چند هواپیما کم داریم؟

به گزارش میهن دی ال، خبرنگاران: درحالی که شایعه عدم عرضه بلیت از سوی ایرلاین ها عامل اصلی کوتاهی دست مسافران از خرید بلیت هواپیما برای تعطیلات نوروز عنوان می گردد، رییس سازمان هواپیمایی می گوید: مشکل از کمبود هواپیما است و برای پوشش تقاضای فعلی به 550 فروند هواپیما احتیاج داریم.

چند هواپیما کم داریم؟

محمد محمدی بخش امروز (شنبه) در گفت و گو با ایرنا درباره شکایت مسافران از عدم عرضه بلیت های نوروزی هواپیما به میزان کافی، گفت: روزانه 25 هزار صندلی پرواز درحال جابجایی مسافران است و هیچ ایرلاینی سطح خدمات را کاهش نداده است.

وی ادامه داد: در ایام تعطیل هم که فصل ِ های سیزن (High Season) است عرضه و تقاضا هماهنگی ندارد. به همین علت بارها گفته ایم به 550 فروند هواپیما احتیاج داریم که تقاضای فعلی بازار را جواب دهیم.

محمدی بخش با بیان اینکه نمی توانیم در تعطیلات پی در پی جوابگوی احتیاج مردم باشیم، گفت: تا وقتی نتوانیم تعداد ناوگان را تا رقم 550 فروند افزایش دهیم، با مشکل عدم توازن دربازار و کمبود بلیت هواپیما روبرو هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه آیا شرکت های هواپیمایی تمامی ظرفیت پروازی را برای نوروز سال جاری عرضه نموده اند، گفت: نه کاهش خدمات و نه توقف عرضه صندلی پرواز داریم. همزمان در چند ماه گذشته چندین مسیر پروازی هم اضافه نموده ایم. اگر مردم نتوانستند بلیت هواپیما پیدا نمایند، فقط بخاطر عدم تعادل در بازار است.

رییس سازمان هواپیمایی شرح داد که دولت با هدف جبران کسری ناوگان، 4 استراتژی را دنبال می نماید که مهم ترین آن بازگرداندن پرنده های زمینگیر به سر خط است.

به گزارش ایرنا در راستای همین سیاست هفته گذشته یک فروند هواپیمای ایرباس 320 بعد از 11 سال زمینگیری بعد از طی یک دوره یکساله تعمیر و خرید تجهیزات به وسیله هواپیمایی قشم ایر مجددا به سر خط بازگشت.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1516

به "چند هواپیما کم داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند هواپیما کم داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید