نهادهای کشور برای مهارت آموزی دانش آموزان به یاری آموزش وپرورش بیایند

به گزارش میهن دی ال، تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه امروزه فعال کردن قوه عاقله دانش آموزان به سمت کارآموزی و کارهای مهارتی بسیار مهم است، عنوان نمود که برای استفاده بهینه از سرمایه های کشور باید همه نهادها پای کار بیاند.

نهادهای کشور برای مهارت آموزی دانش آموزان به یاری آموزش وپرورش بیایند

آموزش مهارت در کنار دانش برای تربیت یک نیروی انسانی کارآمد از اساسی ترین اصول اقتصاد دانش بنیان است و نقش آموزش و پرورش در تربیت فنی و حرفه ای این نیروی انسانی برای همگان واضح است. اگرچه درگذشته درس هایی مانند فنی و حرفه ای یا اجرای طرح کاد در آشنایی دانش آموزان با مشاغل و حرفه های مختلف بسیار اثرگذار بوده اما جای خالی روش های به روز شده برای نسل امروز که به لحاظ اطلاعاتی به واسطه فضای مجازی به روزتر است، به چشم می خورد.

کسب تحصیل در کنار کسب مهارت مهم است

رحمت اله فیروزی پوربادی، عضو کمیسیون عمران مجلس و نماینده نطنز در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پانا اظهار کرد: لازمه این مهم این است که دانش آموز را از ابتدای تحصیل کاربردی و مهارتی تربیت کرد. متأسفانه مهارت در نظام آموزشی ما چندان جدی گرفته نشده است. ما باید کوشش کنیم تا کسب تحصیل همراه با مهارت آموزی باشد تا دانش آموزمان بتواند ابتکار و خلاقیت داشته باشد و به نوعی کارآفرین تربیت کنیم.

در درس حرفه وفن کار عملیاتی جدی انجام نمی شد

فیروزی پوربادی مطرح نمود: در روش های دانش بنیان هم ابتدا باید مهارت هایی آموزش داده گردد تا نیروی متخصص داشته باشیم. در گذشته ما واحد درسی حرفه وفن را داشتیم و البته در حوزه عملیاتی کار جدی انجام نمی شد اما امروز فعال کردن قوه عاقله دانش آموزان به سمت کارآموزی و کارهای مهارتی ضروری است.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی فارغ التحصیلان ما دنبال میز و تلفن هستند که برای آینده کشور مفید نیست و همه در پی کامپیوتر و تلفن هستند لذا باید دانش آ موزان مان را به نوعی تربیت کنیم که به محض فارغ التحصیلی در پی بازار کار باشند و بر اساس استعداد و توانایی شان دنبال کار بروند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش برای حرفه ای کردن و مهارتی کردن فارغ التحصیلانش حتماً تدبیری داشته باشد.

مجلس برای تربیت فنی و حرفه ای دانش آموزان از هیچ کمکی دریغ نمی کند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش هم محدودیت هایی دارد درباره همکاری سایر نهادهای کشور به موضوع مهارت آموزی دانش آموزان گفت: برای استفاده بهینه از سرمایه های کشور باید همه نهادها پای کار بیاند و البته که آموزش و پرورش متولی اصلی است و اعتبارات مورد نیازش را برای این مهم باید خرج کند و دولت هم در سطح کلان برنامه ریزی داشته باشد.

وی درباره نقش مجلس شورای اسلامی در این موضوع گفت: مجلس چون دغدغه اشتغال در شهرهای کوچک را می داند و بر این موضوع واقف است قطعاً هر کمکی بتواند دریغ نمی کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1433

به "نهادهای کشور برای مهارت آموزی دانش آموزان به یاری آموزش وپرورش بیایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهادهای کشور برای مهارت آموزی دانش آموزان به یاری آموزش وپرورش بیایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید