بازگشت نبی و معادلات پیچیده تر فدراسیون فوتبال

به گزارش میهن دی ال، بازگشت مهدی محمدنبی به فدراسیون فوتبال معادلات این فدراسیون را پیچیده تر از گذشته کرد.

بازگشت نبی و معادلات پیچیده تر فدراسیون فوتبال

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، انتخاب مهدی محمدنبی به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال یکی از اتفاقات عجیبی بود که انتظارش در مقطع کنونی برای بیشتر اهالی جامعه فوتبال وجود نداشت اما نبی پس از نزدیک به 6 سال بار دیگر صاحب صندلی شده که با پای خودش از آن جدا شد.

او در شرایطی بار دیگر دبیر کل فدراسیون فوتبال شده که مدتی پیش نامزد ریاست این فدراسیون در مجمع انتخاباتی بود که فیفا اجازه برگزاری آن را به خاطر ایرادات موجود در اساسنامه اش نداد و زمان برگزاری را موکول به زمانی کرد که اساسنامه اصلاح شود آن هم به شرطی که نمونه های انگلیسی و فارسی آن با یکدیگر مطابقت داشته باشند.

بازگشت نبی به صندلی دبیر کلی فدراسیون فوتبال بدون تردید باعث شوکه شدن همگان شده است. او سال 93 پس از چندین سال انجام امور اجرایی فدراسیون و سرپرستی تیم ملی فوتبال از آن جدا شد و مدت زیادی در فوتبال ایران سمتی را قبول نکرد تا اینکه وارد هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس شد و تلاش برای اینکه مدیرعامل این باشگاه شود را بیش از اندازه پیگیری کرد اما نتوانست به این مهم نائل شود تا اینکه برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کرد و پس از مدتی هم نامزد ریاست شد اما با لغو انتخابات فدراسیون انتظار می رفت تا اتفاق خاصی در مدیریت این باشگاه رخ ندهد اما حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون پست دبیر کلی را به نبی داد.

در سابقه مدیریت ورزشی نبی، دبیر کلی فدراسیون، مشاور اجرایی ریاست، معاون اجرایی دبیرکل و رئیس کمیته مسابقات فدراسیون و همچنین مدیرعاملی باشگاه های گسترش پارس خودرو، عضویت در هیئت مدیره و قائم مقامی باشگاه پرسپولیس و نیز عضویت در هیئت موسس اتحادیه فوتبال باشگاه های کشور دیده می شود و بار دیگر با نشستن بر صندلی دبیر کلی فدراسیون معادلات را پیچیده تر از قبل کرده است. او زمان زیادی در فدراسیون فوتبال سمت های اجرایی داشته و در دوران ریاست محسن صفایی فراهانی و علی کفاشیان تجارب ارزنده ای کسب کرد اما همکاری با مهدی تاج نداشت.

نبی در شرایطی از فدراسیون فوتبال رفت که علی کفاشیان با رفتن وی موافق نبود و می خواست وی را سرپرست تیم ملی فوتبال در جام ملت های آسیا 2015 استرالیا معرفی کند اما وی 11 بهمن 93 نامه استعفا را به کفاشیان داد تا علیرضا اسدی جانشین وی شود. رفتن نبی باعث اعتراض کارلوس کی روش شد که از وی به عنوان جنتلمن و دوست واقعی نام برد و مدتی بعد هم کشمکش سرمربی پرتغالی با اسدی آغاز شد که نهایتاً منجر به رفتن اسدی از سمت دبیر کلی فدراسیون شد.

بازگشت نبی و جانشینی ابراهیم شکوری اصلاً مورد انتظار نبوده و با توجه به اینکه ایران و جهان درگیر بحران ویروس کرونا هستند و اساسنامه فدراسیون تا چند ماه آینده تصویب و به تأیید فیفا نمی رسد این شائبه را ایجاد کرده که نبی برای آن به فدراسیون آمده که حامی بهاروندی شود که او هم نامزد ریاست فدراسیون فوتبال است و در واقع نبی به نفع بهاروند انصراف می دهد. البته این موضوع تنها یک حدس است و می توان به موضوع از این دریچه هم نگاه کرد که وی آمده تا اساسنامه فدراسیون در جهت پرپیچ و خم تدوین و تصویب دچار مشکل خاصی نشود.

هر چه هست نبی جانشین ابراهیم شکوری شده که مدت زیادی بدون در نظر دریافت شرایط قانونی عهده دار سمت سرپرستی دبیر کلی بود و بسیاری از حضور وی در چنین پستی ناراضی بودند. هر چه بود نبی سابقه و کارنامه بهتری نسبت به شکوری دارد.

انتهای پیام/4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 225

به "بازگشت نبی و معادلات پیچیده تر فدراسیون فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت نبی و معادلات پیچیده تر فدراسیون فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید