موسیقایی نواحی ایران به روی صحنه می فرایند.

برگزاری کارگاه های پژوهشی، برگزاری آیین های موسیقیایی کهن اقوام با اولویت آیین های موسیقیایی ارزشمند دینی مذهبی، اجرای آیین های موسیقیایی اصیل منطقه ها، تقدیر و تجلیل از خنیاگران و راویان و محققان برجسته کشور، دریافت مقالات علمی و پژوهشی با موضوعات تعیین در حوزه کارگاه های موسیقی منطقه ها مربوط و انتشار کتاب جشنواره از دیگر بخشهای دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین های موسیقایی نواحی ایران است.

موسسه فرهنگی هنری آوای هنر ایل قشقایی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارکننده این جشنواره 25 تا 30 اردیبهشت در شیراز است.

منبع: همگردی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1375

به "برگزاری دومین جشنواره آیین های موسیقایی نواحی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دومین جشنواره آیین های موسیقایی نواحی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید