با همکاری مشترکان، فعلاً قطعی برق خانگی نداریم

به گزارش میهن دی ال، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق به پایگاه خبری اتاق ایران گفت: فعلاً قرار نیست موج جدیدی از خاموشی ها در کشور اتفاق بیفتد. البته همان طور که احتمالاً همه مردم در جریان قرار دارند، مدتی است که قطع برق در بخش خانگی نداریم و صنعت برق در کوشش است که مشکل بار اضافی شبکه را مدیریت کند.

با همکاری مشترکان، فعلاً قطعی برق خانگی نداریم

به گفته او، در حال حاضر مشکل اصلی صنعت برق کشور محدودیت فراوری است به خصوص که نیروگاه بوشهر از مدار فراوری خارج شده است و همه کوشش مسئولان این است که با مدیریت مسائل این حوزه، بخش خانگی را درگیر قطعی و خاموشی نکنند.

رجبی مشهدی اضافه کرد: فکر نمی کنم که این هفته یا هفته بعد مشکل قطعی برق در بخش خانگی داشته باشیم اما اگر همه هم وطنان دست به دست هم دهند و با کاهش مصرف در ساعات 8 تا 12، به ما کمک رسانند می توانیم تابستان سال جاری را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

صبح امروز خبری منتشر شد که در آن نسبت به موج نو خاموشی ها هشدار داد. بر این اساس معاون هماهنگی توزیع توانیر گفته است بر اساس پیش بینی در هفته جاری و هفته آینده، میانگین دمای هوا 1 تا 1.5 درجه گرم تر خواهد شد که همین موضوع احتمال افزایش شدید احتیاج مصرف برق را در پی خواهد داشت که در این شرایط احتمال آنکه رکورد احتیاج مصرف برق به 62 هزار مگاوات افزایش یابد وجود دارد.

غلامعلی رخشانی مهر- معاون هماهنگی توزیع توانیر و دبیر ستاد راهبری اوج بار صنعت برق تنها راه حل جلوگیری از بروز قطعی برق در این شرایط را تنظیم و مدیریت درست مصرف اسم و اظهار کرد: در کشور حدود 24 هزار مگاوات از برق فراوریی کشور به وسایل سرمایشی اختصاص دارد. پیک برق در بازه ساعت های 12 تا 18 رخ می دهد، اگر فرض کنیم که این اوج بار برای سه ماه رخ دهد در حدود 450 ساعت در سال اوج مصرف داریم که برای پاسخگویی به این احتیاج مصرف باید 7 تا 8 هزار مگاوات نیروگاه احداث گردد.

طبق اعلام توانیر، رخشانی مهر در مورد انتشار جداول خاموشی ها هم گفته است: این جداول احتمالی است، اما در صورت تداوم همکاری مشترکان، خاموشی ها اعمال نخواهد شد. درصورتی که همه هم وطنان کولرهای گازی روی عدد 25 درجه تنظیم و از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند و استفاده از وسایل پرمصرف برقی را هم به ساعات خنک روز یا پایانی شب موکول کنند، می توانیم به طورقطع اطمینان دهیم که شاهد قطعی برق نخواهیم بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1023

به "با همکاری مشترکان، فعلاً قطعی برق خانگی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با همکاری مشترکان، فعلاً قطعی برق خانگی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید