وقوع سیلاب های مرگبار در جنوب چین

به گزارش میهن دی ال، طوفان ها و بارندگی های شدید اخیر منجر به کشته شدن پنج نفر در یک منطقه جنوبی چین شد که در یک هفته اخیر با وقوع سیلاب های سهمگین روبرو شده است.

وقوع سیلاب های مرگبار در جنوب چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، مقامات شهر زونیای چین واقع در جنوب کلانشهر چونگ کینگ گفتند در پی طوفان های اخیر که از اواخر پنجشنبه شب شروع شده، پنج نفر جان باخته و هشت نفر دیگر نیز مفقود شدند.

به گفته مقامات محلی چین، این طوفان هم چنین تا به امروز منجر به تخلیه دست کم 13 هزار نفر، خسارت دیدن بیش از 2000 خانه و تخریب بخش های مختلفی از جاده ها و سه پل در این شهر از استان گوئیژوی چین شده است.

طوفان های قبلی نیز طی این مدت 13 کشته در نزدیکی استان هون آن و منطقه گوانگشی چین بر جای گذاشته بودند.

سیلاب ها و طغیان های فصلی مرتباً مناطق تحتانی سیستم های مهم رودخانه ای چین، به ویژه مناطق اطراف رود یانگ تسه و رود پرل در جنوب را تحت تاثیر قرار می دهند.

وزارت مدیریت بحران چین در اوایل هفته جاری گفت در پی وقوع طوفان های اخیر بیش از 200 هزار نفر مجبور به رفتن به پناهگاه ها شده اند و خسارات مالی وارده بیش از 500 میلیون دلار تخمین زده می گردد.

بخش مهم گردشگری منطقه گوانگشی که پیش تر به شدت تحت تأثیر همه گیری کروناویروس قرار گرفته است، اکنون در اثر سیلاب ها دوباره زمین خورده است. شهر گویلین در این منطقه واقع شده و به خاطر داشتن منظره های سنگی مشهور است.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، مقامات چین مدت هاست به دنبال کاهش سیلاب ها به وسیله ساخت سدهایی از جمله روی رود یانگ تسه هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 364

به "وقوع سیلاب های مرگبار در جنوب چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع سیلاب های مرگبار در جنوب چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید