نقد و آنالیز سوبا M4، کراس اوور لوکس فردا موتورز

به گزارش میهن دی ال، شرکت فردا موتورز در جریان معرفی سه محصول خود در نمایشگاه خودروی 1401، از یک محصول با طراحی عجیب و غریب نیز رونمایی کرد که سوبا M4 نام گرفت.

نقد و آنالیز سوبا M4، کراس اوور لوکس فردا موتورز

به گزارش تجارت نیوز، کراس اوور سوبا M4 در رده خودرو های لوکس چینی قرار می گیرد که از طراحی و ظاهر عجیب و غریبی نیز برخوردار است.

خودروی تازه فردا موتورز تغییر نام یافته Forthing Yacht شرکت چینی بوده که شرکت سازنده با نام گذاری یات (قایق تفریحی) روی آن، قصد داشته مقدار راحتی سواری و لوکس بودن آن را به گوش دیگران برساند.

مشخصات فنی

سوبا M4 و یا FMC M4 از یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم 1481 سی سی و تکنولوژی TGDI بهره می برد که توانایی فراوری حداکثر 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت فراوریی به وسیله یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تر (WDCT) به چرخ های جلو منتقل می گردد.

باید توجه داشت که استفاده از گیربکس تر برای این خودرو جزو نقاط قوت محسوب می گردد. چرا که در ترافیک ها داغ نمی نماید و به طور کلی از عملکرد مناسبی برخوردار است. اما به علت تعبیه پیشرانه ضعیف نسبت به وزن خودرو، سوبا M4 توانایی حرکتی مناسبی نداشته و از شتاب پایینی بهره می برد.

طراحی ظاهری

یکی از عجیب و غریب ترین بخش های سوبا M4 شرکت فردا، طراحی ظاهری این خودرو است. چرا که ظاهر آن با هر خودروی متعارف شناخته شده فرق می نماید و شاید در برخورد اولیه مورد پسند بعضی نباشد.

در بخش جلویی، یک جلو پنجره بسیار بزرگ به رنگ مشکی پیانویی کار شده که تقریباً تمامی فضای جلو را احاطه نموده است. دور تا دور این جلو پنجره، نوار کروم رنگی استفاده شده که تا آخرین پنجره در ردیف عقب امتداد یافته است.

اما نمای جانبی این کراس اوور، متعارف ترین بخش آن محسوب می گردد. رینگ های آلومینیومی 18 اینچ با ضخامت تایر 215، نمای خوبی به بخش جانبی خودرو می بخشد.

نمای پشتی این کراس اوور شاید از ساده ترین قسمت های خودرو باشد. چراغ های یکپارچه عقب که تا بخش جانبی خودور کشیده شده و سپری که به جز خطوط بسیار کوچک در قسمت های پایینی آن، چیز عجیبی به چشم نمی خورد.

با ورود به داخل کابین سوبا M4، آن طور به نظر می رسد که طراحی داشبورد و کابین، بسیار آشنا بوده و در جای دیگری به چشم خورده است.

بله این کابین شباهت بسیاری به کابین خودرو لاماری ایما از شرکت آرین پارس موتور دارد. چرا که سازنده اصلی هر دو محصول، شرکت چینی فورتینگ بوده که زیرمجموعه شرکت بزرگ دانگ فنگ محسوب می گردد.

طراحی داشبورد، کنسول میانی و رودری ها دقیقاً مشابه لاماری بوده، اما تفاوت عمده ای که این دو کابین با یک دیگر دارد، تریم سفید- کرم کراس اوور سوبا M4 است. تریم داخلی لاماری به رنگ مشکی طراحی شده. نمایشگر وسط داشبورد و پشت آمپر، به صورت یکپارچه و هر کدام به مقدار 10.25 اینچ در نظر گرفته شده است.

تلفیق طرح چوب استفاده شده در داشبورد و رودری ها با رنگ سفید روکش صندلی ها و رگه های سفید رنگ استفاده شده در کنسول میانی، همه و همه بر زیبایی و لوکس بودن خودرو می افزاید.

آپشن ها و امکانات رفاهی

از سوبا M4 فردا موتورز، به علت اینکه اخیراً معرفی شده و قیمت بالاتری نسبت به سایر کراس اوور های چینی بازار دارد، انتظار بیش تری می رود.

از جمله امکانات ایمنی این خودرو می توان به کروزکنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل کشش و پایداری، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، 8 ایربگ 12 نقطه ای (شامل ایربگ های جلو، جانبی جلو و عقب و پرده ای)، دوربین 360 درجه، سنسور فشار باد تایرها، دوربین ثبت وقایع، سنسور دنده عقب و نقاط کور، رادار خروج از خط، رادار برخورد از جلو، رادار تشخیص نقاط کور، نور بالای اتوماتیک اشاره نمود.

اما سوبا M4 در بخش امکانات رفاهی نیز کم نمی آورد. این خودرو دارای امکانات رفاهی همانند ورود و استارت بدون کلید، صندلی 10 حالته برقی راننده و 4 حالته شاگرد، ماساژور صندلی راننده، گرم کن و سردکن اتوماتیک صندلی های جلو و ردیف دوم، نورپردازی داخل کابین، کول باکس، سقف پانوراما، سنسور نور و باران، صندوق عقب برقی و چراغ جلو تطبیقی با زاویه فرمان نیز است؛ بنابراین در بخش آپشن ها و امکانات با یکی از لوکس ترین خودرو های چینی طرف هستیم.

قیمت سوبا M4 فردا موتور

سوبا M4 یا FMC M4 شرکت فردا که اخیراً به وسیله شورای رقابت قیمت گذاری شد، در بازار امروز 28 تیر ماه 1402 به قیمت دو میلیارد و 420 میلیون تومان در حال معامله است. اما شورا قیمتی برابر با یک میلیارد و 611 میلیون تومان برای آن در نظر گرفته است.

منبع: فرارو
انتشار: 29 تیر 1402 بروزرسانی: 29 تیر 1402 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1576

به "نقد و آنالیز سوبا M4، کراس اوور لوکس فردا موتورز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقد و آنالیز سوبا M4، کراس اوور لوکس فردا موتورز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید