قطع هزاران گل رز در ژاپن برای مقابله با کرونا

به گزارش میهن دی ال، مقامات ژاپن تصمیم گرفتند هزاران گل سرخ را برای جلوگیری از تجمع بزرگ دوستداران گل در میان شیوع ویروس کرونا، قطع کنند.

قطع هزاران گل رز در ژاپن برای مقابله با کرونا

چاینا پست، در فصل بهار معمولاً بسیاری از مردم محلی و گردشگران برای دیدن شکوفه های بهاری به پارک ها و باغ های ژاپن می فرایند اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مقامات تصمیم دارند مانع از بازدید و تجمع مردم در این اماکن شوند.

علاوه بر لغو جشنواره ها و فستیوال های بهاری، دولت محلی استان سایتاما ژاپن از کارگران خواسته است جوانه های سه هزار بوته یا همان گل رز را در پارک یونو قطع کنند تا از جمع شدن مردم جلوگیری شود.

یک مقام محلی به روزنامه ماینیچی گفته است این کار هرچند دردناک است اما آنها تصمیم گرفتند این اقدام را پس از انکه در شهرهای دیگر هم اجرا شده است انجام دهند برای مثال در ساکورا مقامات بعد از اینکه جمعیت زیادی مقررات فاصله اجتماعی را رعایت نکردند حدود 100 هزار گل لاله را قطع کردند.

کسانی که مایل به دیدن 180 نوع گل رز یا گل های لاله های صورتی و قرمز در پارک های ژاپن هستند باید برای دیدن آنها تا سال آینده صبر کنند.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان نمود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز یکشنبه در سراسر جهان از مرز دو میلیون و 920 هزار نفر گذشته است این ویروس تا کنون جان 203 هزار نفر را هم گرفته است در ژاپن شمار کل مبتلایان به 13 هزار و 231 تن رسیده است شمار فوتی ها در این کشور هم به 360 تن و شمار افراد درمان شده هم به یک هزار و 656 تن رسیده است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: mihan-dl.ir شناسه مطلب: 298

به "قطع هزاران گل رز در ژاپن برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع هزاران گل رز در ژاپن برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید