معرفی فرودگاه بین المللی بووه تیه

به گزارش میهن دی ال، آشنایی با فرودگاه بین المللی بووه تیه | Beauvais-Tillé Airport

با یکی از فرودگاه های بین المللی در کشور فرانسه آشنا شوید، فرودگاه بین المللی بووه تیه (Beauvais-Tillé Airport). این فرودگاه در بین دو شهر پاریس و بووه قرار گرفته است. این فرودگاه را می توان به عنوان یکی از فرودگاه های شلوغ کشور فرانسه که رفت و آمد جا به جایی زیادی دارد به حساب آورد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر تاریخچه این فرودگاه، اطلاعات آن، ترمینال ها، راه های دسترسی به فرودگاه و همچنین امکانات آن را مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی فرودگاه بین المللی بووه تیه

تاریخچه فرودگاه بین المللی بووه تیه

همانطور که در مقدمه نیز گفتیم، فرودگاه بین المللی بووه تیِه که معمولا آن را به نام فرودگاه بووه نیز شناخته می شناسند، یکی از فرودگاه های بین المللی در نزدیکی شهر بووه فرانسه و نزدیک به شهر پاریس است.

این فرودگاه در سال های دهه 1930 ساخته شد و البته در طول نبرد با آلمانی ها به وسیله این کشور در کل دهه 1940 در دست آلمانی ها بود.

این فرودگاه در طول دورانی که در دست آلمان ها بود با عنوان فرودگاه لوفت اوفه (Luftflotte) شناخته می شد.

این فرودگاه در واقع پایگاه بمب افکن های هوایی آلمان ها بود. از این فرودگاه نیروهای متهاجم و بیگانه ای که در پاریس بودند برای جنگ با بریتانیا در سال های دهه 1940 استفاده نمودند.

با افزایش روز افزون نیروهای جبهه روبروی آلمان ها، لوفت اوفه یا همان فرودگاه بووه تیه را دیگر به عنوان محلی برای واحدهای بمب گذار انتخاب نکردند و واحدهای نو تری برای ادامه جنگ در نظر گرفتند.

به هر حال این فرودگاه در حال حاضر دیگر نه لوفت اوفه است و نه محلی برای مقاصد جنگی آلمان ها بلکه در حال حاضر این جا با بر طبق اعلام آمار رسمی، عددی برابر با 3,997,856 مسافر در سال 2016 توانسته است به عنوان دهمین فرودگاه شلوغ کشور فرانسه را به خود اختصاص دهد و در زمره فرودگاه های شلوغ این کشور قرار گیرد.

این فرودگاه فرانسوی بیشتر برای ایرلاین های ارزان قیمت و پروازهای چارتر استفاده می شود. برخلاف نام بووه تیه که به بووه اشاره می نماید، این فرودگاه در منطقه پیکاردی در 85 کیلومتری شمال غرب شهر پاریس واقع شده است.

به مجموعه این فرودگاه به تازگی برج مراقبتی برای جایگزینی با برج مراقبت قبلی که متعلق به سال 1962 بود، ساخته شد.

این برج مراقبت نو در تابستان همین سال (سال 2018) که در ضلع جنوبی محوطه پروازی این فرودگاه قرار گرفته، فعالیت خود را در فرودگاه بین المللی بووه تیه آغاز می نماید.

باند اصلی این فرودگاه نیز با امکانات و ویژگی های خاصی که مطابق با مدرن ترین تجهیزات روز فرودگاهی جهان است ساخته شده و به هواپیماهایی که به این فرودگاه پرواز می نمایند این اجازه را می دهد تا حتی در بدترین شرایط آب و هوایی نیز توان فرود در این فرودگاه را به راحتی داشته باشند

. باند فرودگاه بین المللی بووه تیه در شرایط بد آب و هوایی نیز از ارتفاع 200 متری برای هواپیماها قابل دید و رویت است.

اطلاعات فرودگاه بین المللی بووه تیه

نام فرودگاه بین المللی بووه تیه: Beauvais-Tillé Airport

کد یاتا: BVA

کد ایکائو: LFOB

نوع کاربری فرودگاه: همگانی

فاصله از سطح دریا: 109 متر

ترمینال های فرودگاه: 2 ترمینال مجزا

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی بووه تیه: www.aeroportparisbeauvais.com

ترمینال های فرودگاه بین المللی بووه تیه

این فرودگاه دارای دو ترمینال مسافربری است. ترمینال قدیمی تر این فرودگاه در ماه مه سال 1997 ساخته شد و برای معمولا پرواز به دوبلین که سه بار در روز صورت می گفت استفاده می شد. علاوه بر آن این ترمینال یک انبار ساده قدیمی را که در سال 1979 ساخته شده است را در خود دارد.

با افزایش تعداد مسافرین این فرودگاه، ترمینال شماره 2 این فرودگاه نیز ساخته شد که به مراتب بسیار مدرن تر و مجهز تر از ترمینال شماره 1 است. کار ساخت این ترمینال در سال 2010 به سرانجام رسید. مساحت این ترمینال برابر با 6 هزار متر مربع می باشد.

از زمانی که این ترمینال ساخته شده است ترافیک هوایی این فرودگاه نسبت به قبل بیشتر و مسافرانش نیز بیشتر شده اند.

از همان سال 2010، 4 ایستگاه اضافی برای هواپیما ها در پارکینگ هواپیماهای این فرودگاه نیز ساخته شد.

در ضمنًً این نکته نیز گفتنی است که به خاطر ساکنین محلی نزدیک به این فرودگاه از سال 2007 به بعد پروازهای ورودی و خروجی از ساعت 23:30 شب تا 6:30 صبح ممنوع شد.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی بووه تیه

برای این دسترسی به شهر از فرودگاه داشته باشید می توانید از اتوبوس های شاتلی که در محوطه فرودگاه قرار دارند و به سمت مرکز شهر می فرایند استفاده کنید.

گزینه دیگر برای مسافرین این فرودگاه این است که از ایستگاه قطاری که در نزدیکی فرودگاه است استفاده نمایند.

این ایستگاه به طور میانه 8 بار در روز مسافر سوار می نماید و به اقصی نقاط مختلفی که در آن ایستگاه دارد می رساند، استفاده کنید.

خود فرودگاه هم خدماتی مناسبی در زمان پروازها ارائه می دهد. اگر بخواهید به وسیله این قطارها به پاریس برویبد تنها 75 دقیقه در راه خواهید بود.

می توانید از اتوبوس های دیگری که در کنار ساختمان کنگره که در منطقه 17 واقع شده اند به سمت مقصد خود مسافرت نمایید.

در واقع اگر بخواهیم دقیق تر آدرس بدهیم باید بگوییم که این ایستگاه در یک کیلیومتری طاق پیروزی قرار گرفته است.

می رسیم به گزینه استفاده از تاکسی ها. در محوطه این فرودگاه تاکسی های فراروانی هستند که مسافران را به هر مقصدی که داشته باشند می رساند.

امکانات فرودگاه بین المللی بووه تیه

در این فرودگاه هر تجهیزاتی که برای رفاه مسافران لازم است تعبیه شده است.

البته این نکته گفتنی است که این تجهیزات بیشتر در ترمینال شماره 2 موجود است.

تجهیزاتی همچون: باجه های بانکی و دستگاه های خودپرداز، رستوران و کافه، فروشگاه های مختلف و … و دیگر تجهیزاتی که برای رفاه مسافران لازم است در این فرودگاه وجود دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 1286

به "معرفی فرودگاه بین المللی بووه تیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی بووه تیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید