تور آلمان ارزان: هامبورگ در یک نگاه

به گزارش میهن دی ال، هامبورگ یکی از شهرهای معروف آلمان و سومین بندر بزرگ اروپا است که به لطف جاذبه های متعدد و آب و هوای معتدل، هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید.

تور آلمان ارزان: هامبورگ در یک نگاه

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

هامبورگ (Hamburg)، دومین شهر بزرگ آلمان و هشتمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است، ضمناً سومین بندر بزرگ در اروپا بعد از آنتورپ و روتردام نیز به شمار میرود. هامبورگ یک شهر استانی است و یکی از شانزده استان آلمان محسوب می گردد.

این شهر اروپایی در جنوب شبه جزیره یوتلاند و کنار رود البه واقع شده است که از تقاطع آلستر و بیله تشکیل می گردد. مرکز شهر هامبورگ، در اطراف دو دریاچه اینرالستر و اوترالستر واقع شده است. شهر هامبورگ از یک بخش قدیمی در قسمت شرقی رود الستر و یک بخش تازه در قسمت غرب آلستر و چند محله در حومه شهر تشکیل شده است. بخش قدیمی شهر که مرکز منطقه مالی و بازرگانی است، کانال های آب متعددی دارد.

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان است که جمعیتی برابر با 1,770,291 نفر دارد. 15 درصد از جمعیت هامبورگ (بیش از 250 هزار نفر) از ملیت های مختلف هستند. مساحت هامبورگ (755 کیلومتر مربع) 7 برابر از پاریس و 2 برابر از لندن بزرگ تر است. زبان رسمی مردم، آلمانی و واحد پول شان یورو و دین غالب، مسیحیت است.

هامبورگ یکی از برترین نواحی آلمان برای خرید و گشت و گذار است، حتی بسیاری از ساکنان سایر نقاط آلمان برای گذراندن تعطیلات به هامبورگ می فرایند. اولین باغ وحش بدون قفس در هامبورگ ساخته شد و بازتماشامایندگان می توانند حیوانات را در طبیعی ترین حالت مشاهده نمایند. هامبورگ یک کتابخانه سیار است! در اتوبوس ها و مترو هامبورگ کتاب هایی برای مطالعه واقع شده است که مسافران و دنیاگرد ها در طول سفر شهری می توانند این کتاب ها را مطالعه نمایند و اگر افراد کتاب دست دومی دارند، می توانند این کتاب ها را در اتوبوس و مترو قرار دهند.

هامبورگ آب و هوای معتدلی دارد در نتیجه بیشتر ایام سال برای سفر مناسب است. ماه های مه و اکتبر گرم ترین ماه های سال در هامبورگ است و فصل شلوغ گدشگری این شهر محسوب می گردد. اگر دوست ندارید در ایام شلوغی سفر کنید، فصل پاییز هم آب و هوای مطلوبی دارد و هم جمعیت گردشگران کمتر است.

در سفرهای درون شهری، وسایل حمل و نقل عمومی قابل اطمینان هستند و بلیط های تک سفره آن ها بین 1 تا 3 یورو قیمت دارد. علاوه بر این می توانید بلیط های روزانه بگیرید که قیمت های خوبی دارند. متروی هامبورگ در سال 1912 تاسیس شده است و از قدیمی ترین متروهای دنیا محسوب می گردد. در هامبورگ تنها با 5 یورو می توانید دوچرخه کرایه کنید. یکی از سیاست های دولت هامبورگ، راحت تر کردن حمل و نقل شهری برای گردشگرها بوده و کاهش قیمت اجاره دوچرخه یکی از اقدامات خوب دولت در این زمینه است.

در شهرهای بزرگ آلمان، از جمله هامبورگ، تورهای گشت شهری رایگان برگزار می گردد. این تورها برترین راه برای تماشا شهر و آشنایی با تاریخ و فرهنگ آن است. بدون پرداخت هیچ پولی می توانی شهر را ببینید و با اهالی در ارتباط باشید.

از تماشای های هامبورگ می توان به باغ وحش تیرپارک هاگنبک، موزه بین المللی دریانوردی هامبورگ، تونل البه، پارک شهری پلانتن اون بلومن و والرینگ، موزه هامبورگ، موزه سزمین عجایب مینیاتور، خانه تاریخی جنیش، تفرجگاه یون فانشتیک، خانه اپرای هامبورگ، دریاچه Aussenalster، پل رسندمبروک، کلیسای St. Jacobi و کلیسای سنت جان اشاره نمود که باید در تور آلمان از آن ها تماشا کنید.

برای تهیه سوغاتی می توانید اقلامی نظیر شیرینی و شکلات، وسایل دکوری و تزیینات کریسمس، ماگ های یادگاری، خوراکی های محلی، ادویه جات Waterkant و ساعت های مچی سفارشی تهیه کنید.

منبع: کجارو / کجارو
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1283

به "تور آلمان ارزان: هامبورگ در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: هامبورگ در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید