یونان: اردوغان با آتش بازی می کند

به گزارش میهن دی ال، وزیر مشاور در امور خارجه یونان در مورد اعزام نیروی نظامی ترکیه به لیبی گفت، رئیس جمهور ترکیه با آتش بازی می کند.

یونان: اردوغان با آتش بازی می کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میلتیادیس وارویتسیوتیس وزیر مشاور در امور خارجه یونان در خصوص قصد آنکارا برای اعزام نیرو به لیبی، گفت که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با آتش بازی می کند.

به نوشته روزنامه میدل ایست مانیتور، وی روز جمعه به رادیو اسکای گفت: واکنش های جهانی بسیاری از شرق و غرب به گسترش امپراتوری عثمانی وجود دارد.

وزیر مشاور در امور خارجه یونان با تاکید براینکه آتن در حالت آماده باش واقع شده است، ادامه داد: اردوغان با آتش بازی می کند و (این اقدامات) نه تنها واکنش یونان بلکه تمام احزاب فعال بین المللی را برمی انگیزد.

دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه روز 27 نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان روبرو شد و متعاقب آن یونان از اخراج سفیر این دولت از خبر داد.

رسانه های خبری بلومبرگ و میدلایست آی به نقل از منابع مختلف از جمله مسئولان دولتی ترکیه و طرابلس، خبر دادند که آنکارا قصد دارد علاوه بر استفاده از گروه های معارض سوری برای حمایت از دولت السراج، قصد دارد نیروی دریایی خود را به آب های طرابلس اعزام کند.

لیبی در حال حاضر بین دو مرکز قدرت تقسیم شده است. یکی از آنها دولت مستقر در طرابلس که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و مورد حمایت ترکیه واقع شده است و دیگری دولتی که در شهر طبرق در شرق لیبی مستقر است و از سوی امارات، عربستان سعودی و چند کشور اروپایی حمایت می شود. نیروهای شرق لیبی از ماه ها پیش تحت فرماندهی خلیفه حفتر ژنرال سابق ارتش لیبی، در تلاش هستند تا طرابلس را به تصرف خود درآورند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 54

به "یونان: اردوغان با آتش بازی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان: اردوغان با آتش بازی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید