بایدن در انتخابات کارولینای جنوبی پیروز شد

به گزارش میهن دی ال، ارزیابی های مختلف پیش از انتشار رسمی نتایج انتخابات درون حزبی دموکرات ها در ایالت کارولینای جنوبی نشان می دهد که بایدن بیشتری رأی را در این منطقه به دست آورده است.

بایدن در انتخابات کارولینای جنوبی پیروز شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های آمریکایی بامداد یکشنبه اعلام کردند بر اساس ارزیابی های متعدد و علی رغم انتشار نتایج رسمی، جو بایدن در انتخابات درون حزبی دموکرات ها در ایالت کارولینای جنوبی پیروز شده است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اولین پیروزی بایدن در انتخابات درون حزبی دموکرات ها در مرحله چهارم آن (در ایالت کارولینای جنوبی)، برای گزینش نامزد اصلی جهت رقابت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 است.

بر اساس نظرسنجی های پای صندوق آسوشیتدپرس، چهل درصد از شرکت کنندگان در انتخابات درون حزبی کارولینای جنوبی، موضوع بهداشت و درمان را در اولویت انتخاب نامزد مورد نظر خود قرار داده اند.

شبکه اِن. بی. سی. نیوز نیز بر اساس ارزیابی های خود گزارش داد بایدن توانست با حمایت گسترده سیاه پوستان هوادار حزب دموکرات در کارولینای جنوبی، پیروز گردد.

بر این اساس، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا البته هنوز راه طولانی برای جبران فاصله ای که با دیگر رقبای خود از جمله سناتور برنی سندرز در کسب آراء موکلان ایالتی پیدا نموده، پیش رو دارد.

با وجود اینکه هنوز نتیجه رسمی از این مرحله از انتخابات درون حزبی دموکرات ها منتشر نشده، اما ان بی سی نیوز بر اساس ارزیابی های خود می گوید که بایدن احتمالا رأی 20 درصد از وکلای این ایالت را به خود اختصاص داده است.

روزنامه لس آنجلس تایمز نیز با انتشار نتیجه ارزیابی خود از انتخابات کارولینای جنوبی، احتمال داد بایدن با 50،8 درصد (12080 رأی) در صدر نامزد های دموکرات در این ایالت قرار بگیرد.

بعد از وی سندرز با 18،5 درصد (4400 رأی)، تام استِیر با 11،6 درصد (2756 رأی)، پیت بوته جج با 7،3 درصد (1804 رأی) و سناتور الیزابت وارن با 6 درصد (1479 رأی) در رتبه های بعدی قرار دارند.

رأی گیری در انتخابات درون حزبی در ایالت کارولینای جنوبی هنوز تمام نشده و ادامه دارد به همین دلیل دفتر حزب دموکرات در این ایالت هنوز نتیجه ای رسمی منتشر ننموده است.

پایگاه خبری بلومبرگ نیز، طبق نظرسنجی های پای صندوق و درصدی احتمالی که هرکدام از نامزد های دموکرات در این انتخابات به دست می آورند، به ارزیابی تعداد آراء وکلای ایالتی هر نفر پرداخت.

بر این اساس، بایدن علی رغم پیروزی قاطع در انتخابات درون حزبی کارولینای جنوبی، اما با 35 رأی وکیل ایالتی در رتبه دوم واقع شده است.

بر این اساس، سندرز با آرائی که در این انتخابات کسب می نماید، با 51 رأی وکیل ایالتی در صدر نامزد های دموکرات واقع شده است. بعد از این دو، بوته جج با رأی 26 وکیل ایالتی در رتبه سوم قرار خواهد گرفت.

سندرز که اکنون در رقابت های درون حزبی حزب دموکرات صدرنشین است در دور قبلی انتخابات آمریکا در سال 2016 نیز آرای مردمی بیشتری نسبت به هیلاری کلینتون کسب نموده بود، اما پایان با رای موکلین غیرمتعهد، این کلینتون بود که به عرصه انتخابات پا گذاشت و از دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا مغلوب شد.

انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا آبان ماه سال آینده برگزار می گردد و فرد منتخب دموکرات ها باید در برابر دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی و نامزد جمهوری خواستار صف آرایی کند.

کارولینای جنوبی چهارمین ایستگاه رقابت درون حزبی دموکرات ها برای مشخص نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری بود. فرآیند انتخابات درون حزبی که از روز سه شنبه با رأی گیری در ایالت آیووا شروع شد، باید نهایتاً تا ژوئن 2020 در تمام 50 ایالت آمریکا برگزار گردد تا پایان در اواسط آن ماه در جلسه مجمع ملی حزب دموکرات نامزد این حزب برای رقابت با ترامپ انتخاب و معرفی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 154

به "بایدن در انتخابات کارولینای جنوبی پیروز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن در انتخابات کارولینای جنوبی پیروز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید